Kezdőlap Style&Trend Gasztro Kiderült, mennyivel iszunk több alkoholt a járvány óta

Kiderült, mennyivel iszunk több alkoholt a járvány óta

A legtöbben hetente 1-2 alkalommal nyitnak palackot; fotó: Freepik

Érdekes felmérés készült nemrég: Koch Csaba bortermelő online kutatása arra volt kíváncsi, megváltoztak-e az alkoholfogyasztási szokások a világjárvány óta. Kiderült, hogy hazánkban egyre többen rendelnek bort webshopból, és a magyarok 3000 forintnál többet nem szívesen költenek egy-egy palackra.

Erősödik a webshopból történő vásárlás

A többség még mindig személyesen szerzi be kedvenc nedűjét: 37,8 százalék elsősorban szupermarketben, 18,4 százalék pedig borkereskedésben vásárolja meg. Azonban a megkérdezettek 34 százaléka rendelt már bort webshopból az elmúlt hónapokban, akár borkereskedéstől, akár direktben, a termelőtől.

A legnépszerűbb árkategória a kutatás szerint az 1000-2000 forintos tartomány: a válaszadók több mint fele ennyiért választ bort legszívesebben. Összességében a válaszadók 88 százaléka 3000 forint alatti árfekvésű terméket preferál. Amennyiben ajándékba választunk bort, egy kicsit gálánsabbak vagyunk: a legtöbben (39,2%) 2000-3000 forint közötti árfekvésű terméket vásárolnak, 18,8 százalékuk pedig akár 5000 forintig is elmegy. A vásárlók számára a bor kiválasztásának legfontosabb szempontjai: a név, a márkaismertség, a bor címke és a borászat elnyert díjak feltüntetése a palackon – ez utóbbi szempont a fogyasztók 80 százalékánál döntő jelentőséggel bír.

Több bort fogyasztunk, főleg otthon; fotó: Freepik/Racool_studio

Alkoholfogyasztási szokások: most minden más

A megkérdezettek 12 százaléka úgy nyilatkozott, változtak borfogyasztási szokásai a koronavírus-pandémia kitörése óta: több bort fogyasztanak, ám jellemzően otthon. Naponta ugyanakkor csupán 6 százalék iszik bort, a legtöbben (50,1%) hetente 1-2 alkalommal nyitnak palackot. „A kutatás alapján a fehérbor a legnépszerűbb kategória; a válaszadók 62,4 százaléka fogyaszt szívesen különböző fehérborokat. A vörösbor a második helyezett (59,6%-kal), a rozé pedig a 3. helyen végzett 49,8 százalékkal. A vásárlók körében az első helyen a száraz kategória, a második pedig az édes bor végzett” – tájékoztatott Koch Csaba. A alkoholfogyasztási szokások kapcsán, a vásárlási szokásokat is figyelembe véve kijelenthető, hogy előnyben részesítjük a magyar borokat a külföldi borokkal szemben. Olyannyira, hogy a válaszadók 44,7%-a nem fogyaszt külföldi bort.

Szerkesztőségünk nem győzi hangsúlyozni a felelős alkoholfogyasztást fontosságát – ha vezetsz, soha ne igyál, a valódi büntetés nem csekken érkezik.

Forrás: Turizmus Online