Kezdőlap Autók Hírek A vadonatúj Mercedes-AMG EQE SUV már álló helyzetben is sokat ígér

A vadonatúj Mercedes-AMG EQE SUV már álló helyzetben is sokat ígér

A különösen praktikus belső térrel és teljesítményközpontú hajtáslánccal rendelkező EQE SUV modell a Mercedes-AMG kínálatának egyik legsokoldalúbb tagja. A Mercedes-EQ elektromos platformjára épülő újdonság két elektromotorja és teljes mértékben változtatható összkerékhajtása kivételes AMG vezetési élményt ígér.

AMG formanyelv minden részletben

A Mercedes-AMG EQE SUV már álló helyzetben sokat ígér: a letisztult felületek és a dinamikus arányok látványos kettősét tovább fokozzák az olyan AMG-specifikus kiegészítők, mint például a black panel hűtőmaszk a krómozott, függőleges lamellákkal, valamint az AMG feliratok. Az egyedi AMG lökhárítókat magasfényű, fekete betétek emelik ki, a széria DIGITAL LIGHT fényszórók pedig egyedi, AMG-specifikus üdvözlő és elköszönő fényeket vetítenek az autó nyitásakor vagy zárásakor. Az oldalnézetet a még erőteljesebben domborodó kerékjárati ívek határozzák meg, amelyeket aerodinamikailag optimalizált, 21 vagy 22 colos AMG könnyűfém keréktárcsák töltenek ki. Hátul a diffúzor fokozza a sportosságot.

Sportos hangulat a belső térben

A belső tér is félreismerhetetlen AMG géneket hordoz. A sportos hangulatot az egyedi varrású ülések határozzák meg, a márka identitását pedig az első üléseken található AMG logó és a fejtámlák dombornyomott AMG felirata erősíti. Az AMG Performance kormánykerék a könnyed dinamikát sugallja, miközben gyors hozzáférést biztosít a legfontosabb funkciókhoz. Mindkét modellhez opcionálisan elérhető a Hyperscreen, ami egyedi AMG tartalmakkal gazdagítja a nagy teljesítményű modellt.

Az EQE SUV akár 687 lóerőre is képes

Mindkét Mercedes-AMG EQE SUV modell lelke a teljesítményközpontú elektromos hajtáslánc, amely egy-egy elektromotort tartalmaz az első és a hátsó tengelyen, teljesen adaptív összkerékhajtási rendszert alkotva. A maximális teljesítmény 476 lóerő az EQE 43 4MATIC esetében, míg az EQE 53 4MATIC+ az opcionális AMG DYNAMIC PLUS csomaggal 687 lóerő leadására képes, a maximális nyomaték pedig típustól függően 858-tól 1000 Nm-ig terjed. A tekintélyes teljesítmény leadásában a 4MATIC (EQE 43) és a 4MATIC+ (EQE 53) adaptív összkerékhajtás segít – utóbbi esetben a ’+’ az EQE 53 fokozott menetdinamikájára utal. Mindkét rendszer az adott vezetési körülmények függvényében osztja el az erőt a tengelyek között, ráadásul a mechanikus rendszereknél sokkal gyorsabban. A nyomatékot a rendszer másodpercenként 160-szor ellenőrzi és módosítja szükség szerint. A teljesítmény elosztása a kiválasztott üzemmódtól is függ: Sport és Sport+ módban a hátsó tengely kap nagyobb szerepet.

A luxus suv további extráiért lapozz a következő oldalra!

Kényelmes, sportos beállítások

Az AMG RIDE CONTROL+ légrugózás egyedi hangolással, megerősített stabilizátorokkal és fokozott merevséggel támogatja a gyors kanyarvételt, miközben alapvető kialakításában megegyezik az AMG EQS és az AMG GT 4-ajtós Coupé futóművével. A hátsó kerekek akár 9 fokos elfordítására képes négykerék-kormányzás 10,9 méterre rövidíti le a fordulókört, 60 km/h-s sebesség felett pedig fokozza a stabilitást. Az AMG EQE 53 4MATIC+ SUV modellhez elérhető AMG ACTIVE RIDE CONTROL dőlésstabilizálás a 48 V-os fedélzeti rendszert kihasználva elektromechanikus rendszerrel akadályozza meg a karosszéria dőlését. Ez a megoldás több lehetőséget kínál a kényelmes és a sportos beállítások között, mint a hagyományos, mechanikus megoldások, emellett pedig precízebb, gyorsabb működést tesz lehetővé, miközben könnyebb is a hidraulikus rendszereknél. A modell lassításáról az AMG nagy teljesítményű fékrendszere gondoskodik, elöl 415 milliméter átmérőjű tárcsákkal és hatdugattyús fékekkel. Az opcionális AMG kerámia kompozit fékek esetében még nagyobb a féktárcsák átmérője: elöl 440, hátul változatlanul 378 milliméteres példányokat találunk. Az autó által nyújtott élményekhez aktívan hozzájárul az AMG SOUND EXPERIENCE.

Az egyedi hangélmény az elektromobilitás jövőjének izgalmával és az AMG nagy teljesítményű sportautóinak hangulatával az aktuális üzemmódtól és felhasználástól függően változó hanggal fűszerezi meg a gyorsulást. Az EQE 53 4MATIC+ SUV esetében elérhető, opcionális AMG DYNAMIC PLUS csomag ’Performance’ módja még izgalmasabb hangokkal pezsdíti fel az utazást. Ehhez a csomaghoz jár a RACE START rajtautomatika, amely a teljesítmény átmeneti növelésével lehetővé teszi, hogy az EQE 53 4MATIC+ SUV mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsuljon álló helyzetből 100 km/h-ra. Az AMG DYNAMIC PLUS csomaggal felszerelt modell végsebessége 240 km/h-ra emelkedik.

Az új akkumulátor-generáció különösen rövid töltési időt tesz lehetővé

Mindkét modell esetében egy tíz modulból álló, nettó 90,6 kWh kapacitású akkumulátort találunk a fedélzeten, amelynek vezetékelése és felügyeleti rendszere az EQE 53 4MATIC+ SUV esetében a különösen nagy teljesítmény biztosítása érdekében teljesen egyedi. Az új akkumulátor-generáció különösen rövid töltési időt tesz lehetővé: egyenáramú töltés esetén akár 170 kW-os áramfelvétel is lehetséges, így 15 perc alatt a WLTP ciklus szerint 170 kilométernyi hatótávra elegendő áramot tud felvenni mindkét modell. Emellett pedig az otthoni töltés is gyorsan történhet az alapfelszereltségként 11, opcionálisan pedig 22 kW-os fedélzeti töltő segítségével. Az EQE 43 4MATIC SUV villanymotorja 431-488 km hatótávot tud, míg az EQE 53 4MATIC 375-470 km megtételére képes egy töltéssel (WLTP adatok).

Fotó: Mercedes-Benz

Ez is érdekelhet: