Egy magazin felkérésére különleges projektbe fogtak a Lexus európai formatervezői, és elképzelték, milyen járművekkel közlekednénk a Holdon. Az álombeli holdjárók és űrjárművek minden elképzelést felülmúltak!
A Lexus Holdra vetített lábnyoma
Az emberiséget alighanem örök idők óta foglalkoztatja a kérdés: milyen volna a Holdon élni? Pontosan ez foglalkoztatta azonban a Document Journal című építészeti, művészeti és divatmagazin szerkesztőit, amikor a kiadvány következő lapszámához arra kérték számos iparág prominens képviselőit, álmodják meg saját szakterületük Holdra vetített lenyomatát. Az autóiparból a Lexusra esett a szerkesztők választása. Egyrészt, mert a progresszív divat elkötelezett támogatójaként a márka minden más autógyárnál érzékenyebben közelítheti meg a kérdést. Másrészt mert sikeres filmes együttműködések kapcsán már bizonyította, hogy az űrjárművek éppolyan közel állnak tervezői lelkéhez, mint az automobilok.
A Lexus összesen hét pályaművet nyújtott be a Document Journal szerkesztőinek, akik végül a „zéró gravitáció” elnevezésű alkotást jelentették meg a kiadványban. Ám a többi munka is érdemes arra, hogy elidőzzünk felettük, és elképzeljük, hogyan és mivel közlekednénk a Holdon.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Zéró Gravitáció (Karl Dujardin)
A Lexus orsó alakú hűtőmaszkját kiterjesztve megálmodott jármű vonalai térben elhelyezve rajzolják ki a jellegzetes rácsozatot. Az egyszemélyes jármű – a Lexus 2015-ös Hoverboard tanulmányából ihletet merítve – a Holdfelszín felett lebeg, pilótája motorkerékpárként irányítja az akár 500 km/h-ra képes szerkezetet.
Pattogó Holdroller (Julien Marie)
A Pom-Pom meséibe illő elnevezésű jármű egy rugalmas grafén nanocsövekből szerkesztett buborék, amely domborzattól függetlenül képes előre – vagy oldalra – haladni. Belsejében giroszkóppal stabilizált pilótafülke található; itt kaptak helyet az akkumulátorok is. A szerkezet hajtásáról lapátkerekek gondoskodnak.
Lexus Kozmosz (Jean-Baptiste Henry)
A Hold felszínén és az űrben egyaránt üzemeltethető, hosszúkás jármű hátsó felében kapott helyet a pilótafülke. Elöl pedig panorámafedélzetet alakítottak ki, ahonnan a turisták vagy kutatók biztonságosan megfigyelhetik a Hold alacsony gravitációjú környezetét. Az üvegkapszulát vízzel megtöltve az utasok kétszeresen is lebeghetnek a felszín felett. A koncepcióhoz egy anyahajó is tartozik, amely Hold körüli pályáról indíthatja útnak a járművet.
Lexus Hold-cruiser (Keisuke Matsuno)
Az összes terv közül ez a Cruiser a leginkább autószerű holdjáró. Négy kerekével és orsószerűen megformált, zárt karosszériájával átlagos Holdjáróként képes haladni a felszínen. Ám ha kerekeit 90 fokban megdönti, azok hajtóműként szolgálnak, a jármű pedig hatalmas drón módjára repülhet.
Az elképzelés akár annak a repülő autónak a továbbfejlesztett szériaváltozata is lehetne, amelyet a Lexus anyavállalata, a Toyota szabadalmaztatott pár éve.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Lexus Holdküldetés (Yung Presciutti)
A Lexus emblémáját formázó szárnyak, az orsó alakú hűtőmaszk kontúrjait követő központi törzs és a világűrt visszatükröző, folyékony fémszerű burkolat: az űrrepülőgép a Föld és a Hold közötti távolság (átlagosan 384 402 kilométer) áthidalására szolgál, és nem igényel külön leszállóegységet.
Lexus Hold versenyautó (Yung Presciutti)
Miután megérkezett, az űrrepülőgép pilótája ebben a különleges homokjáróban fedezheti fel a Holdat. A csekély gravitációjú környezetben hatalmas ugratásokra képes a jármű, amelynek kerekei speciális hatszögletű idomokból épülnek fel, pilótafülkéje pedig körben üvegezett, így a vezető minden irányban akadálytalanul gyönyörködhet új otthonában.
Lexus Holdjáró (Yung Presciutti)
A modern villanyautók felépítését kiindulási alapnak tekintő szerkezet alsó fele tartalmazza a hajtómodult a kerekekkel, a felső pedig egy vezető- és lakóegység, amely leszerelve egy későbbi holdbázis kiindulási alapjául szolgálhat. A tervezőre minden bizonnyal hatással volt a Toyota és a japán űrkutatási hivatal közös projektje, a holdjáró szabadidőjárműként aposztrofált lakó- és kutatójármű.
Egyelőre nem a Holdat, mindössze a légi közlekedést célozza a Porsche és a Boeing közös projektje: egy prémium városi légi járművet fejlesztenek közösen. Az Uber és a Hyundai pedig egy elektromos meghajtású, majdnem háromszáz kilométer per órás végsebességű, négy ember szállítására képes repülő taxi tesztelését kezdi meg idén.
Fotók: Lexus