A Maserati 1926-ban a legendás Targa Florión debütált az autósportban

A Maserati versenypályán született meg, elsőként a Maserati-testvérek, majd pedig a pilóták merészségének köszönhetően. Versenyen először 96 éve debütált. Az első szigonylogós autó a Tipo 26 volt, amely 1926-ban a Targa Florión, Alfieri Maseratival a volánnál első helyezést ért el a 1,5 literes kategóriában. Harmincegy évvel később Juan Manuel Fangio 1957-ben megnyerte a Maseratival a F1-es világbajnokságot.

Maria Teresa De Filippis
Maria Teresa De Filippis az első nő volt, aki kvalifikálta magát Forma-1-es Nagydíjra

A Maserati utoljára együléses versenyautóval 1958-ban Maria Teresa De Filippis-szel volt látható, az első nővel, aki kvalifikálta magát a Forma-1-es Nagydíjra, egy 250F fedélzetén. A márka közelmúltbeli versenytapasztalataira az egyedülálló MC12 kitűnő példa, amely 2004 és 2010 között 22 versenyt nyert (köztük 3 győzelmet a 24 Hours of Spa-ban) és 14 bajnoki címet szerzett konstruktőri bajnokságon, pilótabajnokságon és csapatbajnokságon az FIA GT-ben. A Targa Florio ihlette: Főszerepben a Porsche Targa: Az ikonikus modell 55 éves története

A Maserati teljes mértékben elkötelezett az elektromobilitás iránt. Ennek megfelelően a jövőben az összes új Maserati modell 100%-ban elektromos hajtással is elérhető lesz. Így a Maserati Grecale, a GranTurismo, a GranCabrió, valamint az MC20 sportautó is kapható lesz a Folgore névre keresztelt, elektromos modellváltozatban.

Ha érdekelnek a legújabb autós híreink, kattints az alábbi címekre:

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2