4. Lexus AR Play – méltó hely az autóipari újítások közt

Az autóipari technológiák felhasználási területe nem korlátozódik a gépkocsira. A Lexus például hatásos megoldást talált arra, hogy az ügyfelek akkor is testközelből ismerkedhessenek meg kiszemelt új autójukkal, ha személyesen nem kereshetik fel a bemutatótermet. Akár a koronavírus pandémia hozadékának is tekinthetjük tehát, de jelentőségében jóval nagyobb a Lexus AR Play technológia, amely kiterjesztett valóságú megjelenítés segítségével mutatja meg az érdeklődőknek a kiszemelt modellt – elsőként a megújult IS szedánt. Hogy fog mutatni az új kocsi a házunk előtt, és harmonizál-e a bőrkárpit színe kedvenc ruhánk árnyalatával? Ezekre a kérdésekre régen csak azután kaptunk választ, hogy átvettük autónkat. És bár ezek határozottan a fejlett világ problémái, a hatékony konfigurálás a hosszú távú ügyfélelégedettség első lépcsője – és mint ilyen 2020 autóipari újításai közt a helye!

lexus ar play
Lexus és kiterjesztett valóság

5. A Mercedes-AMG GLE 63 S 48 voltos mild hibrid rendszere

Még egy szabadidőjármű, ráadásul benzinpusztító sportmotorral? Igen, de mégsem: a Mercedes luxusterepjárója 48 voltos mild hibrid rendszerrel csíp le fontos decilitereket a fogyasztásból, és csökkenti kézzel fogható mértékben a motor kedvezőtlen üzemi tartományában (például elinduláskor) jelentkező széndioxid-kibocsátást.

Persze egy 603 lóerős V8-as turbómotor soha nem lesz a környezetvédelem szimbóluma, de a Daimler fejlesztése jól mutatja, hogy a hibridizáció hozzátesz, nem pedig elvesz az autózás élményéből. Ugyanez igaz a modell aktív kanyarstabilizátorára, amely kanyarban feszesen, úthullámokon stabilan, rossz minőségű aszfalton kényelmesen tartja az autót.

6. Nissan ProPilot Assist 2.0 és az autonóm közlekedés

A Cadillac Super Cruiser technológiájához hasonlóan a Nissan ProPilot 2.0 is képes arra, hogy a követési távolságot és a sebességet akár ívmenetben is tartsa, sőt, akár sávot váltva előzésbe is kezdjen. A nagy különbség, hogy a tisztán elektromos Ariya szabadidőjármű fedélzetén debütáló technológia lehetővé teszi, hogy huzamosabb ideig a kormány elengedésével haladjunk. Ezzel megvalósul a harmadik szintű autonóm közlekedés, innen pedig már csak egy (igaz, elég nagy) ugrás, hogy bizonyos jól meghatározható útszakaszokon teljes mértékben az autóra bízzuk a közlekedést.

nissan propilot assist
Harmadik szintű autonóm közlekedés

7. Rolls-Royce Ghost: új ötletek garmadája

Könnyű úgy nagyszerűt alkotni, ha nincsenek anyagi korlátaink? Egyfelől igen, másfelől viszont új ötletek nélkül a pénz önmagában csak az unalomig ismert megoldások ismétlésére alkalmas. A Ghost tervezői fogták a létező technológiákat – a radaros és kamera alapú érzékelőket, a légrugózást, a műholdas helymeghatározást, és így tovább –, s ezeket egybe gyúrva hozták létre azt a kényelmi és biztonsági rendszert, amely az autó közvetlen és tágabb környezetének pontos ismeretében módosítja a lengéscsillapítók és a sebességváltók beállításait.

2021 rolls royce ghost
Magát állítja be a Rolls-Royce Ghost

Ha ez nem volna elég, vessünk egy pillantást a megvilágított hűtőmaszkra vagy a lézerrel átlyuggatott műszerfalra, amelyből sejtelmesen árad a fény. Ezek a megoldások hitelesen ültetik át a XXI. századba a kézművesség több évszázados hagyományait.

Az összeállítás a következő oldalon többek között az autóipari újítások kakkuktojásával, az e-útseprővel folytatódik.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3