Kezdőlap Autók Kipróbáltuk Terepre termett a Volkswagen Passat Alltrack

Terepre termett a Volkswagen Passat Alltrack

Egy igazi óriás! A Volkswagen Passat Alltrack hű társunk lehet, ha szeretjük az eleganciát, a tágas tereket és a kihívást jelentő terepeket. A városban viszont azt éreztem a VW Passatban ülve, hogy egy kicsit szűk a világ nekem.

Volkswagen Passat Alltrack: itt a nyolcadik generáció

Amikor először megláttam, a méretei és a színe varázsolt el. Az előbbiekről legyen elég annyi, hogy 4,88 méter hosszú és majdnem 2 méter széles. A színe palackzöld metál, ami cseppet sem az a klasszikus, nőies árnyalat, mégis annyira elegáns, hogy még a nőnemű ismerőseim (is) elismerően tisztelegtek előtte. Alapból is csillog-villog a Volkswagen Passat Alltrack karosszériája, a hatalmas panoráma üvegtető és a tetőlécek pedig még dobnak a látványon. Ami a belbecset illeti, valahogy úgy tudnám lefesteni a kisautóm után, amit napi szinten használok, mint amikor valaki a fapados repcsiből átül egy formatervezett magángépbe.

Igényes megoldások

A Volkswagen Passat Alltrack beltere letisztult, elegáns, átlátható. Mindent megtalálok viszonylag gyorsan, pedig mindössze egy két perces gyorstalpalót kaptam az autó átvételekor. Az eligazodásban sokat segít a hatalmas kijelző is, ami a középkonzolt uralja. Az automata váltó határozottan növeli a vezetésélményt. A gyors akklimatizálódás miatt büszke vagyok magamra, ezért amikor elérek az első célállomáshoz, néhány percre csak belesüppedek a kényelmes belső térbe. Ha már belső tér: volt idő jól kimunkálni a részleteket, mivel ez már a Passat nyolcadik generációja 1973 óta.

Kényelem és extrák. Ez az új VW Passat

A teszt a következő oldaln folytatódik.

Vezetésélmény de luxe

A szuper ergonómia az oka annak is, hogy 2015-ben a Passat elnyerte az Év Autója címet. Rengeteg hely van benne, a csomagtartó a maga 639 literével szinte monumentális, de rengeteg a tárolórekesz is benne, amiket persze pillanatok alatt tele lehet pakolni. Imponáló, hogy megjegyzi az ülésbeállításokat (a magasság, a hossz, a dőlés és a gerinctámasz is elektromosan állítható), ami különösen praktikus, ha többen használják az autót, hiszen csak egy gombnyomás és minden felhasználó előcsalja a saját kényelmi fokozatát, mert az autó azonnal komfortpozícióba állítja az ülést.

 Volkswagen Passat Alltrack: szinte helyettünk vezet

Nagyon praktikus, hogy mindig azt látom, amit én szeretnék, így a térképért sem kell tekergetni a fejemet, mert a kormány mögötti kijelzőn követhetem az utat. Bár eleinte furcsa, de aztán könnyű megbarátkozni a start-stop rendszerrel is, a Volkswagen Passat Alltrack a közlekedési lámpa zöldre váltásánál az indítást is intézi helyettem. A TravelAssist annyira teszi a dolgát a sávváltást segítő rendszerrel és a kiparkolás asszisztenssel, hogy szinte megkérdőjelezem, van-e még szükség a jogsimra. Egyébként 0 és 210 km/óra közötti sebességtartomány képes lesz részleges önvezetésre. Mondjuk, én nem tudok hozzászokni ehhez az önvezető módhoz az autópályán sem, szerencsére az asszisztens időről időre figyelmeztet, hogy fogjam meg a kormányt (természetesen el sem engedtem). Fáradtságérzékelő szenzor is van az autóban, ami hangjelzéssel figyelmezteti a sofőrt, ha lankad a figyelme.

A palackzöld szín impozáns megjelenést ad

A Volkswagen Passat Alltrack hosszú utakra termett

Főleg városban jártam vele, vagy épp dugóban ültem, ahol kicsit elkedvetlenítő volt, amennyire megugrott a fogyasztása, úgy 9-9,5 literig. Autópályán viszont szinte hallottam, ahogy kinyújtóztatja magát, annyival könnyedebben suhant és természetesen így könnyebb volt a fogyasztását is barátságos tartományban tartani, olyan 6 liter körül. Sajnos az Offroad módot igazán nem próbáltam, vagyis igazán vad terepeken nem jártunk, de ahol megfordultunk, ott állta a sarat.

Összkerékhajtása szinte túraautóvá teszi

A tesztautó adatait a következő oldalon találod.

Hozza a terepjárók biztonságát

Összességében azt gondolom, nem egy városi autó az Alltrack, inkább hosszú utakra és autós túrákra termett darab. És ha már terepviszonyok, a városi közlekedésben annyira nem érzem a 190 lóerő dübörgését, kicsit lomha az autó, bár lehet, csak én vártam túlzott dinamizmust. Főleg indulás után tapasztaltam a lassúságot, olyan érzés, mintha komoly izomlázzal kezdenénk neki egy edzésnek. Az izomláz szerencsére gyorsan enyhül. Hogy megnyugtassam magam, megnézem a többi tesztelő véleményét, ami nagyjából hasonló, de persze én sem azt vártam, hogy 5 másodperc alatt gyorsuljon 100-ra. Egyébként négy teljesítményszint közül lehet választani, a Volkswagen Passat Alltrack 120, 150, 190 és 240 lóerővel is megvásárolható.

Széles a választék

A tesztautó 2.0 TDI dízelmotoros, de rendelhető az 1,5 literes TSI Evo alapmotorral, a 2.0 literes TSI, 1,6 literes TDI, a 2.0 TDI Evo (hengerlekapcsolással) motorral is. Autópályán nekem maximálisan megadta a jó vezetésélményt, ahogy a nehezebb terepeken is kiállja a próbát, így azoknak lehet ideális járgány, akik szívesen térnek le az aszfalt utakról. Mindez pedig a néhány centis emelésnek (egész pontosan 2,75 cm-ről beszélünk), no meg az összkerékhajtásnak köszönhető.  Szóval a gyönyörű zöld színén túl számos erénnyel bír a Volkswagen Passat Alltrack, amiért szuper új családtag lehet.

 A tesztautó adatai:

Típus: Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion

Üzembe helyezés: 2019/10

Teljesítmény: 140kW/190LE

Hengertérfogat: 1968 ccm

Maximális sebesség: 223 km/óra

A tesztautó ára: 17,7 millió