Kezdőlap Autók Kipróbáltuk Új Opel Corsa: 3 nő tesztelte, majd elmondta a véleményét

Új Opel Corsa: 3 nő tesztelte, majd elmondta a véleményét

Az Elegance felszereltségű új Corsa mindenkinek nagyon tetszett

Különleges teszten esett át az új Opel Corsa. Egy 100 lóerős, 1.2-es benzines, 6 fokozatú kézi váltós modellt három, különböző élethelyzetben lévő nő próbált ki, és vezetett több napon keresztül. Abban mind a hárman megegyeztek, hogy nagyon jól gyorsul és jól vezethető az új Corsa, ugyanakkor mindegyikőjüknek más-más szempontok voltak fontosak.

Adél (20), egyetemi hallgató: „Imádtam a kormányfűtést!”

– Ebben a néhány napban, amíg nálam volt az új Opel Corsa, ezzel jártam az egyetemre, edzésre, és egy este buliba is a Corsával mentem. Természetesen ekkor nem ittam alkoholt. Az évfolyamtársaimnak és a barátnőimnek is nagyon tetszett az autó, azt mondták rá, hogy nem lehet nem észrevenni. Feltűnő, sportos a megjelenése, és külön tetszett nekik, hogy sötét színvilágú a beltere. Ez szerintem is nagyon trendi.

– Jól gyorsult, könnyen lehetett kormányozni. Imádtam, hogy van kormányfűtése, az egyik hidegebb őszi reggelen pedig a fűtést is bekapcsoltam, és gyorsan meleg lett a kocsiban. Tetszett a vezetőülés masszázsfunkciója, és hogy elektromosan tudtam állítani az ülés pozícióját. Jól szólt benne a rádió, egyszer egészen 30-ig feltekertem a hangerőt. Na, az volt az igazi! Persze, ilyen hangos zene mellett sosem vezetek, csak ki akartam próbálni, hogy mire képesek az új Opel Corsa hangszórói.

Corsa, Edition, GS-Line és Elegance felszereltség közül választhatunk

– Több olyan funkció is volt az autóban, amivel eddig még nem találkoztam. A sávtartó asszisztens például meglepett először, hogy visszahúzott a sávomba, de végül megbarátkoztam vele. Nagy kedvencem lett a tolatókamera, csak ezt figyeltem tolatáskor, nem néztem hátra sem, és a tükröket sem használtam. Az is nagyon tetszett, hogy az indításhoz nincs szükség a slusszkulcsra, hanem elég megnyomni a Start/Stop gombot. És ugyanígy a kézifék is gombbal működött. Sőt, nem kellett arra sem figyelnem, hogy induláskor kiengedjem, mert az autó magától kiengedte a kéziféket, ahogy elindultam.

– Érdekes volt, hogy ahogy rátettem a telefonomat az USB töltőre, máris összekapcsolódott az autóval. Épp hívott az anyukám, és furcsa volt, hogy egyből ki van hangosítva a hívás, pedig semmit sem csináltam. A hangvezérlést is kipróbáltam, bemondtam, hogy „Hey Siri, hívd fel a barátomat!”, és máris hívta.

Az új Corsa 1.2 benzines és 1.5. dízel motorral érhető el, sőt teljesen elektromos hajtással is kapható!

– A színe nekem annyira nem jött be, én inkább a visszafogottabb, egyszerűbb árnyalatokat szeretem. Mint amilyen például a fehér vagy a bézs. De az tetszett, hogy a tető fekete, attól vagányabb, sportosabb lett az új Opel Corsa, mintha egy kis kabrió lenne.

Lapozz, és tudd meg, hogy mit gondol a Corsásról a kisgyerekes Ági.

Ági (35), PR-szakértő: „A kisfiam élvezte a Corsában az utazást”

– Egy közel húsz éves Renault Lagunát vezetek évek óta, azelőtt egy Megane-om volt, és néha beülök egy Peugeot 407 SW-be. A nagy autókhoz vagyok szokva, kisebbet talán még nem is vezettem. Mind az autók életkora, mind a nagysága indokolja, hogy az új Opel Corsa esetében nálam nagyon nagy a kontraszt. Éppen ezért ami nekem új és menő volt a Corsában, az valószínűleg már minden újabb autóban megtalálható.

Az új Corsa kérhető még például kék, piros, fehér színben is

– Nagyon-nagyon könnyű volt kormányozni és emiatt könnyen lehetett vezetni is. A kényelmi funkciókat nagyon megszerettem, például a parkolás segítőt, illetve azt, hogy beülök és minden azonnal beállítódik (légkondi, világítás). Az ülésmasszázs nekem nem jött be, de az, hogy gombnyomásra állítható az ülés pozíciója, illetve hogy elektronikusan állíthatók a tükrök, az nagyon klassz. Szintén új volt nekem, hogy pirosnál leáll az autó (AutoStop funkció – a szerk.). Bár ez kényelmes lehet, de az én vezetési stílusomhoz nem nagyon passzol, ennek ellenére gyorsan hozzászoktam.

A 309 literes csomagtér mérete a hátsó ülések döntésével növelhető

– Ami nálam fontos kérdés, az a gyerek! A kisfiam négyéves, és a középső méretű gyerekülést használjuk. Egy kicsit nehézkesen tudtam betenni az ülést, és úgy éreztem, hogy bár elől sok hely van, nagyon kényelmes, hátul kissé szűk az ajtónyílás. Viszont mivel az ülést nem kell naponta ki-be pakolni, így ezen könnyen átlendültünk. A kisfiam persze nagyon élvezte hátul az utazást, imádta a sötétített üveget, mivel így nem tűzött rá annyira erősen a nap.

– Mivel kimondottan nagy autókhoz vagyok szokva, az új Opel Corsa csomagtere elsőre kicsinek tűnt. Egy babakocsi épp elfér benne, ami jó hír, de mást már nem tudtam mellé tenni. A bringával ugyanez volt a helyzet: beraktam, de nagyon kell tudni legózni, ha a nagyobb csomagokat is be akarjuk pakolni. Szerencsére le lehet dönteni a hátsó ülést, üléseket, és akkor már egy jóval nagyobb rakodóteret kapunk. Így végülis megoldható a helyhiány.

– Szerintem az új Opel Corsa olyan esetekben ideális, ahol a gyerek már nagyobbacska és nem kell üléssel, kismotorral bajlódni.

A következő oldalon Anita véleményét ismerheted meg.

Anita (42), előadó: „Szerettem hallgatni a motor hangját vezetés közben”

– Amikor megláttam, egyből megszerettem az élénk színét és a sportos vonalait. A LED fényszórók különösen vagánnyá tették, szerintem. Szeretem a sportos kocsikat, így az új Opel Corsa első perctől kezdve szerethető volt számomra. Dinamikusan vezethető, nagyon jól gyorsul, jó hallgatni a motor hangját vezetés közben. Imádtam, ahogy a lámpánál elsőként lőtt ki, annak ellenére, hogy 1.2-es motor hajtja – simán magam mögött hagytam a többieket.

A kormányfűtés a hideg napokon nagyon jól jöhet

– A váltója kényelmesen kézre áll, szerettem a városban járni vele. A műszerfalát és a menüjét hamar kiismertem, jól áttekinthető. A délutáni dugóban araszolni se volt fárasztó vele. Az ülései kényelmesek, a masszírozó funkciót nagyon megkedveltem! A kormány fogása kényelmes, minden kézre állt a kocsiban.

A tető kérhető fehér színben is, sőt, akár panoráma napfénytetőt is rendelhetünk az autóhoz

– A parkolás is könnyen ment, hisz nem nagy autó, ami városi használatnál előny. Ebből fakadóan a hátsó ülésen kicsit kevesebb a hely, de a rövid, városi távokon a 185 cm-es kamasz fiam még bőven elfért hátul. Ez az autó a szívembe lopta magát, mert csajos, vagány és megbízható.

*Támogatott tartalom*

Fotók: Sági Elemér, Péterfai Erika és privát

Az új Opel Corsáról további információkat ITT találsz. Ha érdekel, hogy női szemmel milyennek találtuk a Corsát GS Line felszereltséggel, akkor olvasd el ezt a tesztünket. Ha pedig az elektromos Corsára vagy kíváncsi, akkor ide kattints. És azt tudtad, hogy az új Corsához a reklámot Budapesten forgatták? Ezekről a kulisszatitokról egyébként már mi is írtunk.