Még több hely az utasok és a csomagok számára, a kupékat idéző, elegáns vonalvezetés, valamint innovatív infotainment- és vezetői segédrendszerek – így nyit új fejezetet sikertörténetében a cseh márka „bestsellere”. Hajtásrendszereinek kínálata változatosabb, mint valaha. Első ízben kapható a Škoda Octavia akár hálózatról tölthető hibridhajtással (Plug-in Hybrid) és mild-hibrid technikával is, miközben a gazdaságos benzin- és dízelmotorjai mellett immár környezetbarát földgázhajtás is rendelkezésre áll.
Hatvan éves története során ilyenre még nem volt példa
Új dimenzióba lép az Octavia negyedik generációjával a Škoda, ami már a márka „bestsellerének” hajtásrendszer-palettájára tekintve is egyértelmű. A kínálat szélesebb, mint bármikor e modellsorozat hatvanéves története során; az Octavia iV változatával a modellcsalád pedig immár az elektromos mobilitás korszakába lép!
Az Octavia új nemzedékében kínál első ízben a ŠKODA mild-hibrid technikát, amellyel új benzinmotorjai még üzemanyagtakarékosabbá váltak. Az új EVO-generáció dízel erőforrásai az új Twindosing-eljárásnak köszönhetően – amely célzottan, a két egymás mögött elrendezett SCR-katalizátor elé fecskendezi az AdBlue® adalékanyagot – akár 80 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsáthatnak ki. A földgázüzemű Octavia G-TEC 17,7 kilogramm földgázzal (CNG) akár 523 kilométer hatótávot is lehetővé tesz környezetkímélő CNG-üzemmódjában.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Új Octavia: bővült a térkínálat és új segédrendszerket kapott
Az új Škoda Octavia hosszúsága 19 milliméterrel 4689 milliméterre, míg szélessége 15 milliméterrel 1829 milliméterre bővült. A 2686 milliméteres tengelytávval még az előző generációnál is bőségesebb térkínálat jellemzi – az új Octavia Limousine ezzel kategóriája legtágasabb tagja. Csomagtartójának térfogata 10 literrel 600 literre nőtt.
Az új Octavia modellekhez új vezetői segédrendszerek egész sora áll rendelkezésre, közülük több is először szerepel a cseh márka autóiban.
- Az új kikerülés-asszisztens (Collision Avoidance Assist) gyalogos- és kerékpárosgázolás, illetve más járművekkel ütközés veszélye esetén a kormányzási nyomaték aktív növelésével segíti a szabályozott kikerülési manővert, így járulva hozzá a baleset megelőzéséhez.
- Az útkereszteződésekben az ugyancsak új bekanyarodás-asszisztens (Turn Assist) észlelheti balra forduláskor idejében a szemből érkező forgalmat, s figyelmeztetheti a vezetőt vagy akár automatikusan le is fékezheti az autót.
- A kiszállás-figyelmeztetés (Exit Warning) ajtaja kinyitásakor jelzi a vezetőnek, ha hátulról jármű vagy kerékpáros közelít.
- A helyi veszélyhelyzet-figyelmeztetés (Local Traffic Warning) pedig automatikusan hívja fel a figyelmet a jármű közvetlen közelében fellépő forgalmi zavarokra. Például a közlekedési torlódásban álló járműsor végére.
A legkorszerűbb connectivity-megoldások
A modulrendszerű infotainment-koncepció legújabb generációja négy rendelkezésre álló berendezésének, valamint az integrált eSIM-kártya révén biztosított állandó internet-kapcsolatnak köszönhetően az Octavia a legkorszerűbb connectivity-megoldásokat kínálhatja. A 8,25 és 10 col közötti képátlójú központi érintőképernyők részben mozdulat- vagy a ŠKODA Laura digitális asszisztense közreműködésével hangvezérléssel is kezelhetők. A Columbus csúcs-infotainment rendszer első ízben tudja a navigációs térképeket a továbbfejlesztett, még inkább felhasználóbarát és 10,25 col átlójú Virtual Cockpit kijelzőfelületétől eltérő zoom-felbontásban is megjeleníteni.
Az eSIM-kártya LTE-kapcsolatán keresztül a ŠKODA Connect legújabb mobil online-szolgáltatásai is elérhetővé válnak. Ezek közé tartoznak például az Európai Unió országaiban már kötelező vészhívás (eCall), a különböző online-támogatású infotainment-alkalmazások, valamint a jármű széleskörű távelérése. Az okostelefon induktív töltésére is alkalmas Phone Box mellett akár öt USB-C-aljzat is rendelkezésre állhat a fedélzeten. Az egyik például extrafelszerelésként, a belső visszapillantó tükör feletti tetőkonzolban.