Szintén hozzájárul ennek a Supra-generációnak a népszerűségéhez, hogy ez az utolsó, amit a Toyota még önállóan, Japánban fejlesztett ki. Utóda, a 2019-ben bemutatott szigorúan kétüléses (a korábbiak 2+2 ülésesek voltak) ötödik nemzedék ugyanis már a BMW Z4 technikájára épül, bár attól jelentősen eltérő hangolást és karosszériát kapott. És az A80 még abban is az utolsó – és ezért is népszerű a puristák körében – hogy meg lehetett vásárolni kézi váltóval. Ráadásul nem csak a szívómotoros alapmodellt, de az ikerturbós csúcsváltozatot is, amit Supra Turbo néven árusítottak. Tipp: Őrületes dizájn: minden autórajongó álma valóra válik ebben a hotelben
Kattints és mutatjuk, milyen csoda Toyota Supra talált gazdára nemrég Los Angelesben.
Huszonhat év és alatt mindössze 11 ezer kilométer került bele
Pontosan egy ilyen, hatfokozatú, Getrag kézi váltós Turbo tűnt fel nyáron az amerikai online autós aukciós platformon, a Bring a Trailer-en. És nem is egy akármilyen példány, hanem egy teljesen gyári állapotban megőrzött, rozsdamentes, 1995-ös évjáratú, amerikai piacos verzió. Még az első tulajdonosé volt, és mindössze 7 ezer mérföldet, azaz bő 11 ezer kilométert futott 26 év alatt. Ezt is ajánljuk: A tüzes chili ihlette az új Toyota Aygo X izgalmas megjelenését
A Renaissance piros, belül elefántcsont színű bőrkárpitozást viselő kupét az eladója újonnan vásárolta a Toyota Grand Blanc márkakereskedéstől Michigan államban. Teljesnek mondható a felszereltsége (leszámítva a szándékosan mellőzött, négyfokozatú automata váltót). Ráadásul minden dokumentum megvan a kocsihoz az eredeti használati útmutatótól a számlán át a vezetett szervizkönyvig.
Az ezüst színű, 17 colos gyári könnyűfém keréktárcsák elöl 235/45, hátul 255/40-es Michelin Pilot SX abroncsokat viselnek, amelyeket idős koruk miatt az új tulajdonosnak majd cserélnie kell. Ezt se hagyd ki: Egyedi abroncsokat kap a Lamborghini Huracán STO szuperautója
Rekordáron kelt el, de ezen senki nem lepődött meg
A négyküllős kormánykerék mögött egy 8 ezerig (!) skálázott fordulatszámmérőt, és egy 180 mérföld/óráig (290 km/h) skálázott sebességmérőt nézhet a szerencsés sofőr. De itt található a kombinált üzemanyagszint- és hűtőfolyadék-hőmérséklet jelző műszer is. Érdekesség, hogy az A80-as Supra volt az első Toyota, amely szériában két légzsákkal rendelkezett, de eleinte csak az amerikai piacon.
A háromliteres, sorhatos, ikerturbós 2JZ-GTE motor az amerikai Suprákban gyárilag 325 lóerőt és 427 Nm-t nyomatékot küldött a hátsó kerekekre, ami 5,1 másodperces 0-100 km/h-s gyorsuláshoz volt elég. Csak a gyári korlátozás miatt volt 250 km/h a végsebesség, egyébként gyorsabban is tudna menni a Supra Turbo. Tipp: Egy Toyota Supra, ami a 30 km/h-t se hozza, mégis mindenki akarja
Állapotát, felszereltségét és futásteljesítményét ismerve nem csoda, hogy ez a példány hihetetlen áron cserélt gazdát a Bring a Trailer júliusi aukcióján: az új tulajdonos az eredeti ár négyszereséért, 201 ezer dollárért (62,7 millió forintért) vásárolta meg magának.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek: