Huszonhat év és alatt mindössze 11 ezer kilométer került bele

Pontosan egy ilyen, hatfokozatú, Getrag kézi váltós Turbo tűnt fel nyáron az amerikai online autós aukciós platformon, a Bring a Trailer-en. És nem is egy akármilyen példány, hanem egy teljesen gyári állapotban megőrzött, rozsdamentes, 1995-ös évjáratú, amerikai piacos verzió. Még az első tulajdonosé volt, és mindössze 7 ezer mérföldet, azaz bő 11 ezer kilométert futott 26 év alatt. Ezt is ajánljuk: A tüzes chili ihlette az új Toyota Aygo X izgalmas megjelenését

Toyota Supra 1995
Hihetetlen, milyen jó állapotba van korához képest ez a Toyota Supra (Fotó: Toyota)

A Renaissance piros, belül elefántcsont színű bőrkárpitozást viselő kupét az eladója újonnan vásárolta a Toyota Grand Blanc márkakereskedéstől Michigan államban. Teljesnek mondható a felszereltsége (leszámítva a szándékosan mellőzött, négyfokozatú automata váltót). Ráadásul minden dokumentum megvan a kocsihoz az eredeti használati útmutatótól a számlán át a vezetett szervizkönyvig.

Toyota Supra 1995
Az ablakmatricáról a gyári színek és felszereltség kódjai, valamint ez eredeti vételár is leolvasható (Fotó: Toyota)

Az ezüst színű, 17 colos gyári könnyűfém keréktárcsák elöl 235/45, hátul 255/40-es Michelin Pilot SX abroncsokat viselnek, amelyeket idős koruk miatt az új tulajdonosnak majd cserélnie kell. Ezt se hagyd ki: Egyedi abroncsokat kap a Lamborghini Huracán STO szuperautója

Rekordáron kelt el, de ezen senki nem lepődött meg

A négyküllős kormánykerék mögött egy 8 ezerig (!) skálázott fordulatszámmérőt, és egy 180 mérföld/óráig (290 km/h) skálázott sebességmérőt nézhet a szerencsés sofőr. De itt található a kombinált üzemanyagszint- és hűtőfolyadék-hőmérséklet jelző műszer is. Érdekesség, hogy az A80-as Supra volt az első Toyota, amely szériában két légzsákkal rendelkezett, de eleinte csak az amerikai piacon.

A háromliteres, sorhatos, ikerturbós 2JZ-GTE motor az amerikai Suprákban gyárilag 325 lóerőt és 427 Nm-t nyomatékot küldött a hátsó kerekekre, ami 5,1 másodperces 0-100 km/h-s gyorsuláshoz volt elég. Csak a gyári korlátozás miatt volt 250 km/h a végsebesség, egyébként gyorsabban is tudna menni a Supra Turbo. Tipp: Egy Toyota Supra, ami a 30 km/h-t se hozza, mégis mindenki akarja

Állapotát, felszereltségét és futásteljesítményét ismerve nem csoda, hogy ez a példány hihetetlen áron cserélt gazdát a Bring a Trailer júliusi aukcióján: az új tulajdonos az eredeti ár négyszereséért, 201 ezer dollárért (62,7 millió forintért) vásárolta meg magának.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek: