Kezdőlap Autók Autóvilág Tovább gyorsul a nyolcadik generációs Golf: itt az új Golf GTI Clubsport!

Tovább gyorsul a nyolcadik generációs Golf: itt az új Golf GTI Clubsport!

Az új Golf GTI Clubsport1 a jelenlegi GTI-generáció legerősebb modellje

A GTI2, GTE3 és a GTD4 után a sportos Golf modellek újabb különlegességét mutatja be a Volkswagen. Az új Golf GTI Clubsport megjelenésével a márka a nagyteljesítményű GTI-modellek hagyományait folytatja. A 221 kW (300 LE) teljesítményű Clubsport a Golf GTI nyolcadik generációjának új csúcsmodellje.

Kiemelkedő menetdinamikai képességek

Az új modell számos részletében fejlődött. Ezek közé tartozik a még agilisabb, immár 221 kW (300 LE) teljesítmény és 400 newtonméter maximális forgatónyomaték jellemezte, turbófeltöltésű motor (EA888 evo4). Valamint az új Menetdinamika-menedzsmenttel (Vehicle Dynamics Manager) ellátott sportfutómű. Karsten Schebsdat, a Volkswagen menetdinamikai, kormány- és szabályzórendszerek részlegének vezetője kiemelte: „Összes menetdinamikai rendszere hálózatba kapcsolásával az új Golf GTI Clubsport még semlegesebben és pontosabban irányítható, mint a klasszikus Golf GTI. A legendás Nordschleife számára egy új ’Nürburgring’ menetprofilt is programoztunk, amely kifejezetten erre a versenypályára hangolja az új Golf GTI Clubsport futóműkomponenseit.”

Számos GTI-specifikus megoldás teszi egyedivé a belteret is

Vérbeli Clubsport

Már az első pillantásra jól érzékelhető, hogy az új modell a versenypályán érzi igazán otthon magát. Egyéni orrkialakítása meglehetősen markáns. A lökhárító lefelé gyakorlatilag nyitott hatást kelt, csupán a GTI-modellekre oly jellemző, méhsejtmintázatú hűtőrács és a megnövelt aerodinamikai szárnyidomok (Wing) állnak ellen a légáramlásnak. Hátul a kétrészes tetőlégterelő tűnik fel, amelyet egyedi ismertetőjegyként csak az új Clubsport hordoz.

Az új modell számos részletében fejlődött

Az első légterelő és a hátsó szárny azonban jóval több puszta dizájn-stíluselemnél, jelentősen fokozzák ugyanis a sportautó leszorítóerejét. A Golf GTI Clubsport alapfelszerelésként 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördül ki a wolfsburgi gyárból. Mindezeken túl speciális diffúzorelem, tíz milliméterrel mélyebbre süllyesztett karosszéria és szélesített oldalsó küszöbborítások gondoskodnak sportos összhatásról. Ugyancsak újak a sportkipufogó-rendszer a jobb és bal oldalon feltűnő, az eddigi kerek helyett immár ovális kipufogóvégcsövei.

Az első Golf GTI Clubsport még 2016-ban, a sportautó ikon 40. születésnapja alkalmából érkezett a piacra

Számos GTI-specifikus megoldás teszi egyedivé a belteret is. Ezek között említhetők például az ArtVelours kárpitozású, s a gyors kanyaríveken is határozott tartást nyújtó csúcs-sportülések. Vagy épp az alapkivitelhez tartozó, hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) kapcsolóbillentyűivel kiegészített, a markolatain perforált bőrrel borított sportkormány. Az exkluzív utasteret alumíniumhatású pedálok és más igényes részletmegoldások teszik teljessé.