Ford Kuga 2.5 plug-in hibrid használt teszt
Az új Ford Explorer szlovéniai nemzetközi menetpróbájához vettem át „utazóautónak” a kétéves plug-in hibrid Ford Kuga Vignale modellt, amely full extrás változatként méltó útitársnak bizonyult. Hogy mi az amiért kicsit még az új modellnél is jobban tetszett, az rövid használt tesztünkből kiderül.
Még néhány készletes autó elérhető az előző Ford Kuga szériából és a használtautó piacnak is titkos favoritja ez a típus, amelynek ráncfelvarrott új modelljéről részletesen is beszámoltunk korábbi tesztünkben. Közel 700 megtett kilométer után nagyon jó benyomásom alakult ki erről az autóról.
Sallangmentes külső
Külsejét tekintve a Ford Kuga előző generációja kissé jobban simul az utcaképbe, talán kevésbé karakteres mint az új modell. Szerintem ez nem is baj, mert olyan emberek vásárolják, akik mindenféle „sallangmentes” autóra vágynak. A Vignale modell azért a csillámló vajszínű metál fényezésével és igényes vegán bőr üléseivel azért nagyot dob az összképen.
Gazdag felszereltség
A belső tér a Vignale szinten varrott műszerfalborítást, extra kényelmes, elöl és hátul is fűthető üléseket tartalmaz számos más extra mellett. Jól szól a B&O hangrendszer és bár a központi kijelző kisebb, mint a frissített változatban, számomra teljesen megfelelő a mérete és gyorsan reagál. Tetszik, hogy ez az autó még nem pittyog mindenért, mivel 2022-es modell: szépen ki lehet iktatni az idegesítő figyelmeztető funkciókat. Ami pedig kifejezetten jobb, mint az új modellben a külön dedikált klíma panel, amelyen úgy tudom állítani a légkondicionálást, hogy közben nem veszem le a szememet az útról. Amit a Vignale felszereltség mellett még el tudtam volna képzelni, az valami igényesebb ajtó borítás, ha már a műszerfalra jutott némi varrott bőr… Ezt leszámítva nem tudok belekötni, tökéletes az ergonómia, mindent nagyon könnyű kezelni rajta és nem utolsó sorban jó vezetni.
Erős és takarékos
A tesztautó egy konnektorról tölthető hibrid, amely 40-50 kilométert tud városi körülmények között teljesen elektromosan haladni. Ez azért jó, mert otthon is lehet tölteni és a sarki játszótér mellett pöffenésmentesen haladhatunk el. Hosszabb utakra pedig megnyugtató a benzines erőforrás, ha épp Szlovénia gyönyörű tájai felé vennénk az irányt. A motor ebben is a Toyota hibrid rendszerét veszi alapul: 2,5 literes szívó benzines amit kiegészít az elektromos hajtás. A teszthét során egészen pontosan 6.5 litert fogyasztott a Ford Kuga, amellyel zömében teljesen lemerített akkumulátorral jártam. Ez egy parádés érték egy ekkora autótól. Kiforrott, jó rendszer, ezért használtautóként sem okoz csalódást.
Menet közben érezhetően egy erős, jó menetkomfortú utazóautó a Ford Kuga. Jól gyorsul és ebben megoldották a hibridekre jellemző „bégető” hanghatás kiiktatását, váltások hallatszanak és ettől sokkal jobb az élmény. A Vignale változat kiváltsága a jobb szigetelés, így megdöbbentően csendes haladás közben még nagy tempónál is. Talán egy árnyalatnyival keményebb volt nekem a futómű más változatokhoz képest (bár ez lehet a 20 collos kerekek vagy a nehezebb plug-in hajtáslánc miatt volt így).
Összegzés, tippek
Nagyon élveztem ezzel az autóval utazni, úgy gondolom, hogy egy családi felhasználásra teljesen ideális SUV használtautóként is. Aki nem tudja konnektoros tölthetőség előnyeit élvezni, annak a Ford Kuga sima hibrid változata is jó szívvel ajánlható ugyanezzel a motorral az valamivel könnyebb, így a fogyasztása is kedvező (igaz nem tud teljesen elektromosan haladni). Hivatalos árlistát nem találtam a leköszönő modellhez, de a márkakereskedések készleteiből szerintem még található pár darab (vélhetően komoly engedményekkel), aki pedig kevesebb pénzből szeretne egy tartós jó, újszerű autót vásárolni, annak érdemes körülnézni a használtpiacon, ahol jellemzően ezek a 2-3 éves hibrid példányok 7-8 millió forinttól már elérhetők.