Nehogy kimaradjon a Tisza-tavi Ökocentrum!

Tisza-tavi-Ökocentrum (Fotó: Petrazworld)

A kései ebéd végeztével még mindig volt időnk, így autóval pár perc alatt odaértünk a Tisza-tavi Ökocentrumhoz, amely a környék és a tó történetét, illetve élővilágát mutatja be. A föld alatt pedig Európa legnagyobb édesvízi akváriuma található, amelyben olyan halak úszkálnak, mint a viza, a ponty, a süllő, vagy a bajszos harcsa. Még egy vidraetetést is elcsíptünk, így láthattuk, hogy a gondozó által adott eledelt a vidra milyen mohón falja be a mesterségesen kialakított kis szigetén.

tisza tavi ökocentrum
(Fotó: tiszataviokocentrum.hu)

Nagyon modern az egész kiállítás, vizuálisan is szépen felépített, kialakított, informatív, és vannak interaktív részek is, főleg a kisgyerekeknek. A 7. emeleten pedig a torony kilátójából rátekinthettünk Poroszló városára. A látogatóközponthoz tartozik egy hatalmas park és hozzá a Tisza-tó egy kis elkerített öble, ahol csónaktúrán is részt lehet venni. (Ennek igénybevételére a kishajós jegycsomagot kell választani.) A szabadtéri parkban pedig jó egy órát is eltöltöttünk, míg körbesétáltunk. Sokféle állatnak van itt lakhelye, láthattunk kecskéket, szamarakat, fekete gólyát, teknősöket, sőt még pelikánokat is!

Innen már csak hazafelé vezetett utunk, hiszen, bár mindkét nap gyönyörű időnk volt, azért elfáradtunk a kirándulásban. Nekem nagyon megtetszett ez a vidék, és remélem, hogy legközelebb egy hosszú hétvégére vagy akár még több napra is ellátogathatok ide. Idén befejezték a kerékpárutat teljes egészében a Tisza-tó körül; talán legközelebb szervezünk ide egy bicikli túrát, hiszen még annyi látnivaló maradt!

A cikk eredeti szerzője Szabó Petronella, a petrazworld.com utazási blog szerzője.