Kezdőlap Autók Hírek Teljesen autómentes lesz a Városliget és a Hősök tere

Teljesen autómentes lesz a Városliget és a Hősök tere

A Városligeti Kós Károly sétány autómentes látványterve (Fotó: Liget Budapest/Facebook)

A kormány elfogadta Karácsony Gergely főpolgármester és Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter vezetésével működő Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) javaslatát, és úgy döntött, hogy a Kós Károly sétányt lezárja az autóforgalom elől. Az intézkedés a Liget Budapest projekt keretein belül valósul meg.

A Városliget csak a gyalogosoké és a bringásoké lesz

Az autómentes Városliget hírét Vitézy Dávid Facebook-bejegyzésben osztotta meg, miután az a Magyar Közlönyben is megjelent. A 1415/2020. (VII.16.) kormányhatározatban rögzített közlekedéspolitikai célok és intézkedések az alábbiak:

(Fotó: Vitézy Dávid/Facebook)

Ez alapján az autómentes Városliget, valamint az azt elősegítő beruházások az alábbiak szerint fognak megvalósulni:

  • Csúcsidőn kívül az Állatkerti körutat lezárják, a forgalmi korlátozás a Városligeten áthaladó trolibuszokat viszont nem érinti.
  • Teljesen autómentes lesz a Hősök tere, mind a Műcsarnok, mind a Szépművészeti Múzeum előtt.
  • Megszűnik a felszíni parkolás a Városligetben – az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve -, a célforgalmi parkolási igényeket a Liget Budapest projektben épült új Dózsa György úti mélygarázs látja majd el.
  • Új közúti és villamosfelüljáró tervezését kezdi meg a BFK a Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalában, a váci vasútvonal és Rákosrendező fölött, a Béke térig. Az új felüljáró összeköti Zuglót Angyalfölddel, tehermentesítheti a Hungária körutat és segíthet az M3-as autópályáról érkező forgalomnak az autók elől elzárt Városliget elkerülésében.
  • Egy új villamoskapcsolat pedig a 3-as villamosgyűrű folytatását jelenti majd Angyalföld felé.
  • Az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára 1500 férőhelyes új P+R parkoló épülhet az autópálya-bevezető-Hungária gyűrű-Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti kisföldalatti-végállomásnál.

Ez utóbbi főleg a külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők számára lesz kedvező. Ők így sokkal könnyebben válthatnak majd az autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, sőt a jövőben akár vasútra is. A kormányhatározat szerint az engedélyes és kiviteli tervek elkészítésének, valamint a hatósági engedélyeztetésnek a határideje 2023 júniusának vége – olvasható a bejegyzésben.

Forrás: MTI, Vitézy Dávid/Facebook