Szívedbe dorombolja magát – Az új Ford Puma Gen-E zsákmánya lettem

Ford Puma Gen-E Digital Aqua Blue színben, naplementében.

A Ford kedves kis-nagymacskája, a Puma egy remek kompakt méretű crossover, amely most Gen-E néven teljesen elektromos változatban is megjelent. Cikkünkből kiderül, hordoz-e valamit a sportos előd popórakéta jellegéből vagy csendes dorombolásával más érzelmek húrját pengeti…

Támogatott tartalom

Imádtuk a csajokkal ezt a buborékot

A Puma Gen-E jó kiállású, szép arányú, sportos crossover, amit már messziről felismersz. A belső égésű társához képest csak hajszálnyi eltéréseket mutat, de azt határozottan. Az orr-részről eltűnt a hűtőrács, helyére pedig karosszéria színre fújt, a Mach-E ihlette burkolat került. Sokat csiszoltak a légellenállási-együtthatón is. Simább, áramvonalasabb az egész autó felülete az elődhöz képest, ami jócskán visszaköszön a fogyasztásnál is, de erről egy kicsit később. A friss karosszériához tartozik még egy vadiúj hátsó szárny is, ami nem csupán dísz, valóban javít is az autó légterelésén, arról nem is beszélve, hogy nagyon jól néz ki!

Felni fronton egy 17 colos és két 18 colos kerék jár az elektromos Pumához, felszereltségtől függően. A tesztautón a Premium csomag 18-as papucsai voltak, amelyek formája tovább erősíti a sportos megjelenést, mellette viszont a kialakításuk nagyon felhasználóbarát, nem olyan amire állandóan figyelni kell. Nem lóg túl az abroncson, nincsenek fura kitüremkedések és brutális méretű perem, nem kell attól félni, hogy megeszik a magyar utak és a padkák. Frissültek az első és hátsó LED fényszórók, amik elég jellegzetessé és felismerhetővé teszik. A tesztben szereplő, feláras, és véleményem szerint nagyon szép Digital Aqua Blue fényezésen kívül további négy opcionális árnyalat választható: köztük van egy tört fehér és egy igazi dögös-vörös. A ragyogó Electric Yellow alapfelszereltségként érkezik a Pumával és biztos vagyok benne, hogy mindenki imádni fogja, kemény verseny lesz a színek között. 😊

Őszintén megmondom, nem igen találtam olyan környezetet ahova ne illett volna ez az autó. Remekül fest mindenhol, amit az elhaladó emberek arcán is észrevehettem, meglepően sokan fordultak a kis vadmacska után. Kijelenthetem, hogy vonalai egyértelműen naplementében a legszebbek, akkor jönnek elő a huncut kis részletek a karosszérián… 

Praktikus és tágas

Nem is tudom hol kezdjem, vagy mit mondjak, vagy hogy is mondjam!? Kizártnak tűnt, hogy beülve ennyire nagynak érződik a Puma, valahogy mégis sikerült elérniük a szupertágas kifejezést. Ami azért paradoxon, mert nem fér a fejembe, hogy ennyi hasznos hely van egy autóban de közben nem érzem azt, hogy bármi túl messze lenne. A beltér minden komponense ergonomikus, tele van okos pakoló rekeszekkel, és tárolókkal.

A benzines verziótól az is megkülönbözteti, hogy a Gen-E-ben a váltó helyére is egy extra, magasított tároló felület került.  Minden apró-cseprő dolgot el tudtam helyezni anélkül, hogy a következő kanyarban az autó másik végén kötöttek volna ki. Mert azért ez a vadmacska, nemcsak házias tud ám lenni… 

A kormány mögött és középen is digitális műszerek, amiket jó leolvasni, kellő méretű ikonok is szerepelnek az érintős felületen, ami képes a vezeték nélküli Apple Carplay és Android Auto csatlakozásra. Ráadásul simán, zökkenőmentesen. Ezt azért még magasabb kategóriában sem csinálja a Ford után mindenki!

Van vezeték nélküli mobiltelefon töltő, USB-C csatlakozók és 360-fokos parkolókamera is. A Puma rendszere gyors és átlátható, könnyen kezelhető és egyáltalán nem hiányoztak a fizikai gombok hiszen a kijelző alsó sávjában több dedikált, érintőgomb található. Szuperül hidalták át a problémát, a gyakran használt funkcióknak, mint a klíma, elakadásjelző, hangerő szabályozás saját fix helyük van és nem kell a menüben kóborolni, hogy elérd őket, de nem lógnak ki a felületből.

A B&O hangrendszer, a Capriból már ismert, a műszerfalon hosszan elnyúló soundbarral kiegészítve gondoskodik a buli hangulatról és nem túlzok, amikor buliról beszélek! Egy kedves barátnőmmel megengedtünk magunknak egy kis felvágást a Pumában és másokat is remek számokkal szórakoztattunk nem is egyszer, már ha értitek miről beszélek. 😊 Remek megoldás a B oszlopig nyíló, ám a tető teljes hosszában elterülő panoráma ablak is, ami biztosítja a térérzet további növelését. Őszintén? IMÁDTAM a nyitható tetőablakot, jómagam egy MX5 büszke tulajdonosa vagyok, amit keménytetővel használok, mert nem szeretem a huzatot, de a Pumában kellemetlen szél nem zavart bele az önfeledt jókedvünkbe sem a jól fésült frizuránkba!  

A kéttónusú, puha szövet és szintetikus bőr kárpitozás a stílusos, steppelt varrással nagyon fiatalos de nem túl bohó vagy zsúfolt. Szépen növeli a térérzetet. Szerencsére a taktikai pontok, mint a könyöklő, az ajtókárpit alsó fele és az ülések hátulja sötét tónust kaptak, látszik, hogy azért át van gondolva a beltér. A burkolatok puha tapintásúak de masszívak és minőségiek ahol az szükséges.

Többet megy el mint amit ígér!

Figyu már, ez tök jól megy és szinte nem is fogyaszt! Éppen ezért meglepően sok kilométert tehetsz meg vele egy töltéssel. A 43 kWh-ás akkumulátor pakk akár 100 kW-val is képes tölteni, 10%-ról 80%-ra összesen 23 perc alatt feltöltheted. Ez a kávé – süti szintidőm 😊  is egyben. Hivatalos hatótávja 376 km, ám kizárólag városi használat mellett, bőven 500 km felett alakul ez a szám. Igen, igen, elsőre nekem is egy kicsit hihetetlennek tűnt, de amikor a Budaörs-Újpest táv után összesen 1 km fogyott a hatótávból és minden állóra fékezés után zölden csillogott a 100% visszatöltés felirat azért elég kerek szemekkel néztem a kijelzőt. Ahogy korábban írtam is, ellenállhatatlan kényszert érez az ember, hogy egyre jobb eredményeket produkáljon a szakasz visszajelzéseknél.

Bravúros a technika, ami az autó alatt van, és még csak nem is Eco módban közlekedtem. 290 Nm nyomaték és 168 LE teljesítmény mellett ne is várja senki, hogy tötyimötyizni akarjak, kifejezetten kéri a dinamikus vezetési stílust, szereti a határozott fékezést és lendületből való kigurulást. A gyártó átlagosan 13 kWh/100 km fogyasztást határoz meg, de én a saját szememmel láttam, hogy ez le tud menni bizony 10 kWh/100 km értékig is amit elsőre nem is hittem el, de tényleg igaz, visszamértük!

Az elektromos autók sajátjaként a Puma tömegközéppontja is elég alacsonyan van, így nem billeg az autó és a futóművek is szépen nyelik el a magyar úthálózat kisebb de inkább nagyobb hibáit. Sport módban egy kicsit feszesebbé válik a futómű, direktebb a kormányzás és a “gázreakció” ideje is rövidebb. Szóval megnyomod és megugrik mint a támadó az áladozata után. Nekem nagyon tetszett ahogy hozzám hasonlóan szereti a kanyarokat és az egyenesekben sincs sok vetélytársa, szóval igazi élmény vezetni, karmol, kapaszkodik és mindeközben csendben dorombol a sportautón edződött lelkemnek.

Még valami extra?

A fogyasztási adatok követően is tudod még meglepetéssel szolgálni a Puma. Vadállat sok hely van benne! Ha egy négyfős, csajos roadtripre indulnék a következő lenne a szövegem: “Te is hozhatod a nagy bőröndöd! Te is hozhatod a nagy bőröndöd! Miiindenkii hozhatja a nagy bőröndjééét!” Plusz elrakhatunk egy rollert, vagy összehajtott SUP deszkát, kiskutyát, egy sátrat, amit csak akarsz, ugyanis a Gen-E csomagtere összesen, felhajtott ülésekkel és az első csomagtérrel 566 liter! Ebből 145 liter a süllyesztett GigaBox a csomagtér alatt, amely gyakorlatilag egy medence. Jégbe rakhatod az üdítőket vagy vizes wakeboard cuccot, gumicsizmát vagy 250 darab gumikacsát. A vizet pedig egy dugón keresztül leengedheted. Jó mi? Igen, szerintem is!

Csajos? Igen! De apa is autózna vele

Összegezve a Ford Puma Gen-E egyedülálló opció az elektromos autópiacon. Egy EV-hez képest az ára kifejezetten reális, 11.980.000 Forinttól indul a kínálat, amiért a gyártó által ígért legnagyobb hatótávot ( ami a kisebb kerekeknek köszönhetően nyert hatótáv többlet) és a teljesítményt is megkapod.A kényelmi extrákat nyújtó Premium csomagos tesztautó ára 12.880.000 Forinttól kezdődik.. A különleges egyedi hangrendszerrel szerelt Sound Edition pedig 13.880.000 Forintos kezdő árral várja az érdeklődőket.

Ráadásul a Puma egy férfinak is ugyanolyan jól áll!Képes kielégíteni a sportosabb igényeket is, de a gyerekek, kutyusok szállításakor sem kell vakarni a fejem, hogy ne menjünk-e mégis inkább két autóval nyaralni… Ráadásul a Puma Gen-E volánja mögül ugyanolyan jó érzéssel szállhatnék ki edzőcipőben és sortban, mint kis kosztümben és magassarkúban. Persze magassarkút azt nem hordok vezetés közben, de attól még kiszállhatnék abban is. 

Kedves Gen-E, örülök, hogy megismertelek!