Megláttam és lenyűgözött az új plug-in hibrid Škoda Superb. Mikor tesztautót kapunk, mindig azon „izgulok”, hogy csak ne fehér legyen. Most ez abszolút nem érdekelt. Sőt, a fehérnél elegánsabb színt nem is tudtam volna elképzelni ennek a Laurin&Klement felszereltséggel ellátott Škoda Superb iV-nek. Már a képek önmagukért beszélnek, de mutatjuk, mit tapasztaltunk!
Üde színfolt a SUV-ok világában
A Superb lassan két évtizedes múltat tudhat maga mögött. Korábban sok Superb elit taxit láthattunk az utakon, de nem volt ritka, hogy államtitkári autónak választották a modellt. Cégvezetők szintén előszeretettel ültek be a kormánya mögé, így mára egyértelműen presztízs értéke lett. Méretei alapján pedig akár családi autónak is ideális, ha valaki a népszerű SUV-ok helyett valami másra vágyna.
A 2015 óta készülő harmadik generációs Škoda Superb a cseh gyártó valamennyi modellje közül elsőként kapta meg a hibrid hajtást, így zöld rendszámmal még csábítóbb lehet. A modellt továbbra is jellegzetes, helyenként szögletes kontúrok, éles, dinamikus vonalak, valamint tökéletesen kiegyensúlyozott arányok és nagy üvegfelületek jellemzik. A minden eddiginél zöldebb Superb könnyen beazonosítható a csomagtartónál elhelyezett iV-jelölés, vagy az új „Air Curtain” hűtőmaszk alapján, ami méhsejt textúrájú levegőbemenetet kapott.
Az autó eleganciáját tovább fokozzák a 17 colos Stratos, vagy az opcionálisan választható 19 colos Vega Aero könnyűfém tárcsák. A széles, LED-technológiás fényszórók ugyancsak vonzó megjelenést kölcsönöznek a legújabb Superbnek. Erre a kocsira tuti mindenki felkapja a fejét!
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Zöld és tágas az új Škoda Superb
Az újonnan elérhető plug-in hibrid technológiát a VW konszern évek óta alkalmazza a Golfnál és a Passatnál, így az autó lényegében egy bevált megoldást örökölt. A 85 kW-os elektromotort a hatfokozatú duplakuplungos váltóba, a 13 kWh teljesítményű lítium-ionos akkumulátort a hátsó ülések alá építették be. A töltőcsatlakozó a hűtőmaszkba, a 115 kW-os TSI benzinmotor elé került, tehát lényegében szinte alig észrevehető változásokat hozott a hibrid technológia.
Az új Superb minden értelemben megőrizte tágas és kényelmes utasterét. Hátul szembetűnően nagy a lábtér és a belmagasság is. Az ISOFIX-rögzítési pontokkal két babaülés rögzíthető, és a gyerekeknek is marad elég hely ahhoz, hogy ne az első ülések háttámláján gyakorolják a focitudásukat.
Exkluzív design a csomagok között
A tesztelt Škoda Superb Laurin & Klement felszereltséggel érkezett. Az autóról első ránézésre sugárzott a modern elegancia. Utólag úgy érzem, ennek köszönhető, hogy annyira belopta magát a szívembe. Bőrülések, hátsó ablakoknál elérhető napellenző roló, 12 hangszórós Canton-hangrendszer, műszerfalon végig futó vékonycsíkos, éjszakai LED-világítás, háromzónás klímaberendezés, és ez csak az ízelítő.
Olyan design és technikai elemek kerültek ebbe a felszereltségi csomagba, amelyek tökéletes összhangban vannak a Superb által képviselt értékekkel. A 18 colos könnyűfém keréktárcsák, a nagy felületű, színes, digitális fedélzeti komputer kijelző („Maxi Dot”), valamint az adaptív lengéscsillapítás szabályozás (DCC) csak tovább fokozzák a luxusérzést.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Nincsenek meglepetések, a Superb hasít az utakon
Ahogy az elvárható egy ilyen kategóriájú autótól, a Škoda Superb sem hazudtolja meg magát a vezetési élmény és az utazási komfort tekintetében. Szinte siklik az úton, még a kátyús részeken sem pattog. A multimédia rendszer érintőképernyőjén kiválaszthatjuk a vezetési módokat, amiból mindjárt három is van. Az „Eco” üzemmód a hatékonyságot helyezi előtérbe, a „Sport” pedig a hajtáslánc 218 lóerős (160 kW) kombinált maximális teljesítményét veszi igénybe, míg az „E-Mode” tisztán elektromos üzemmódban görgeti a járművet legfeljebb 140 kilométer/órás sebességig. A Superb iV a WLTP-mérés szerint egy feltöltéssel akár 55 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromos üzemmódban. Az akkumulátor otthoni hálózatról 6 óra alatt, míg 3,6 kW-os fali doboz segítségével közel fele annyi idő alatt tölthető fel.
Teljesen feltöltött akkumulátorral és teljesen feltöltött 50 literes benzintartállyal a Super iV akár 850 kilométeres hatótávval is rendelkezhet. Ami ennél is fontosabb, hogy hibrid üzemmódban károsanyag-kibocsátása mindössze 35 g/km. Ennek köszönhető, hogy a Superb alacsony emissziójú városi zónákba is közlekedhet. Tisztán elektromos üzemmódban történő haladáskor a Škoda Superb iV-nél rendelkezésre álló hanggenerátor olyan menetzajt hoz létre, amely a biciklisek és a gyalogosok számára könnyen érzékelhetővé teszi az autót. A sofőr közvetlen visszajelzést kap a fedélzeti komputeren az elérhető elektromos, illetve benzines hatótávról. A kijelző design elemeit is mi választhatjuk meg.
A hibrid Škoda majdnem vezet helyetted
Szinte az összes vezetéstámogató asszisztenst kipróbáltuk, és bátran kijelenthetjük, mindegyik tökéletesen tette a dolgát. A parkolóhelyeknél történő be- és kiállásoknál olyan szintű a rásegítés, ami tényleg gyerekjátékká teszi a beállást. A sávtartó asszisztens nem csak jelez, hanem a sávban is tartja az autót. A parkolást és sávtartást segítő megoldások mellett a manőverezési asszisztens, a gyalogos védelemmel és vészfékezési funkcióval ellátott front asszisztens, valamint a prediktív tempomat sem hiányzik.
A vezetéstámogató rendszerek érzékenysége könnyen és egyszerűen személyre szabható a multimédia rendszer széles érintőképernyőjén, sőt néhány akár ki is kapcsolható. A vezetési módok szintén konfigurálhatók. Emellett a multimédia rendszerben a hagyományos funkciók – a rádió és egyéb tartalmak kezelése mellett – például lehetőség van az állófűtés működtetésének napra és percre pontos időzítésére. Ez a funkció a Škoda Connect okostelefonos alkalmazásban is elérhető. Valljuk be, ez a funkció nekünk, nőknek különösen imponál. Az applikációban pedig akár az akkumulátor töltöttségét is ellenőrizhetjük anélkül, hogy beülnénk az autóba.
A jövőbeli tulajdonosok Ambition, Style, Sportline és Laurin&Klement felszereltségi szintek közül választhatnak. Az általunk kipróbált változatban a Škoda Superb iV 14 millió forintba kerül.