Ruf Turbo
RUF Turbo Florio (Fotó: Wikipedia/Rafaeltieth)

Létezik két olyan autómárka is a piacon, aminek sportautóiról első ránézésre laikusok egészen biztos nem tudják megmondani, hogy Porschét látnak-e vagy sem. A Ruf és a Replicar Hellas olyan dolgot visz véghez napi szinten az autóiparban, ami előtt mindenképpen meg kell emelni a kalapunkat. Előbbi híresebb és nagyobb, utóbbi családiasabb és kisebb üzemben ontja magából a szebbnél szebb sportautó csodákat.

Tuningolt Porsche? Nem, ez Ruf!

Aki ismeri a Ruf sportautókat, az valószínűleg azt is tudja, hogy a márka mára már rég kinőtte a „tuningolt Porsche” kategóriát. Konkrétan létezik egy autómanufaktúra, ami több mint 50 éve olyan autókat épít a semmiből Porsche alvázakra, hogy a nemzetközi kiállításokon mindenkinek leesik az álla.

A Ruf Automobile egy német autógyártó, amely jelölés nélküli Porsche alvázakra épít fel saját gyártású alkatrészekkel és anyagokkal egy komplett kész sportautót. De még milyeneket! A Ruf már 1987-ben olyat alkotott, amire senki nem számított. CTR modelljük végsebessége elérte a 339 km/órát, amellyel a világ leggyorsabb autója lett. Nyolc évvel később a Ruf CTR2 már 350 km/óra sebességre is képes volt. Évről évre jöttek a szebbnél szebb modellek, amiért minden sportkocsi rajongó odáig van a mai napig.

A Rufok olyannyira nem Porschék, hogy minden egyes modell rendelkezik Ruf VIN jelöléssel és saját sorozatszámmal. Tehát abszolút gyári modelleknek számítanak, nem pedig módosított Porschéknak.

A 2017-es Ruf CTR hatalmas dobás volt ismét

A 2017-ben bemutatott CTR-t az autós szakma, de még a laikusok is mérnöki csodának tartják. Ez az első sorozatgyártású, szénszálas vázú, farmotoros sportautó. Nagyon hasonlít a 80-as évekbeli Porsche 911-eshez, de igazából a semmiből építette meg a német gyártó. A CTR3-hoz a Porsche Cayman alvázának egy részét ugyan felhasználták, de a hátsó alvázrész már teljesen saját fejlesztés. A hasonlóság annak tudható be egyébként, hogy a 911-es harmincadik évfordulójára készítette el a Ruf a CTR3-at. Végsebessége 380 km/ óra. Összesen harminc darab készül belőle. És miért hívják a Ruf egyik legütősebb modellcsaládját CTR-nek? C-osztály, Turbo, Ruf. Ilyen egyszerű.

A 2019-es év egyik legnagyobb dobása a GT volt tőlük, amit mi is megcsodálhattunk az idei Genfi Autószalonon.

Nyolcvan éve létezik a Ruf

A céget még 1939-ben alapította Alois Ruf és a 40-es évek végén kezdtek kísérletezni saját gyártású járművekkel. 1955-ben építettek egy saját autóbuszt, aminek olyan pozitív fogadtatásban volt része, hogy saját buszvállalatot indítottak. A sportautók ágát viszont már az alapító fiának – akit szintén Alois Rufnak hívnak – köszönhetjük, aki megszállottan imádta a sportkocsikat. Apja halála után mindössze 24 évesen, 1974-ben átvette a vállalatot, és megkezdődhetett a Porsche alapú szuperautók gyártása. Első kocsiját 1975-ben mutatta be, azóta megállíthatatlan. A Ruf olyan autókat épít, amelyek garantáltan örökre beírják magukat az autós történelembe.

Replicar Hellas, a „majdnem Porsche”

A Ruf mellett létezik egy másik cég is, akinek szintén erős kötődése van a világ egyik leghíresebb sportautó gyártójához. Ám az ő sportkocsijaikat sem illik összetéveszteni a Porschékkel.

A Replicar Hellas, RCH Elias Gaganelis nevéhez köthető. 2007-ben azzal a céllal alapította meg autómanufaktúráját Görögországban, hogy kiváló másolatokat készítsen olyan korábbi Porsche modellekről, mint például a 356 Speedster. Sokáig saját hazájában nem is forgalmazhatta autóit, így az összes legyártott modellt exportálták. A semmiből építette fel a vállalkozását, Görögországban ugyanis szinte semmilyen törvény nincs az autógyártásra vonatkozóan. Ebből kifolyólag a bankok és a befektetők is elég szkeptikusak voltak Elias terveivel kapcsolatban. Ő azonban nem adta fel és sikerre vitte a márkát.

Az egyik legütősebb RCH a Porsche 550 Spyder alapján készített másolat. Elmondhatatlanul gyönyörű. A márka honlapján minden részletét megnézhetjük fotókon. Egyszerűen nem lehet betelni vele.

RCH 550
RCH 550 (Fotó: Replicarhellas)

Autóikat teljes egészében Görögországban készítik, nem használnak import alkatrészt, anyagot – kivéve az abroncsokat. Minden autó kizárólag kézzel készül és teljes mértékben az ügyfél igényeire alakítható.

Elias egy interjúban egyszer elmondta, sok olyan vásárlójuk van, akiknek van már egy vagy több Porschéjuk, és mellé szerzik be az azonos típusnak megfelelő RCH autójukat. Végül utóbbit használják napi szinten, a másikat pedig féltve őrizgetik, és csak különleges alkalmakkor veszik elő.

Saját fejlesztésű modelljével 2019-ban jött ki a cég, ez a Beach Buggy. A típus alapja a Volkswagen Beetle. Akik vezették ezeket az autócsodákat, egyöntetűen odáig vannak értük.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •