A Porsche 911-es Targa több mint 50 évvel megjelenése után a mai napig az egyik legikonikusabb sportautó a világon. Az akkoriban még semmi addigi sportautóhoz nem fogható kialakítása egy érdekes eseményhez fűződik. Az ’60-as évek elején ugyanis sokan, főleg az Egyesült Államokban megkérdőjelezték a kabrió autók biztonságát. A dolog egészen odáig fajult, hogy Amerikában egy ideig komolyan fontolóra vették a kabriók szövetségi szinten való betiltását. Szerencsére ekkor lépett a képbe a Porsche.
Olyan, mint egy kabrió, de mégsem az
A stuttgarti cég Ferdinand Porsche közreműködésével kialakított egy merőben új karosszériát a sportautóihoz. Az új kialakítást a versenyautókban található biztonsági elemek ihlették, így kerülhetett a Porsche 911-be egy bukókeret is. A másik újdonság egy kivehető tetőelem volt, amelyet akár kényelmesen a csomagtartóban is lehetett tárolni. Emellett megtalálható volt egy vászontető is, amely szépen hozta a 911 kupé vonalait. Az új modell készen állt a bemutatásra, már csak a név hiányzott. Az új 911 a nevét egy szicíliai versenypályáról, a Targa Florio-ról kapta, ahol az 1950-es évek óta a Porsche kiemelkedő sikereket ért el. Az autó készen állt a nagy bemutatóra.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Semmihez nem fogható vezetési élmény
A Porsche az 1965-ös Frankfurti Motor Show-n leplezte le a világ előtt a 911-es Porsche Targa modellt. Akkoriban a Targa nagyot újított, hiszen nem volt se kabrió, sem pedig kupé, hanem valami teljesen új. Az új Targa-koncepció egy teljesen új autózási élményt nyújtott, amely az évek során nem csak a következő 911-es, hanem más Porsche-modellekben is megjelent.
Az első szériamodellek végül 1967-ben gurultak ki a Porsche zuffenhauseni gyárából. A Targa egy csapásra siker lett, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy az első generációs Porsche 911-esek több mint negyedét már az ikonikus ezüst bukókerettel adták el. Hamarosan már olyan újításokat is kapott a Porsche Targa, mint a hátsó lehajtható ablak, valamint a biztonságosabb, edzett üvegből készült fűthető üveg is bekerült a kínálatba.
Modellek jönnek mennek, a Targa változatlan
A Targa a második generációs 911-es Porsche-modelleknél is jelen volt, amelyeket 1973-tól gyártottak. Ekkor történt meg először, hogy a 911 karosszériája jelentősen megváltozott, megjelentek a doboz-szerű lökhárítók, ezek 8 km/h-ás sebességű becsapódásokat is képesek voltak úgy elnyelni, hogy az nem tett különösebb kárt az autó vázában. Ezzel már kielégítették a fokozott amerikai biztonsági előírásokat is. A targatető dizájnjában nem történt változás, csupán annyi, hogy a bukókeret ezúttal már fekete színben is elérhető volt.
1988-ban a Porsche bemutatta az első összkerékmeghajtású 911-est a 911 Carrera 4 Type 964 modellel, ezzel elérkeztünk az ikonikus sportautó harmadik generációjához. A Porsche megtartotta a 911 klasszikussá vált formáját, azonban a váz alatt az autó 85%-ban teljesen megújult. A 911-es első három generációjában összesen 87,663 Targa-modell épült.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Közel 20 évre leköszön az ikonikus bukókeret
A 1995-ben bemutatott negyedik generációs Porsche Targa modell már teljesen elektromos, edzett üvegből készült panorámatetővel rendelkezett, így az ikonikus bukókeret feleslegessé vált.
Végül közel 20 év múlva a 2014-es Porsche Targa hozta vissza a bukókeretet, akkor már természetesen minden elemében automatizálva.
A kupék és kabriók előnyei egy autóban
Az 1965-ös 911 Targa 2.0 úttörő modell volt, amely egy teljesen új sportautót teremtett. Az eredetileg biztonságos, bukókerettel rendelkező kabrióként reklámozott Targa a maga különc tetőkialakításával gyorsan stílusikonná vált. Egészen napjainkig ragaszkodott ehhez az elképzeléshez a Porsche és tökéletesen egyesítette két világ legjobbját a 911 Targa modellekben: a kabriók nyitott tetős autózásának élményét és a kupék teljes körű kényelmét és biztonságát.
Ha érdekel, hogy ma hol tart a 911-es Porsche Targa, ebben a cikkünkben kiveséztük a hamarosan megjelenő 2020-as változatot. A nyár közepén-végén megjelenő luxusportautó, a 911 Targa 4 alapára bruttó 49.785.000 forint, a 911 Targa 4S változaté pedig 55.600.000 forint.
Forrás: Porsche