Sportosság, exkluzivitás és a dinamikus karakter jellemzi a megújult Porsche Cayenne GTS és a Cayenne GTS Coupé modelleket. Sokak számára örömteli hír, hogy az elődmodell 3,6-literes, V6-os Biturbo motorja helyett ismét egy V8-as erőforrás került a Porsche Cayenne GTS változatok motorházteteje alá. Lássuk, mit tudnak a megújult Cayenne-ek.
Az egyik fő szempont a fogyasztás mérséklése volt
A 4-literes V8 Biturbo egység 460 lóerő és 620 Nm leadására képes, amellyel minden helyzetben komolyabb menetteljesítményeket biztosít. A 0-100 km/h-s sprintidő Sport Chrono csomaggal mindkét modell esetében csupán 4,5 másodperc, a végsebesség pedig eléri a 270 km/h-t. Mindezeken felül az új GTS csomagot egy teljesítmény-orientált, ültetett sportfutómű, egyedi megjelenés és egyedi, magasabb felszereltség teszi teljessé.
Az új modellnél kiemelt szerepet kapott a hatékonyság, valamint a fogyasztás mérséklése, ezeket az alábbi újításokkal érték el a mérnökök:
- optimalizált 8-fokozatú Tiptronic S automata sebességváltó
- adaptív hengerlekapcsolás
- központi injektorokkal dolgozó közvetlen befecskendezés
- szofisztikált hőmenedzsment
Ezeknek köszönhetően a legsportosabb Cayenne modellpáros NEFZ ciklus szerinti vegyes fogyasztása 11,2-11,4 l/100 km.
Az új Cayenne GTS-modellek bemutatása a következő oldalon folytatódik.
Új sportkipufogórendszer csak a Cayenne Coupé-hoz
A kiváló menetteljesítményekre képes GTS modellek izgalmas hangaláfestéséről egy kifejezetten hozzájuk fejlesztett, szériában járó sportkipufogórendszer gondoskodik. Ez összetéveszthetetlen, öblös karakterrel ruházza fel a nyolchengeres erőforrást. Aki szeretné, az akár választhatja a két nagy, középre helyezett ovális kipufogórendszert is, amely kifejezetten a Cayenne GTS Coupé, továbbá a jövőben a Cayenne Turbo Coupé kivitelekhez lesz elérhető.
Egy vérbeli sportautó agilitása jellemző a Cayenne-re
Az új Cayenne GTS páros modellspecifikus, sportosra hangolt futóműve optimális feltételeket biztosít a kiemelkedő keresztirányú dinamika kiaknázásához. Az acélrugós széria futómű, ami hangsúlyosan sportos karakterisztikájú Porsche Active Suspension Management (PASM) szabályozható lengéscsillapítással van ellátva, 20 mm-es ültetést kapott. A tapadást és a vezethetőséget fokozó Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) rendszer szintén az alapfelszereltség részét képezi.
A fékezési kvalitásokat a Wolfram-karbamid borítással ellátott Porsche Surface Coated Brake (PSCB), illetve a Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) kerámia-kompozit fékrendszerrel lehet még tovább optimalizálni.
A futómű tekintetében a széria, 20 mm-es ültetéssel ellátott acélrugós felfüggesztéseket felár ellenében 10 mm-rel lejjebb ültetett háromkamrás légrugózásra lehet lecserélni. A menetdinamika tovább fokozható az opcionális hátsókerék-kormányzással, valamint a Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) opcióval, amely a karosszéria dőlését hivatott mérsékelni.
Az új Cayenne GTS-modellek bemutatása a következő oldalon folytatódik.
Sport Design csomag és jellegzetes GTS kiegészítők
Az új Porsche Cayenne GTS testvérpár számára a különleges és exkluzív megjelenést a fekete selyemfényű, 21 colos RS Spyder Design könnyűfém keréktárcsák és a vörösre fényezett féknyergek adják. Az egyedi megjelenést szolgálják továbbá a sötétített LED főfényszórók és a hátsó LED fénycsík. Külön említést érdemel a számos feketére fényezett elem, mint például az alsó levegőbeömlők, az oldalablakok körüli díszlécek, a kipufogóvégek és a hátsó PORSCHE felirat, illetve a modellfeliratok.
Személyre szabható belső
A belső térben a Porsche sportos GTS modelljeire jellemző egyedi hangulat fogadja az utasokat, ami elsősorban az értékes Alcantara anyag széleskörű használatának köszönhető. A sportos összképet a szálcsiszolt, sötét alumínium betétek teszik teljessé, miközben a kifejezetten az új GTS modellekhez tervezett első sportülések gyors kanyarokban biztosítanak kiváló tartást.
A „GTS” feliratok az első ajtókban, a belső küszöbborításokban, a fejtámlákban, valamint a fordulatszámmérőben köszönnek vissza. A hangulatot számos opcióval lehet fokozni, itt külön kiemelést érdemel az eltérő színű díszítőelemeket és díszvarrásokat tartalmazó GTS belső csomag, ami kármin vörös és kréta kontrasztszínben elérhető.
A vadonatúj Porsche Cayenne GTS modellpáros máris megrendelhető a Porsche Centrum Budapest márkakereskedésben, az első példányok várhatóan július elején fognak megérkezni tulajdonosaikhoz. A Cayenne GTS bruttó magyarországi alapára regisztrációs adó nélkül 121.757,- euró, miközben a Cayenne GTS Coupé 126.456,- eurótól startol.
Forrás: Porsche