Bő húsz esztendeje nyitotta meg az első S3 révén az Audi a sportos prémium-kompaktmodellek piaci szegmensét. Most pedig az Audi S3 Sportback és az S3 Limousine formájában a sorozat legújabb generációja mutatkozik be.
2.0 TFSI erőforrásuk teljesítménye 228 kW (310 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 400 newtonméter. Mindkét változat mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra. Erejüket hétfokozatú S tronic sebességváltó, intelligens szabályzású quattro összkerékhajtás és extrafelszerelésként csillapítás-szabályozással kiegészíthető, S-specifikus sportfutómű továbbítja nagy biztonsággal az útfelület felé. Az S3 modellek high-tech karakterét – például a kezelési koncepció, az infotainment és a vezetői segédrendszerek területein – számos további újdonság teszi teljessé.
Erőteljes karaktert kaptak az S3 modellek
Már az első pillantásra feltűnő az új S3 modellek dinamikus karaktere. Elejüket a nagyméretű rombuszok alkotta rácsozattal kialakított Singleframe hűtőrács és a mély benyomást keltő légbeömlő nyílások határozzák meg. A külső visszapillantó tükrök házai pedig alumíniumhatású felülettel készülnek. Az új Audi S3 Sportback és S3 Limousine Matrix-LED fényszórókkal is készülhet. Hátul a nagyméretű diffúzorelem és a négy kipufogóvégcső hangsúlyozza a sportos fellépést.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Bőséges erő – a hajtásrendszer
2.0 TFSI erőforrásuk 228 kW (310 LE) teljesítményével és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékával a 2.0 TFSI aggregát igencsak erőteljes hajtást biztosít az új S3 modellek számára. A hengerek magas töltési fokáról olyan high-tech megoldások gondoskodnak, mint például a kipufogószelepek emelését a pillanatnyi igények szerint változtató Audi valvelift system (AVS). Míg a fejlett hőmenedzsment nagyban hozzájárul a magas hatásfokhoz. Mindkét változat végsebességét egyaránt 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika. A vezető az alapfelszereltséget bővítő Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel még karakteresebbé teheti a nagyerejű, négyhengeres, turbófeltöltésű motor hanghatásait.
A forgatónyomatékot szabadonfutó funkcióval is rendelkező, villámgyors működésű, hétfokozatú S tronic sebességváltó és a quattro összkerékhajtás továbbítja az útfelület felé. A hátsó tengely előtt elhelyezett, hidraulikus többlamellás tengelykapcsoló pedig a pillanatnyi igény szerint, változó arányban osztja el az első és a hátsó tengely között. A menedzsment feladatát a moduláris menetdinamikai szabályzórendszer veszi át, amely új technikaként szoros hálózati kapcsolatot biztosít a quattro összkerékhajtás és az elektronikus menetstabilizáló berendezés, illetve az extrafelszerelésként rendelhető szabályozott lengéscsillapítók között.
Dinamikus – a futómű
A négykaros hátsó felfüggesztések és a progresszív kormányzás révén a futómű már alapkivitelében is különösen kedvező feltételeket biztosít a vezetés élvezetes élményéhez. A szériafelszereltséget bővítő, s a karosszériát 15 milliméterrel mélyebbre süllyesztő S-sportfutómű kívánságra csillapításszabályzással is rendelhető. A kényelem és a dinamika között rendelkezésre álló tartomány így még az előd modellénél is szélesebbre nyílt.
Az erőteljes és közvetlen lassulásról új elektromos fékrásegítő gondoskodik. Mind a négy féktárcsa belső szellőzésű, s alapkivitelben feketére, kívánságra pedig vörösre fényezett féknyergekkel egészülnek ki. Az Audi S3 változatok alapkivitelben 18, extrafelszerelésként pedig 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal készülhetnek.
Bőséges az új S3 térkínálata
Elődeikéhez képest egyaránt növekedtek az új S3 modellek méretei, a Sportback három, míg a Limousine négy centiméterrel lett hosszabb, szélességük pedig egyaránt három centiméterrel bővült. Az S3 Sportback csomagterének térfogata a hátsó ülés helyzetétől függően 325 és 1145 liter között alakítható, a Limousine esetében pedig 370 liter.
Az utastérben egyaránt növekedett a váll- és könyökmagasságban mérhető szélesség. A cockpit egyértelműen a vezetőre összpontosít, a markáns légbefúvó nyílások pedig a műszeregység árnyékolójával közös egységet képezve emelik ki az alapvetően sportos karaktert. Alapkivitelben 10,25 col képátlójú képernyőn jelennek meg a digitális kijelzők. A sportülések új fejlesztések, a szériafelszereltség üléskárpitjai pedig nagyrészt újrahasznosított PET-palackok felhasználásával készülnek. Igényes díszítőelemként stílusos kontrasztárnyalatú díszvarrások tűnnek fel.
A műszerfal közepén nagyméretű Black Panel felületbe ágyazva áll rendelkezésre egy 10,1 col képátlójú érintőképernyő, amely a kézírással megadott betűket is felismeri és akusztikai visszajelzéssel is szolgál. Kívánságra az Audi szélvédő-kijelzőt (Head-up Display) is szállít.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Új generáció – az S3 modellek infotainment-rendszere
Az új S3 modellek MMI kezelési koncepciója mögött a modulrendszerű infotainment-koncepció harmadik generációja (MIB 3) áll, amely elődjénél tízszer nagyobb számítási teljesítménnyel rendelkezik, a connectivity-feladatokat LTE Advanced sebességgel hajtja végre és WLAN-hotspotot is tartalmaz. A navigációs rendszer útvonalvezetése rugalmas és pontos. Az Audi connect online-szolgáltatásai között szerepelnek az úgynevezett Car-to-X szolgáltatások is, amelyek egyaránt segíthetnek az út mentén parkolóhelyet találni vagy épp a közlekedési lámpákkal folytatott kommunikáció segítségével – például Düsseldorfban és Ingolstadtban – a zöld hullámon haladni. Az Audi connect kulcs Android operációs rendszerű okostelefonról is lehetővé teszi az autó zárását és nyitását, valamint a motor indítását. A HiFi-rajongók a térhangzású Bang & Olufsen Premium hangrendszert is választhatják, amelyet különleges térhatású hangzásvilág jellemez.
Hasznos segítség – a vezetői segédrendszerek
Egyaránt már az alapfelszereltség részeként rendelkezésre áll a fedélzeten az Audi pre sense front, a bekanyarodás-asszisztenssel kiegészített kikerülés-asszisztens és a forgalmi sáv elhagyására figyelmeztető rendszer. Extrafelszerelésként további vezetői segédrendszerek is rendelkezésre állnak, például a sávváltást segítő berendezés és a kiszállás-figyelmeztetés. A gépkocsi hossz- és oldalirányú irányítását támogatja az adaptív menetasszisztens. A gazdaságossági asszisztens az üzemanyagtakarékos közlekedéshez járul hozzá.
Magyarországon előreláthatólag szeptembertől lesz elérhető a modell. A piaci bevezetéssel együtt érkezik a korlátozott darabszámú „Edition one” kivitel is – fekete elemekkel kiegészített Pitonsárga (Sportback) vagy Tangóvörös (Limousine) fényezéssel. Valamint 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal, valamint sportülésekkel.