A Kia Motors bemutatta a Rio negyedik generációjának megújult, felfrissített változatát. Az új Rio „nagyautós” biztonsági megoldásokkal és infotainment rendszerrel érkezik. A korábbinál hatékonyabb hajtásláncokat kínál – köztük a Kia első benzines, hibrid 48V-os rendszerét, amely a márka szintén új ‘clutch-by-wire’ (elektronikus működtetésű tengelykapcsoló) intelligens kézi sebességváltójával dolgozik együtt.
Az új Rio hajtásláncai
Új EcoDynamics+ benzines lágyhibrid intelligens kézi sebességváltóval a Rio az első Kia, amely benzines lágyhibrid (MHEV) hajtással érkezik. Az új hajtáslánc része a márka vadonatúj ‘Smartstream’ 1,0 literes T-GDi (turbós, közvetlen befecskendezéses) benzinmotorja, a Kia 48V-os MHEV rendszerével, a maximális üzemanyag hatékonyság érdekében elektronikus nyomatékszabályozással és regeneratív fékrendszerrel. Az új Smartstream motor teljesítménye megegyezik a korábbiéval – 100 és 120 lóerős lehet -, de a 120 lőerős nyomatéka 16%-kal nagyobb, mint korábban volt (200 Nm).
Összességében az új, EcoDynamics+ hajtáslánc 8,1 és 10,7%-kal csökkenti a Rio CO2-emisszióját (NEDC, vegyes érték), és az új erőforrás mind a 100, mind a 120 lóerős változatban elérhető hozzá. A 48V-os hajtásláncokat Drive Mode Select menetkapcsoló egészíti ki, és a vezetők szükség szerint választhatnak az ’Eco’, a ’Sport’ és a ’Normal’ üzemmód között.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Megújult Smartstream benzinmotorok
Az új Kia Rio benzinmotorjai is megújultak, magasabb hatásfokot, alacsonyabb CO2-emissziót és jobb vezethetőséget kínálnak. Az EcoDynamics+ modellek mellett a Rio európai kínálatában feltűnik az új 100 lóerős 1.0 literes T-GDi. Ez a motor a korábbi ötsebességes helyett immár hatfokozatú kézi sebességváltóval is elérhető, valamint Kia hétsebességes, duplakuplungos automatájával is (7DCT).
A mérnökök továbbfejlesztették a Stop & Go startstop (ISG) rendszert. Az új, immár a fékkel is együtt dolgozó ISG további üzemanyag megtakarítást kínál: a motor már akkor leáll, ha a vezető nyomja féket, és a kuplungpedált is. Automatikusan újraindul, amint a vezető felengedi a kuplungot a fékkel együtt. Korábban a szerkezetet csak a kuplungpedál helyzete alapján működött, ez a kis finomítás is hozzájárul, hogy a Rio gazdaságosabban, alacsonyabb emisszióval üzemeljen.
Stresszmentes vezetés a Kia Rio segítségével
Az új Rio az első modellek közé tartozik Európában, amelyben megtalálható a márka innovatív, második generációs UVO Connect telematikai rendszere. Működése komolyan hozzájárul stresszmentes vezetéshez. Az új Kia Rióban a korábbinál nagyobb képátlójú 8.0 colos az érintőképernyő, amelyen megjelennek a járművel kapcsolatos információk, miközben ezt a felületet használja az audio, valamint a műholdas navigációs rendszer is. Természetesen nem hiányzik a Bluetooth-kapcsolat sem. Az innovatív osztott képernyős funkcióval a felhasználók egyidejűleg ellenőrizhetik a kijelzőn a jármű különféle tulajdonságait, valamint személyre szabhatják különböző applikációkkal a kijelző tartalmát.
Az új Rio UVO Connect rendszere élő közlekedési információk, időjárás jelentés, különféle érdekes helyek (POI-k), üzemanyagárak, parkolási lehetőségek (árak, címek, helyek) elérését is lehetővé teszi.
Visszafogott frissítés – ízléses, letisztult külső
A megújult Kia Rio áttervezett frontrésze stílusos és sportos egyszerre. Megmaradt, de keskenyebbé vált az ikonikus Kia márkavédjegy, a ’tigrisorr’ hűtőmaszk, amely szélesebb, alacsonyabb első lökhárítóval és új ködfényszórókkal párosul. Ezekkel a módosításokkal au új Rio orra simább, áramvonalasabb, céltudatosabb hatást kelt, mégis feltűnőbb, és magabiztos megjelenést mutat. Mostantól minden változat LED-es fényszórókkal fut, beépített nappali menetfényekkel. A palettáról két új fényezést lehet választani: Perennial szürke és Sporty kék. Újdonság a nyolcküllős, 16 colos könnyűfém felni.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Kiváló hangulat az új Rio utasterében
A Rióhoz mostantól elérhető a kék színcsomag. Ez a kabinban kontrasztos környezetet teremt a színes üléspárnákkal, a műszerfallal, a kartámaszokkal, valamint a varráshoz, tűzésekhez használt cérnákkal. A GT-Line kivitelben a belső hangulat egyszínű fekete, itt a kontrasztot az ülések fehér varrása és díszítése adja, a műszerfali dekoráció pedig a sportossághoz illően karbon-mintás. Minden változatban állítható a vezetőülés magassága, s ez a szolgáltatás elérhető a jobb első üléshez is.
Többféle aktív biztonsági rendszert kínál az új Rio
Az új Kia Rio a legújabb fejlett vezetősegédekkel (ADAS) érkezik, ideértve a Ráfutásos ütközéselkerülő támogatást (FCA), mely felismeri a gyalogost, más járművet vagy legújabban a biciklist; a Sávtartó asszisztenst (LKA), a Vezetői éberség figyelmeztetést (DAW) és a Holttéri ütközésveszélyre figyelmeztetést (BCW) is. Mindezeken felül a Rio mostantól többféle aktív biztonsági rendszert is kínál. Specifikációtól függően a szegmens innovációjaként elérhető a Vezetőt figyelmeztető elindulási segéd (LVDA) is elérhető. Ha a Rio vezetője megáll a forgalomban (például dugóban a piros lámpánál) és nem veszi észre, hogy az előtte lévő jármű elindult, a rendszer jelez. Ennek segítségével folyamatosabbá és biztonságosabbá is válik a városi közlekedés.
A megújult Kia Rio alapfelszereltségének része a Menetstabilizáló (VSM), az Elektronikus stabilitás ellenőrző (ESC), a Kanyarodási fékasszisztens (CBC) és az Egyenesmeneti stabilitást segítő (SLS) rendszer is, így fékezés és kanyarodás közben is nő a biztonság. Minden Rióban alapfelszerelés a hat légzsák és az ISOFIX gyerekülés-rögzítés is.
Az új Kia Rio forgalmazása Európában 2020 őszén veszi kezdetét.