A Brüsszeli Nemzetközi Autószalonon ezekben a napokban (januar 9-19.) van a megújult Insignia és az Insignia GSi világpremierje. Most látható először a Grand Sport limuzin és a Sports Tourer kombi mellett a sportos GSi karakteres dizájnja, az összetéveszthetetlen függőleges, „kardfogú” frontnyílásokkal és a dinamikus köténnyel. Korábban mi is teszteltük az Opel üdvöskéjét, méghozzá a vagány Grand Sport Exclusive 2.0 S/S AT8-as modellt. Most pedig nézzük, melyek a legfontosabb tudnivalók a megújult Insigniáról.
1. Akár 18%-kal csökkent az új Opel Insignia fogyasztása
A GSi, a Grand Sport és a Sports Tourer is teljesen új fejlesztésű, extra hatékony benzin- és dízelmotorokkal jön ki. Ráadásul új, kis súrlódású váltómű csökkenti a fogyasztást, illetve emeli a menetkényelmet. A vevő tetszése szerint választhat hatfokozatú manuális sebességváltó, különösen takarékos fokozatmentes erőátvitel, valamint nyolc- és kilencfokozatú automata között.
Kiegészítésképpen teljes felületű aktív hűtőlamellák – Aero-Shutter – teszik áramvonalasabbá az új Insignia frontját. Az elődmodellhez képest 18 százalékot elérő mértékben ment lejjebb a NEDC szerint mért fogyasztás, a kombinált CO2-emisszió pedig 100 gramm per kilométerrel (NEDC szerint). Ezáltal kategóriája leghatékonyabb és legtakarékosabb modelljei közé tartozik az új Insignia.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
2. Finom változtatásokkal tökéletesítették a belsejét is
Az ergonomikus, AGR-tanúsítványú aktív ülések és sok komfortfunkció mellett különféle szövetdekorációk és bőrhuzatok kaphatók. A mindenekelőtt a komfortot és a klasszikus megjelenést értékelőknek az Elegance és az Ultimate felszereltségi kivitel felel meg tökéletesen, a sportos beállítottságúak pedig az új Insignia GS Line és GSi volánjánál érezhetik magukat legjobban.
3. Modern biztonsági- és asszisztensrendszereket kapott az Opel Insignia
Közülük kimagaslik az új, adaptív IntelliLux LED® Pixel világítás, összesen 168, tehát oldalanként 84 LED-elemmel! Ezek az eddiginél is gyorsabban és precízebben reagálnak, mindig a lehető legjobb látást biztosítják, anélkül, hogy elvakítanának szembejövőket vagy előrébb haladókat. A hátrapillantást új, digitális tolatókamera javítja. A parkolóhelyről kiállást az ehhez kapható tolatóasszisztens segíti. Van még figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, holttér-figyelő, jelzőtábla-felismerés.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
4. Maximális örömautózás bármilyen úton
A gombnyomással aktiválható, sportos hangolású összkerékhajtás, Torque Vectoring megoldással, egyedülálló a szegmensben. A 4×4-es hajtás két tengelykapcsolóval helyettesíti a hátsó híd szokásos differenciálját, és bármilyen menethelyzetben tökéletesen viszi át az erőt az útra. Ezzel a technikával élénkebben fordul rá a kanyarokra az új Opel Insignia GSi, kiváló oldalvezetéssel nyújt maximális stabilitást és példás útfogást. A még aktívabb vezetési élmény érdekében a kormánykerék alatti billentyűkkel is működtethető az új kilencfokozatú automata. Aki pedig egyenletes vonalvezetésű úton, például autópályán extra hatékonyan utazna, egyszerűen kikapcsolhatja az összkerékhajtást, miáltal csak az első kerekek hajtanak, a lehető legtakarékosabban.
5. Aero-Shutter: télen hat előnyösen a fogyasztásra
A motorház légáramlását a modern, teljes felületű aktív Aero-Shutter hűtőzsalu szabályozza, hozzájárulva a fogyasztás csökkentéséhez és a mindennapi használat hatékonyságához. Intelligens vezérlés kombinálja a termikus, elektromos és áramlási paramétereket, automatikusan nyitva és zárva a lamellákat. Vannak az Aero-Shutternek termikus előnyei is: leállítás után lassabban hűl ki a motor, hidegindítás után pedig gyorsabban melegszik be. Ez főképp télen hat előnyösen a fogyasztásra és a komfortra, mert nemcsak a motor melegszik fel hamarabb, hanem a váltómű és a fűtés is.
Februártól megrendelhető az új Insignia Grand Sport és Sports Tourer!