okos kozmetikum
Várhatóan 2021-től lesz elérhető; fotó: Pixabay/ivanovgood

Valós időben értékeli a bőr állapotát, a levegő minőségét, páratartalmát, szennyezettségét és készít személyre szabott bőrápolót, ajakrúzst és alapozót a L’Oréal új megoldása, amit a világ egyik legnagyobb technológiai újdonságokat felvonultató kiállításán, a las vegas-i CES-en mutattak be. A Perso egy mindössze fél kilogramm súlyú és 16,5 centiméter magas eszköz, amely négy lépésben készíti el a bőrápolóhoz, ajakrúzshoz és alapozóhoz a személyre szabott keveréket. A Perso tanulásra is képes: minél többet használják, annál tökéletesebb terméket készít.

Mesterséges intelligenciát használ az okos kozmetikum

A 2020-as las vegas-i CES-en bemutatott Perso hidratáló eszköz az egyedülálló 3-az-1-ben technológiát alkalmazó rendszer bevezetésének első fázisa. Az eszköz egyedi rúzs és alapozó formulákat is képes létrehozni. „A Perso-val közvetlenül fogyasztóink kezébe adjuk a személyre szabott technológiát” – mondta Guive Balooch, a L’Oréal Technológiai Inkubátorának vezetője. „Tudjuk, hogy a testreszabás alapja az egyedi bőrtípus, a személyes igények, valamint a környezeti hatások ismerete. Ez az eszköz mindennek eleget tesz. A Perso mesterséges intelligenciával dolgozik, így optimalizálja az egyedi formulákat, és a használat során egyre okosabbá válik.”

okos kozmetikum intelligens borapolo
Az intelligens bőrápoló rendszer elkészíti az okos kozmetikumot, amely teljesen személyre szabott

Hogyan működik az intelligens bőrápoló rendszer?

Szabadalmaztatott, motoros patronrendszerével négy lépésben készíti el a személyre szabott bőrápoló készítményeket:

Személyes bőranalízis: A felhasználó megnyitja a Perso mobilalkalmazást és fényképet készít okostelefon-kamerájával. A L’Oréal tulajdonában lévő ModiFace technológiáját használva, mesterséges intelligencia segítségével elemzi a felhasználó általános bőrállapotát. Így a mélyebb ráncokat, a finomabb vonalakat, pigmentfoltokat és a pórusok láthatóságát.

Környezeti értékelés: A Breezometer földrajzi helyzetre vonatkozó adatainak felhasználásával a Perso felbecsüli azokat a helyi környezeti tényezőket, amelyek befolyásolhatják a felhasználó bőrének állapotát, mint például az időjárás, a hőmérséklet, a pollenhelyzet, az UV-index és a páratartalom.

Termékpreferencia: Ezt követően a felhasználó a saját bőrére vonatkozó problémáit, igényeit viszi fel a Perso alkalmazásba, beleértve a finom vonalakat, pigmentfoltokat, bőrpigmentációt, pórusméretet, valamint a bőr ragyogásának és/vagy fakóságának mértékét. A felhasználó megadhatja az előnyben részesített textúrát és hidratációs szintet is, hogy még inkább testre szabja az egyedi hidratáló, szérum, és szem alatti krém összetételét.

Sajátos összetétel és adagolás: Ez a kollektív adat a bőrápolás személyre szabott keverékének elkészítésére szolgál, amelyet tökéletesen adagol az eszköz teteje az egyszerű, tiszta használathoz. A készülék alkalmazkodik a reggeli és esti rutinhoz, ráadásul egy leszerelhető tükrözött tetővel rendelkezik, így a fogyasztóknak lehetőségük van magukkal vinni kisebb-nagyobb adagokat.

Még mindig nehezen tudod elképzelni, hogyan is néz ki ez a gyakorlatban? Akkor nézd meg ezt a videót az intelligens bőrápoló rendszer működéséről:

Ruhához illő rúzs, trendi make up

A Perso egyedileg tervezett motorrendszere az eszköz tetején helyezkedik el. Ez mozgatja és nyomja össze a formulát a gép alján elhelyezkedő patronokból és juttatja azt el a fenti adagolótálcához. Rendszeres használattal a rendszer képes lesz a bőr állapotának fejlődését követni, informálni a használót arról, hogy mi működik, és a következő formulákat a személyes eredmények alapján automatikusan ehhez igazítani.

okos kozmetikum
Három különféle dizájnnal adják majd ki az újdonságot

A Perso jövőbeli sminkszolgáltatása képes lesz a valós időben történő trendinformációk, valamint az ún. color-matching technológia beépítésére a személyre szabott termékkínálatba. Az okos kozmetikum segítségével a fogyasztók megtervezhetik maguknak a ruhájuk színének megfelelő rúzsárnyalatot. Vagy választhatnak olyat, amely épp trendi a közösségi médiában. A Perso intelligens rendszere a fogyasztók személyes adatait tiszteletben tartja és átlátható módon szabályozza. Várhatóan 2021-től lesz elérhető.

A L’Oreal nevéhez fűződik az az újítás is, ami negyed óra alatt “megmondja” a bőrünk pH-értékét, majd személyre szabott termékeket ajánl a pH egyensúly megőrzéséhez.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •