A vásárlói magatartás és a médiafogyasztási szokások megváltozása miatt egyre kevesebben használják a nyomtatott IKEA katalógusokat, ezért a vállalat úgy döntött, hogy 70 év után megszünteti a kiadványt. A vállalat ezentúl egyre nagyobb hangsúly fektet a digitalizálódásra, az applikációkra, amelyek segítségével minden eddiginél több embert lesznek képesek elérni. Az IKEA katalógus fénykorában évi 200 millió példányszámban jelent meg szerte a világban.
Az IKEA katalógus fantasztikus 70 évet tudhat maga mögött. Az évek folyamán közkedvelt és ikonikus kiadvánnyá nőtte ki magát, és – azó cég sikerének meghatározó tényezőjeként – fontos szerepet játszott abban, hogy a svéd vállalat lakberendezési termékeivel és megoldásaival elérje és inspirálja az emberek többségét, a világ minden táján.
Új fejezetet nyit a lakberendezési vállalat
„Az IKEA katalógus mind a vásárlók, mind a munkatársak számára egy olyan kiadványt jelentett, amely az évek során sok-sok érzelmet, emléket és örömöt hozott. Hét évtizeden keresztül az egyik legegyedibb és legikonikusabb termékünk volt, emberek milliárdjait inspirálva a világ minden táján. Új fejezetet nyitni a kedvenc katalógusunk után, valójában egy természetes folyamat része. Tekintve, hogy a fogyasztói magatartás és a médiafogyasztási szokások is megváltoztak. Annak érdekében, hogy elérjük az emberek többségét, és kapcsolatba kerüljünk velük, új eszközökkel juttatjuk el hozzájuk inspiráló lakberendezési megoldásainkat” – mondja Konrad Grüss, az Inter IKEA Systems B.V. ügyvezető igazgatója.
„Úgy látjuk, hogy az emberek többsége az interneten és a közösségi média felületeken keres lakberendezési inspirációt digitális csatornák és influencerek segítségével. Emiatt már néhány évvel ezelőtt megkezdtük a nyomtatott katalógus-példányszámok csökkentését. Míg 2017-ben a cseh-magyar-szlovák régióban 3,8 millió katalógust adtunk ki, 2020 augusztusában ez a szám már csak 350 ezer volt” – mondta el Szauter Zsolt, az IKEA Magyarország marketingvezetője.
5 érdekesség az IKEA katalógusról
- 1951: Ingvar Kamprad saját maga állítja össze az első IKEA katalógust. Az első katalógus címlapján az MK fülesfotel látható, barna kárpitozással. A katalógust 285 ezer példányban nyomtatják ki és Dél-Svédországban terjesztik. 68 oldal. Svéd nyelvű.
- 1998: Az első online kiadás, „IKEA at office”, egy kizárólag irodai/üzleti bútorokat tartalmazó különkiadás. A kitűzött cél a teljes katalógus online megjelentetése, azonban a számítástechnikai rendszer bonyolultsága miatt elhalasztják.
- 2000: a nyomtatott verzió mellett az IKEA katalógus digitális formában is megjelenik.
- 2001: az IKEA történetében először indul be az e-kereskedelem, Svédországban és Dániában.
- 2016: Az IKEA katalógus csúcskorszaka, 200 millió példányban terjesztik 69 verzióban, 32 nyelven és több, mint 50 piacon.
Azt tudtad, hogy a fenntarthatóság jegyében az IKEA hazai áruházai idén tavasztól visszavásárolják a használt, megunt ikeás bútoraidat. Erről többet is megtudhatsz ebben a cikkünkben. Ha pedig az érdekel, hogy mi sült ki az IKEA és a LEGO első közös projektjéből, kattints ide.
Forrás: IKEA