Közel ötméteres hosszával, emelt hasmagasságával, állandó összkerékhajtásával és az előre felszerelt tetősínekkel kiváló, férfias túraautó a Subaru Outback. Kevés nő választaná a stílusos terepkombit, akik viszont mégis, azok nagyon jól döntenek.
Tekintélyes jármű lett a Subaru Outback
Városi autózás során nem gyakran látunk Outback-et, sőt, talán még Subaru-t sem. Ez nem véletlen, ugyanis évente csupán 1,1 millió Subaru készül és a gyártáskapacitás ezzel az értékkel is a plafonon áll. Ráadásul a márka fő piaca Amerika, ahol évente kb. 650 ezer modellt adnak el. Ezt követi a hazai Japán piac 150 ezer eladással, míg Európa egészére a globális eladás kis szelete jut csak, kb. 30 ezer autót értékesítenek évente. Magyarországra csupán 100-150 darab Subaru érkezik éves szinten, azonban ez az érték a 2008-as válság előtt még 400 darabra rúgott.
Ha azonban mégis megpillantunk egy darabot, ráadásul egy Subaru Outback-et, biztosak lehetünk abban, hogy nem csal a szemünk. A márka még a 90-es évek közepén dobta piacra terepkombiját, mely akkor még a Legacy Outback névre hallgatott. Az akkori modell oldalsó burkolatot és nagyobb hasmagasságot kapott, valamint megerősítették felfüggesztését is. Ezzel, mondhatni, az SUV hullám előfutárává vált. A 2021-es hatodik generáció nevéből és jellemzőiből is bőven kikopott a Legacy hagyatéka.
A Subaru Outback közelről és távolról egyaránt igen grandiózus jármű, azonban egyáltalán nem ormótlan. Kívül-belül minden ott van, ahol mérnökök csapata precízen elhelyezte. A legmagasabb felszereltségű Outback, a Platinum EyeSight méreteiben jelentősen megelőzi az ötödik generáció modelljeit. Hosszúsága 5,5 centivel 4870 mm értékre nőtt, szélessége 1875 mm lett a korábbi 1840 milliméteres értékhez képest, míg magassága 1675 mm lett, hét centivel verve az elődöt. Szabad magassága is több mint 1 centivel magasabbra került, jelenlegi hasmagassága 213 mm.
A csomagtér is tekintélyesnek mondható, alapállapotban 561 liter. A Platinum csúcsmodellben lehetőség van elektromos napfénytetőt is a modellbe szereltetni, azonban az alacsonyabban lévő tetőkárpit miatt a középső üléssor ledöntésével csupán 1750 literesre növelhető a csomagtér. Az alacsonyabb kategóriás Outback-ek esetében a becsúszó tetőablak hiányában az érték akár 1822 liter is lehet.
Érdekel az Outback felszereltsége? Lapozz és megtudhatod, milyen extrák kerültek az autóba!
Alacsonyabb kategóriában is magas felszereltség
A Subaru Outback legújabb generációjának külső és belső extrái nemcsak az aktív életmódot folytatók mindennapjait könnyítik meg, hanem a teljesen hétköznapi városi embernek is sokat segítenek.
Bár a dizájnelemeknek egy része a négy csomag valamelyikéhez kötött, alapáron (Subaru Outback Trend – 15 690 000 Ft) is jól felszerelt modellekhez juthatunk. A tetősín például minden Outback alapfelszereltségének a része. A könnyen és gyorsan kihajtható kereszttartók egyszerűvé tehetik a biciklik, a kajakok és a kenuk szállítását, vagy a téli hónapokban a síbox felszerelését.
Az ezüstszín, elől és hátul egyaránt felszerelt SUV spoilerek nemcsak a külsőt dobják meg, azt a tényt is erősítik, hogy az Outback helyet követel magának a városi terepjárók között, de terepkombi lévén bátran kimerészkedhet onnan. Az autó bír olyan funkciókkal, amik egy városi többgyermekes édesanya életét teszik egyszerűbbé. A japánok például nem a láblengetésre vagy az alsóbb elemek könnyed rugdosására esküsznek, hogy kinyíljon a csomagtartó. A hátsó Subaru embléma könyökérintéssel látja el ugyanezt a funkciót.
Az új Subaru Outback azonban terepen sem ijed meg, ahogy ez igaz volt elődjeire is. Változatos útszakaszokon is biztosan halad, az ülésekbe süppedve szinte észre sem vesszük a kisebb-nagyobb akadályokat, amiket az Outback nehézségek nélkül győz le. Az X-mode gomb megnyomásával az autó hóban és sáron is töri magának az utat. A két mód közül az egyik kisebb hóban és vékonyabb koszrétegen optimalizálja az összkerékhajtás nyomatékeloszlását, míg a másik vastag hótakarón és tetemes mennyiségű sárban evickél túl a kipörgésgátló kiiktatásával.
A márka évtizedek óta a lapos és széles, hosszirányban beépített bokszermotorra esküszik. Ez a 2,5 literes, négyhengeres, szívó benzinmotor az egyetlen, ami a modellhez elérhető, ráadásul az automata Lineartronic váltó sem választás kérdése. Az Amerikában elérhető turbós kivitel nálunk az uniós károsanyag-kibocsátási normák miatt továbbra is hiú ábránd marad. Így, meg kell elégednünk az állandó összkerékhajtással, mely szintén minden Subaru Outback jellemzője. Témába vág: Megérkezett a Solterra, az első teljesen elektromos Subaru.
A következő oldalon az autó belsejét is megmutatjuk.
Masszív külső mögött elegáns belső
A legmagasabb felszereltségű Platinum csomagban nagy hangsúlyt kap a biztonság mellett a kényelem és az elegancia is. Az autó belsejét körbeölelő vajszínű nappabőr alapból dob a komforton, de nem csak emiatt szeretnénk órákat elölteni a járműben. Bár az Outback 10,2 másodperces nulláról százra gyorsulásával és 169 lóerővel a viszonylag „lomhább” autók táborát erősíti, magas sebességen sem esik szét a karosszéria, sőt kifejezetten csendesen búg a motor.
A pohártartókkal gazdagon felszerelt beltér tágas, négy utas számára hosszabb távon tökéletes, de rövidebb utakra öt főnek is kényelmes. A sportos alumínium pedálok a négyből csak a két magasabb felszereltségben, a Platinum és az Exclusive Cross csomagjában érhetőek el, de a 360 fokos kamerarendszer is csak a csúcsmodell kiváltsága. Ennek ellenére a Subaru Outback összes kategóriája rendelkezik olyan kényelmi extrákkal, amik a legváratlanabb helyzetekben válhatnak hasznunkra. A hűvösebb napokban kormányfűtés teszi komfortosabbá a vezetést, az első két ajtónál kilépőfény segít a sötétebb órákban, de a csomagtérvilágítás is hasznos, ha sötétedés után kell gyorsan megtalálnunk valamit.
Bár a négy csomagban nincs lehetőségünk az extrákat variálni, a vezetéstámogató és biztonsági rendszerek szempontjából ez teljesen mindegy. Ugyanis az alapár tartalmazza ezeket. A Subaru EyeSight rendszere felel a sávtartásért, figyeli a holttereket, valamint a keresztirányú forgalmat, de ügyel a vezetőre is.
A motor beindításával az EyeSight szkenneli a sofőr arcát, majd vezetés közben szól, ha úgy érzi, nem elég éber, vagy nem tartja az útszakaszon a tekintetét. Az arcfelismerés után maximum öt sofőrhöz menthetők el az ülés- és tükörpozíciók, a korábbi klímabeállítások, de az Outback tárolja a legfontosabb dátumokat és születésnapokat is, ha mi elfelejtenénk. A legmagasabb felszereltség különlegessége továbbá a tizenkét hangszóróval felszerelt HARMAN / KARDON audiorendszer. Az alacsonyabb kategóriákban hathangszórós technika biztosítja a tökéletes hangzást.
Fogyasztás vs. megbízhatóság
Az Outback elsősorban nem fogyasztása miatt lesz a felhasználók kedvence. Főleg, ha sokan városban használnák és csak ritkán élveznék ki az autót terepkombiként. Kombinált fogyasztása 8,6 literre jön ki a katalógus szerint, melyet a városi fogyasztás dob meg jelentősen 12,2 literrel. Magasabb sebességen 7-8 litert fogyaszt 100 kilométeren. A benzines szívómotor azonban garantálja a hosszú élettartamot. Csakúgy, mint a süppedős nappabőr ülések a kényelmet, vagy a terepfunkciók a kellemetlen értelemben vett váratlan helyzetek kiküszöbölését. Témába vág: A rally-rajongó Dia szívét másodjára rabolja el egy 2001-es évjáratú Subaru Impreza.
Subaru Outback Platinum EyeSight alapadatok
- Motor: 2498 cm3 (benzin)
- Max. teljesítmény: 169 LE / 252 Nm
- Váltó: fokozatmentes automata
- Max. sebesség: 193 km/h
- Gyorsulás 0-100 km/h: 10,2 sec
- Hosszúság: 4870 mm
- Szélesség: 1875 mm
- Magasság: 1675 mm
- Csomagtér: 561 liter (lehajtott hátsó üléssorral: 1750 liter)
- Ár: 16 990 000 Ft