Kezdőlap Autók Kipróbáltuk Nem egy tipikus csajos autó a Subaru Outback, de kipróbáltuk és meggyőzött...

Nem egy tipikus csajos autó a Subaru Outback, de kipróbáltuk és meggyőzött minket

Közel ötméteres hosszával, emelt hasmagasságával, állandó összkerékhajtásával és az előre felszerelt tetősínekkel kiváló, férfias túraautó a Subaru Outback. Kevés nő választaná a stílusos terepkombit, akik viszont mégis, azok nagyon jól döntenek.

Tekintélyes jármű lett a Subaru Outback

Városi autózás során nem gyakran látunk Outback-et, sőt, talán még Subaru-t sem. Ez nem véletlen, ugyanis évente csupán 1,1 millió Subaru készül és a gyártáskapacitás ezzel az értékkel is a plafonon áll. Ráadásul a márka fő piaca Amerika, ahol évente kb. 650 ezer modellt adnak el. Ezt követi a hazai Japán piac 150 ezer eladással, míg Európa egészére a globális eladás kis szelete jut csak, kb. 30 ezer autót értékesítenek évente. Magyarországra csupán 100-150 darab Subaru érkezik éves szinten, azonban ez az érték a 2008-as válság előtt még 400 darabra rúgott.

Megjelent a Subaru Outback hatodik generációja

Ha azonban mégis megpillantunk egy darabot, ráadásul egy Subaru Outback-et, biztosak lehetünk abban, hogy nem csal a szemünk. A márka még a 90-es évek közepén dobta piacra terepkombiját, mely akkor még a Legacy Outback névre hallgatott. Az akkori modell oldalsó burkolatot és nagyobb hasmagasságot kapott, valamint megerősítették felfüggesztését is. Ezzel, mondhatni, az SUV hullám előfutárává vált. A 2021-es hatodik generáció nevéből és jellemzőiből is bőven kikopott a Legacy hagyatéka.

Gigantikus méretekkel fut az Outback

A Subaru Outback közelről és távolról egyaránt igen grandiózus jármű, azonban egyáltalán nem ormótlan. Kívül-belül minden ott van, ahol mérnökök csapata precízen elhelyezte. A legmagasabb felszereltségű Outback, a Platinum EyeSight méreteiben jelentősen megelőzi az ötödik generáció modelljeit. Hosszúsága 5,5 centivel 4870 mm értékre nőtt, szélessége 1875 mm lett a korábbi 1840 milliméteres értékhez képest, míg magassága 1675 mm lett, hét centivel verve az elődöt. Szabad magassága is több mint 1 centivel magasabbra került, jelenlegi hasmagassága 213 mm.

A csúcsmodellben a csomagtér 561-1750 literes

A csomagtér is tekintélyesnek mondható, alapállapotban 561 liter. A Platinum csúcsmodellben lehetőség van elektromos napfénytetőt is a modellbe szereltetni, azonban az alacsonyabban lévő tetőkárpit miatt a középső üléssor ledöntésével csupán 1750 literesre növelhető a csomagtér. Az alacsonyabb kategóriás Outback-ek esetében a becsúszó tetőablak hiányában az érték akár 1822 liter is lehet.

Érdekel az Outback felszereltsége? Lapozz és megtudhatod, milyen extrák kerültek az autóba!

Alacsonyabb kategóriában is magas felszereltség

A Subaru Outback legújabb generációjának külső és belső extrái nemcsak az aktív életmódot folytatók mindennapjait könnyítik meg, hanem a teljesen hétköznapi városi embernek is sokat segítenek.

A tetősín minden csomagban alapfelszereltség

Bár a dizájnelemeknek egy része a négy csomag valamelyikéhez kötött, alapáron (Subaru Outback Trend – 15 690 000 Ft) is jól felszerelt modellekhez juthatunk. A tetősín például minden Outback alapfelszereltségének a része. A könnyen és gyorsan kihajtható kereszttartók egyszerűvé tehetik a biciklik, a kajakok és a kenuk szállítását, vagy a téli hónapokban a síbox felszerelését.

Elől és hátul is SUV spoilerek díszelegnek

Az ezüstszín, elől és hátul egyaránt felszerelt SUV spoilerek nemcsak a külsőt dobják meg, azt a tényt is erősítik, hogy az Outback helyet követel magának a városi terepjárók között, de terepkombi lévén bátran kimerészkedhet onnan. Az autó bír olyan funkciókkal, amik egy városi többgyermekes édesanya életét teszik egyszerűbbé. A japánok például nem a láblengetésre vagy az alsóbb elemek könnyed rugdosására esküsznek, hogy kinyíljon a csomagtartó. A hátsó Subaru embléma könyökérintéssel látja el ugyanezt a funkciót.

Az X-mode segít keresztülmenni sárban és hóban is

Az új Subaru Outback azonban terepen sem ijed meg, ahogy ez igaz volt elődjeire is. Változatos útszakaszokon is biztosan halad, az ülésekbe süppedve szinte észre sem vesszük a kisebb-nagyobb akadályokat, amiket az Outback nehézségek nélkül győz le. Az X-mode gomb megnyomásával az autó hóban és sáron is töri magának az utat. A két mód közül az egyik kisebb hóban és vékonyabb koszrétegen optimalizálja az összkerékhajtás nyomatékeloszlását, míg a másik vastag hótakarón és tetemes mennyiségű sárban evickél túl a kipörgésgátló kiiktatásával.

A modellhez 2,5 literes, négyhengeres szívó benzinmotor jár

A márka évtizedek óta a lapos és széles, hosszirányban beépített bokszermotorra esküszik. Ez a 2,5 literes, négyhengeres, szívó benzinmotor az egyetlen, ami a modellhez elérhető, ráadásul az automata Lineartronic váltó sem választás kérdése. Az Amerikában elérhető turbós kivitel nálunk az uniós károsanyag-kibocsátási normák miatt továbbra is hiú ábránd marad. Így, meg kell elégednünk az állandó összkerékhajtással, mely szintén minden Subaru Outback jellemzője. Témába vág: Megérkezett a Solterra, az első teljesen elektromos Subaru.

A következő oldalon az autó belsejét is megmutatjuk.

Masszív külső mögött elegáns belső

A legmagasabb felszereltségű Platinum csomagban nagy hangsúlyt kap a biztonság mellett a kényelem és az elegancia is. Az autó belsejét körbeölelő vajszínű nappabőr alapból dob a komforton, de nem csak emiatt szeretnénk órákat elölteni a járműben. Bár az Outback 10,2 másodperces nulláról százra gyorsulásával és 169 lóerővel a viszonylag „lomhább” autók táborát erősíti, magas sebességen sem esik szét a karosszéria, sőt kifejezetten csendesen búg a motor.

Bizonyos kényelmi funkciók csak az Outback legfelső kategóriájában élvezhetők

A pohártartókkal gazdagon felszerelt beltér tágas, négy utas számára hosszabb távon tökéletes, de rövidebb utakra öt főnek is kényelmes. A sportos alumínium pedálok a négyből csak a két magasabb felszereltségben, a Platinum és az Exclusive Cross csomagjában érhetőek el, de a 360 fokos kamerarendszer is csak a csúcsmodell kiváltsága. Ennek ellenére a Subaru Outback összes kategóriája rendelkezik olyan kényelmi extrákkal, amik a legváratlanabb helyzetekben válhatnak hasznunkra. A hűvösebb napokban kormányfűtés teszi komfortosabbá a vezetést, az első két ajtónál kilépőfény segít a sötétebb órákban, de a csomagtérvilágítás is hasznos, ha sötétedés után kell gyorsan megtalálnunk valamit.

A EyeSight rendszer segít a vezetésben és növeli a biztonságot

Bár a négy csomagban nincs lehetőségünk az extrákat variálni, a vezetéstámogató és biztonsági rendszerek szempontjából ez teljesen mindegy. Ugyanis az alapár tartalmazza ezeket. A Subaru EyeSight rendszere felel a sávtartásért, figyeli a holttereket, valamint a keresztirányú forgalmat, de ügyel a vezetőre is.

Az Outback szkenneli és tárolja a sofőr arcát

A motor beindításával az EyeSight szkenneli a sofőr arcát, majd vezetés közben szól, ha úgy érzi, nem elég éber, vagy nem tartja az útszakaszon a tekintetét. Az arcfelismerés után maximum öt sofőrhöz menthetők el az ülés- és tükörpozíciók, a korábbi klímabeállítások, de az Outback tárolja a legfontosabb dátumokat és születésnapokat is, ha mi elfelejtenénk. A legmagasabb felszereltség különlegessége továbbá a tizenkét hangszóróval felszerelt HARMAN / KARDON audiorendszer. Az alacsonyabb kategóriákban hathangszórós technika biztosítja a tökéletes hangzást.

A Subaru Outback biztonsága és kényelme miatt szerethető

Fogyasztás vs. megbízhatóság

Az Outback elsősorban nem fogyasztása miatt lesz a felhasználók kedvence. Főleg, ha sokan városban használnák és csak ritkán élveznék ki az autót terepkombiként. Kombinált fogyasztása 8,6 literre jön ki a katalógus szerint, melyet a városi fogyasztás dob meg jelentősen 12,2 literrel. Magasabb sebességen 7-8 litert fogyaszt 100 kilométeren. A benzines szívómotor azonban garantálja a hosszú élettartamot. Csakúgy, mint a süppedős nappabőr ülések a kényelmet, vagy a terepfunkciók a kellemetlen értelemben vett váratlan helyzetek kiküszöbölését. Témába vág: A rally-rajongó Dia szívét másodjára rabolja el egy 2001-es évjáratú Subaru Impreza.

Subaru Outback Platinum EyeSight alapadatok

  • Motor: 2498 cm3 (benzin)
  • Max. teljesítmény: 169 LE / 252 Nm
  • Váltó: fokozatmentes automata
  • Max. sebesség: 193 km/h
  • Gyorsulás 0-100 km/h: 10,2 sec
  • Hosszúság: 4870 mm
  • Szélesség: 1875 mm
  • Magasság: 1675 mm
  • Csomagtér: 561 liter (lehajtott hátsó üléssorral: 1750 liter)
  • Ár: 16 990 000 Ft