Kezdőlap Autók Kipróbáltuk Mercedes CLA 250e Shooting Brake: Az áramvonalas prémiumcirkáló

Mercedes CLA 250e Shooting Brake: Az áramvonalas prémiumcirkáló

A Mercedes-Benz elektromos offenzívája megállíthatatlanul tör előre, a márka az utóbbi időben számos elektromos környezetkímélő modellel bővítette palettáját. Tavaly kezdődött meg például a Mercedes-Benz kompaktautó-családjához tartozó két plug-in hibrid modell, a CLA 250e Coupé és a CLA 250e Shooting Brake sorozatgyártása is a kecskeméti gyárban. A Mercedes célja nem más, minthogy 2039-re a vállalat teljes újautó-flottája szén-dioxid-semleges legyen. Szerkesztőségünk az új, EQ Power plakettel ellátott modellek közül most egy elegáns, Mercedes CLA 250e Shooting Brake plug-in hibrid modellt kapott meg tesztre.

Shooting Brake: elegancia és sportosság

Ha egy modell kombi verziója érkezik tesztre, a vezetési élmény mellett főként a tágas terei keltik fel az érdeklődésemet, ám a Mercedes CLA 250e Shooting Brake esetében ez nem így volt: a sportos dizájn már az első percben megfogott. Az autó áramvonalas, jachtokra emlékeztető külső vonalvezetése kifejezetten elegánssá teszi a megjelenését. Szinte siklik az utakon, mint hajó a vizen.

Kombi mivolta ellenére is erőt és sportos dinamizmust sugall, amit a keret nélküli ablakok és a markáns orr-rész csak tovább fokoz. A hátsó kipufogók ugyan nem valódiak, azok ugyanis máshol kaptak helyet, de a dögös látványhoz nagyon is hozzájárulnak. A Mercedes mérnökeinek sikerült megőrizniük a kombi verziónál is a kupés életérzést, ami szép bravúr. A Shooting Brake verzió tehát ideális választás azoknak, akik szeretik a kényelmet, de a sportos stílusjegyekről sem akarnak lemondani.

Mercedes CLA 250e Shooting Brake: az eltalált középút

Az új CLA 250e Shooting Brake minden szempontból egyfajta hibridként jellemezhető. És itt most nem a plug-in hibrid hajtásláncról beszélek, erről majd a későbbiekben esik szó. Hibrid, mert ötvözi magában a sportos megjelenést és a kombi kényelmét, és hibrid olyan szempontból is, hogy 218 lóereje és 450 Nm-es nyomatéka már lehetővé tesz némi vagánykodást, de azért a CLA kombi kivitele inkább egy kényelmes utazóautóként jellemezhető. Az autó utastere minden részletében sugározza a prémium minőséget, azonban semmi feleslegesen hivalkodó sallang nincs. A Mercedes CLA 250e Shooting Brake esetében a méreteket illetően is sikerült eltalálni az arany középutat: 4688 mm-es hosszával és 1830 mm-es szélességével épp kényelmesen elmanővereztem vele a szűk városi utcákban, ám eközben élveztem a kombi minden előnyét. Az 545 literes csomagtartó a hátsó ülések döntésével tovább növelhető, így helyhiányra igazán nem panaszkodhatunk.

Plug-in hibrid, ami meghálálja a törődést

És akkor térjünk rá a Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake lelkére, a zöld rendszámot kiérdemlő plug-in hibrid hajtásra. A modell egy 15,6 kWh-os akkumulátort kapott, ami a 102 lóerős teljesítményű villanymotort hajtja, emellett egy 160 lóerős 1.3 literes benzinmotor dolgozik. Az összteljesítmény így 218 lóerő, ezzel a CLA 6,9 mp alatt éri el a 100 km/órát. A WLTP szerinti elektromos hatótáv papíron 58 km-re elég, de ez a valóságban leginkább csak 35-40 km-re volt elegendő. Ez átlagos használat mellett kb. egy szaladgálós napra elegendő, így naponta igényli a töltögetést. A művelet 7,4 kW-os AC töltőn kb 2 órát vesz igénybe, DC töltőn pedig 25 perc alatt éri el a 100%-ot.

A benzinmotor vegyes üzemmódban barátságos 3-4 litert fogyasztott, ám amikor tisztán csak a benzinmotor dolgozott a lemerült akksi miatt, a fogyasztás hirtelen felmászott 10 literre. A CLA kombi plug-in hibrid verzióját tehát elsősorban azoknak javasoljuk, akiknek módjukban áll a napi töltést elintézni otthon vagy a munkahelyen. Az autóhoz alapkivitelnél jár két (konnektoros és Type 2) töltő, ám ez mindössze 3,7 kW-os. A 7,4 kW-os AC változat és a 24kW-os DC töltő azonban felárért kérhető.

Hogy mennyire okos az új Mercedes CLA, kiderül a következő oldalon! Lapozz tovább!

A CLA nem viccel! Vagy mégis?

Az CLA utasterében az a különleges, hogy itt valóban azt érezni, hogy minden rólunk és a vezetési élményről szól. A tökéletes képet adó, 2×10,25 colos kijelzők, enyhén a vezető felé befordítva, szélesvásznú házimoziként vesznek körül. Itt minden személyre szabható, a kijelzőn tetszőlegesen váltogathatjuk az információkat, illetve a dizájnt. Sőt, a második generációs CLA már annyira fejlett technikát kapott, hogy felismeri a szokásainkat és egyre finomabban igazodik vezetőjéhez.

Az MBUX infotainment rendszer könnyen kezelhető, engedelmes. Az autó természetesen (opcionálisan) Apple CarPlay és Android Auto kapcsolódást is tud. Az utastér hangulatfényei 64 árnyalatban állíthatóak, zenei csomagokkal is összehangolhatóak, amelyeket egy gombnyomással aktiválhatunk. Ebből az autóból nem szívesen száll ki az ember. Olyan, mintha a nappalinkban chilleznénk kellemes hifi hangzás mellett.

A Mercedes CLA 250e Shooting Brake „Hey Mercedes!” felszólításra beszédvezérlésre is képes, kérésünkre éttermet ajánl, útba igazít, időjárási információkat közöl a célállomásról, bekapcsolja a fűtést, sőt, akár viccet is tud mesélni (angol nyelven). Említést kell tenni még az MBUX Augmented Video funkcióról is, ami a navigációt egészíti ki. Ez a technika a valóságos képet egészíti ki információkkal: navigációs és közlekedési tanácsokat jelenít meg a valós idejű képekben, miközben vezetünk, így az eltévedés esélye szinte nulla. Megjeleníti az utcaneveket, házszámokat, sőt még a közlekedési lámpák jelzéseit is értelmezi, azaz helyettünk is figyel. Ehhez egy szélvédő mögé épített kamerára volt szükség, mely felvételt készít vezetés közben a környezetről.

A nyolcsebességes 8G-DCT váltót irányító sebességváltó előválasztó kar a kormány mögött kapott helyet, ami elsőre ugyan szokatlan volt, de hamar megbarátkoztam vele, kifejezetten kényelmes megoldás. A középkonzolon így szépen elfért a menürendszer kezelője, a kézre eső érintőpad, ahonnan minden egy gombnyomással irányítható. A kényelmes sportülések ugyan felárasak, de nagyon illenek a modellhez. Ebben az árfekvésben (az extrákkal teli tesztautónk 20 millió Ft körül kapható) meglepetés volt, hogy az ülések csak manuálisan állíthatók. Egy ilyen áramvonalas prémiumcirkálóhoz dukálna már az elektromos ülésállítás, viszont a kulcs nélküli nyitás, ami a felszereltségi csomag részeként elérhető volt, bőven kárpótolt.

Az okos CLA nem hagy magadra: optimalizál, besegít, kalkulál

Emellett természetesen a vezetést támogató rendszerek széles tárháza is rendelkezésünkre áll, ahogy az egy prémiummárkától elvárható. Az autó képes beparkolni helyettünk a legkisebb helyre is egy sima gombnyomásra, ez a funkció az egyik kedvencem lett! Az elöl és hátul felszerelt kamerák pedig szépen segítik mind a közlekedést, mind a navigációt. A sokoldalú elektronikus figyelmeztető- és segédrendszerek itt már olyan technikai bravúrokra is képesek, hogy a navigációból nyert információk (domborzati viszonyok, közlekedési lámpák, forgalom) alapján finoman beleszóljanak a hibridrendszer működésébe, azaz ütemezik a villany üzemmód aktiválását, optimalizálva a rendszer működését (ami alapból is összehangoltan, harmonikusan működik). A hirtelen indulásoknál az első kerék kissé kipörgött, amit először az áprilisi havazásnak tudtam be, de a jelenség száraz időben is megismétlődött, ami azzal magyarázható, hogy mindkét motor az első kerekeket hajtja meg. A CLA útfekvése, rugózása nagyon kellemes, a magyar kátyús utak sem hozták zavarba, ezt a kocsit könnyű vezetni és szeretni.

Összegzés

A Mercedes CLA 250e Shooting Brake izgalmas konstrukció a plugin hibrid hajtáslánccal. Méretes csomagterével kisgyerekes családoknak is ideális választás. Hosszabb utakon a rendkívüli komfort és a tágas kényelem teszi élménnyé a vezetést, de városi furikázáshoz is ideális választás, de csak abban az esetben, ha a napi töltést belekalkuláljuk a életünkbe. Tesztautónk a Denim-kék metálfényezéssel, a panoráma tetővel, számos extrát tartalmazó Premium felszereltségi szinttel 21 469 910 Ft-ot kóstál, az alapmodell listaára 16 348 000 Ft-nál indul.

Mercedes CLA 250e Shooting Brake EQ Power (2020)

  • Lökettérfogat:  1332 cm3
  • Max. teljesítmény:  218 LE
  • Elektromotor teljesítménye: 102 LE
  • Akkumulátor mérete: 15,6 kWh
  • Max. forgatónyomaték: 450 Nm
  • Saját tömeg: 1650 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 1,4-1,5 l/ 100 km
  • CO2 kibocsátás: 35-31 g/km
  • Végsebesség: 235 km/h
  • 0-100: 6,9 mp

További cikkeink: