Maserati MC20
Aligha akad olyan sportautó-mániás, akire ne lenne hatással a Maserati MC20-as luxus sportkupé

A sportautók szerelmesei szeptemberben egy igazi különlegesség érkezéséről értesülhettek. A Maserati bemutatta első saját fejlesztésű, szárnyajtós sportkocsiját, az MC20-at. Az olasz luxusautó gyártó olyan autóról rántotta le a leplet, amelyben egyszerre van meg a sebesség iránt érzett szenvedély, valamint a versenyautós megjelenés. Az ismerős és újszerű formákat vegyítő formatervvel rendelkező autó nem takar többet annál, mint amire tervezték: megtestesíteni az erőt, a szenvedélyt és az eleganciát. A lehető legáramvonalasabb forma érdekében a Maserati mérnökei több mint 2 ezer órát töltöttek az olasz Dallara kasztnigyártó szélcsatornájában.

2,9 másodperc alatt gyorsul fel százra

Hogy melyik következő James Bond filmben fog feltűnni a Maserati újdonsága, azt egyelőre nem tudni, annyi bizonyos, hogy kétajtós kupéban félelmetes nyomaték összpontosul. A gyári fejlesztésű ikerturbós, V6-os erőforrás 621 lóerős (463 kW) teljesítményre és 730 newtonméteres nyomaték leadására képes. A „Nettuno” benzines blokkhoz nyolcsebességes, duplakuplungos automataváltó csatlakozik. És, hogy mire elég mindez? A Maserati MC20 mindössze 2,9 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 100 km/órás sebességre. Ez nemcsak a bivalyerős motornak, hanem a könnyűszerkezetes, karbonszálerősítésű karosszériaépítési technológiának is köszönhető. Ez lehetővé teszi, hogy az autó önsúlya ne haladja meg az 1500 kilogrammot. Ebből a szempontból a modell kategóriájának legjobb teljesítmény-tömeg arányszámával büszkélkedhet, a Maserati MC20 esetében ugyanis 1 lóerőre mindössze 2,3 kilogramm súly jut. Ekkora hatékonysággal pedig gond nélkül eléri a 323 kilométer/órás végsebességet a Maserati újdonsága.

MC-20 beltér
Nemcsak aszfalton nyújt lehengerlő teljesítményt a Maserati, hanem vizuálisan is kívül-belül

A modell hatféle – Bianco Audace, Giallo Genio, Rosso Vincente, Blu Infinito, Nero Enigma és Grigio Mistero – színben lesz elérhető. A belsőt illetően sem lesz kivetnivaló, a műszerfal, a kardánalagút, valamint az ajtók borítása kékes árnyalattal ellátott Alcantara-bőrborítást kap. A kor trendjeinek megfelelően pedig a műszerfal közepén 10,3 colos kijelző kapott helyet az infotainment rendszer kezelésére.

Benzines után jön az elektromos Maserati MC20

A Maserati MC20 karosszériáját tudatosan úgy tervezték meg, hogy képes legyen az elektromos hajtáslánc fogadására is. A gyártó előzetes közlése szerint a benzines változat bemutatását követően érkezhet a tisztán elektromos meghajtású. A villanymotoros MC20 hasonló paraméterekkel bír a teljesítményt illetően, mint a konvencionális motorral szerelt társa. 0-ról 100-ra 2,8 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 310 km/óra lesz. Egy feltöltéssel 323 kilométert fog tudni megtenni.

Maserati sportauto
Az MC20-ra úgy tekintenek az olasz luxusautó-gyártónál, mint egy új korszak kezdetére

A modell forgalmazása az Egyesült Államokban kezdődik és vételára várhatóan 210 ezer dollárról, vagyis 65 millió forintról indul.  A Maserati ugyanis 2023-ig 10 új modellt szeretne bemutatni. A soron következő várhatóan egy közepes méretű SUV lesz Maserati Levante néven. Szintén jövőre érkezhet a Gran Tourismo kupé felfrissített változata is.

Forrás: Netlízing

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •