loire völgy kastély
Több, mint száz kastély található a Loire és mellékfolyói, a Cher, az Indre, a Loir és a Vienne mentén. A képen látható az egyik, a Chenonceau-i kastély. (Fotó: Dennis Jarvis/Wikipédia)

A Loire-völgy az UNESCO Világörökség része, Franciaország egyik leggazdagabb kulturális emlékekkel rendelkező vidéke. Az itt található nagyszámú kulturális műemlékek és a gyönyörű kastélyok tették ezt a tájat világhírűvé. Most a legnépszerűbb francia kastélyokból adunk egy kis ízelítőt, hogy ha már újra lehet szabadon utazni, ne kelljen gondolkoznod az úti célon.

Száznál is több kastély található a Loire-völgyben

Franciaország és Európa egyik legjelesebb időszakát mesélik el a Loire-völgyi kastélyok, melyek a reneszánsz stílus és a felvilágosodás élő hagyatékai. Sem Európában, sem a világ többi részén nem találhatóak ilyen sűrűn előforduló kastélyok egy adott területen. Ezeken a kivételes francia kerteken, királyi épületeken, lélegzetelállító kastélyokon keresztül újra lehet élni a francia történelem egyes pillanatait. Egy franciaországi látogatás során ezt egyszerűen nem lehet kihagyni!

1. A Blois-i királyi kastély

loire volgy kastélyok franciaország turizmus
(Fotó: Tango7174/Wikipedia)

Ha a francia királyoknak volt kedvenc rezidenciája, akkor ez az. Változatos építészeti stílusaival a kastély kiváló példája a francia építészet 13. és 17. század közé eső időszakának. A kastélyban tett látogatás hét király és tíz királynő sorsáról, valamint a francia udvar titkairól lebbenti fel a fátylat. A kastélyban található a város szépművészeti múzeuma, ahol mintegy 35 ezer műtárgy tekinthető meg. Áprilistól szeptemberig minden este szabadtéri hang- és fényjáték repíti a nézőket a kastély fénykorának világába.

2. Amboise királyi kastély

amboise kastély franciaországban francia kastélyok
(Fotó: Владимир Шеляпин/Wikipedia)

Képzelj el egy palotát, amelyet kifnomult érzékkel építettek meg a Loire fölé magasodó hegyoromra, ahonnan 180°-ban körülnézve élvezhető a Loire-völgy panorámája. A reneszánsz ideje alatt a francia királyoknak is Amboise volt az egyik kedvenc helyszíne. Olyan hírességek köthetőek a kastély nevéhez, mind az uralkodó VIII. Károly és I. Ferenc, vagy Leonardo da Vinci, aki a kastély kápolnájában nyugszik.

A Loire-völgy mentén található kastélyok bemutatása a következő oldalon folytatódik.