Soha nem voltam egy BMW-s típus. Úgy gondoltam ehhez az autóhoz egy nagydumás rosszfiú attitűd tartozik… Egészen addig élt bennem ez a kép, amíg elém nem sodorta az élet ezt a lila kisördögöt tesztautó formájában. A BMW M135 olyan tulajdonságokat csalt elő belőlem, amiről eddig csak sejtettem, hogy valahol bennem lakoznak…
Dizájn és megjelenés
BMW M135 xDrive formaterve dinamikus és sportos, amit a merész lila szín még inkább kiemel. Amikor az előző sort visszaolvasom nem érzem a szavak erejét. Brutális egy mai autón négy füstölgő kipufogóvéget látni! Mintha az ördögnek négy szarva lenne! Aztán felvetődik a kérdés, miért harapott ki a dizájner egy darabot a hátsó lámpából? A teringettét mégis nagyon egységes a formaterv: emelkedő övvonal, karakteres tekintet. Stimmt, ja, das ist ein BMW! Hiába bújik egy lila palást mögé!
Belső tér és feszes kényelem
Belül első pillantásra megtetszett az ülés. Finom plüss anyag ahol ülök, így végre nem egy műbőr tapad majd a hátamra és nagyon jó tartást ad. A középkonzol kicsit túl műanyagos, de vagány a „belevart” M sport díszcsík, a színes villogó panelt nappal még nem értettem, de az éjszaka minden fényjáték új értelmet nyert. A kormány olyan vastag mint, mint egy versenyautóban, masszív érzetet ad ezzel terelgetni ezt a kis fenevadat. Elviszi a hangsúlyt a kijelzőről, amelynek a menürendszere továbbra is bonyolultnak hat, de a képe viszonyt csodás és éles. A gyári navi kirajzolja villogó nyilakkal, hogy pontosan hol kell bekanyarodnod. Ez a kiterjesztett valóság alapú iránymutatás bizony nagyon hasznos amikor háromfelé ágazó kis utcácskák közül kell kiválasztanod az egyetlen igaz utat. A tolatás gyerekjáték vele. Nemcsak, hogy felülnézetből mutatja minek készülök épp nekimenni, hanem rá is közelít, mint egy jó filmben az izgalmas jelentre, már csak valami rémisztő zene hiányzott a hangulat fokozásához!
A hangulatvilágítás este meleg hangulatot áraszt az autóban, jó benne létezni. Nappal a panoráma tető miatt fényes beltér megfelelő helykínálattal köszönt minket, de azért a méreteit nem hazudtolja meg. Hátul éppen elég, minden kicentizve, viszont a csomagtartó bőséges, akár egy kisebb családot is simán kiszolgál.
Vezetés = élmény
A motorháztető alatt egy 2,0 literes, négyhengeres TwinPower Turbo motor dolgozik, amely 300 lóerőt (221 kW) és 450 Nm nyomatékot biztosít. Ez az erőforrás lehetővé teszi, hogy az autó mindössze 4,9 másodperc alatt érje el a 100 km/h sebességet, a végsebessége pedig 250 km/h. A nyolcfokozatú automata váltó gyors és sima váltásokat biztosít. Olyannyira, hogy ha egyszer betölt a turbó egy véget nem érő örömteli gyorsítás veszi kezdetét. Tud meglepetéseket okozni, de a négykerék meghajtásnak köszönhetően mindig stabil és kiszámítható marad. Elképesztő gyorsulás, virgonc kanyarok és egyszer csak azt vettem észre, hogy folyamatosan mosolygok benne. Már jobban értem a BMW-s sofőröket: igyekeznek kihasználni az autójuk nyújtotta teljesítményt és élvezni minden pillanatot. Csak felelősséggel tegyétek mindezt légyszi!
Jobb ember nem lettem ettől az autótól, azt vettem észre magamon, hogy szeretnék még és még játszani vele, feszegetni a határait, ami az adrenalin szintemet emelte a közlekedéshez fűződő moralitásomat viszont degradálta. Értem én a villanyautókat is, de ettől a mély öblös hangtól, durrogástól, üvöltéstől mintha megszemélyesedne a gép, ezt nem tudom érzékletesebben kifejezni, ezt ki kell próbálni!
Kisördögtől a kisangyalig
A fogyasztásról mit is írjak. Az erőhöz és az élményekhez mért felár nem sok, és ha egyenletesen a megengedett határok között közlekednénk biztosan 7-8 literrel eljárnánk a 10 helyett… de akkor vennénk egy ugyanilyet dízelben és a szürke ötvenegyedik árnyalatában… A BMW M135 nem erről szól, hanem a mérnökök által megkomponált hörgésekről, durranásokról és üvöltésről ami veszettül élvezhető és csak őszintén remélem, hogy ez a fortissimo nem az utolsó akkordok egyike a Petrolhead szimfóniában.
És akkor az árak. Az M135 22.115.000 Ft-tól érhető el. A „Thundernight” lila fényezés 325.000 Ft-ért egyszerűen felöltözteti az autót. Aki megelégszik a sportos kinézettel de nem fogékony a „gépállati” muzikalitásra 12.690.000 Ft-tól megkaphatja a BMW 116 alapváltozatot, ami egy polgáribb közlekedési eszköz. Nem pukkan, de nem is pukkaszt polgárokat. Azért ha benned is lakik egy kisördög, javaslom, hogy egyszer próbáld ki, de vigyázz vele: megkísért és könnyen lehet: nagyon, nagyon rosszkislányt csinál belőled!