Egy kaliforniai nő vagány terepjárót épített magának egy Lexus LS 400-ból

Az átalakítás legalább olyan izgalmas, mint a használat

natasha adams lexus toyota
Natasha gyerekkora óta megszállottja az autóknak, imádja őket átépíteni, fejleszteni és tuningolni

Natasha a futóműhöz eredetileg nem nyúlt, csupán egy 50 milliméteres távtartót épített be, ám mostanra komoly változásokon esett át az autó. A nagyobb szabad hasmagasság érdekében leszerelte a lökhárítókat, a motorteret és a komplett fenéklemezt masszív ütésvédelemmel látta el, a kerékíveket megnagyobbította. Az óriási kerekek egyébként teljesen megváltoztatták az autó arányait, a hatalmas szedán sokkal inkább tűnik kupénak, különösen, amióta felszerelte a tereprali versenyautókat is ellátó, németországi Flatout Suspensiontől vásárolt, extrém rugóutat biztosító gólyalábakat.

Natasha tisztában van vele, hogy ennél egyszerűbben is kiélhetné terepjárózási kedvét, de a mókának legalább olyan fontos része az építés, a kísérletezés, a zsákutcák feltérképezése. Egy dologban azonban biztos lehet: a harmincéves Lexus LS 400 nem fogja ott hagyni az út szélén. A legendásan megbízható konstrukció legerősebb pontja a 4.0 literes, nyolchengeres szívómotor.

Minden idők legrobosztusabb benzinmotorja

A maga idejében a világ legjobb erőforrásai közé beválasztott 1UZ-FE blokkot a Lexus csúcsmodelljein kívül japán belpiacos mentőautókba, valamint Le Mans-i versenyautójába is beépítette a Toyota. A tapasztalatok szerint nem hogy 400-500 ezer, hanem kétszer ennyi kilométert is könnyedén, problémamentesen teljesít a blokk, ráadásul élettartamukat a teljesítménynövelés sem csökkenti érdemben – nem véletlenül tartják minden idők egyik legrobusztusabb benzinmotorjának. Natasha szerint éppen ez az elnyűhetetlenség teszi figyelemreméltóvá az LS 400-ast, és bár sok terve van még az átalkítással kapcsoltban, az biztos, hogy a motorhoz nem fog nyúlni.

toyota lexus első generációs lexus ls 400

Ha további hasonló autóátépítések is érdekelnek, kattints az alábbi linkek egyikére:

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2