Braille Kockak_gyerekek kezeben_2
Már kisgyermek korban nagy hatással van a termék a vak és a látássérült gyerekek tudományos önbizalmának és kíváncsiságának fejlődésére

A gyerekek legjobban a játékon keresztül tanulnak, és ezáltal olyan készségeiket fejlesztik, mint például a kreativitás, együttműködés és kommunikáció. Ugyanez vonatkozik a vak és látássérült kicsikre, akik azonban gyakran akaratlanul is elszigetelődnek, kirekesztődnek. Nekik készülnek a Lego Braille kockák.

A látássérült gyerekek álmai és céljai megvalósításában nyújt segítséget a LEGO Alapítvány és a LEGO Csoport, akik egyéb szervezetekkel összefogva fejlesztették ki a LEGO Braille kockák prototípusát. Az újítást a párizsi Fenntartható Márkák Konferenciáján mutatták be.

Braille Kockak_gyerekek kezeben_5
A WHO becslése szerint globális szinten 19 millió gyerek látássérült. Közülük kb. 1,4 millió gyerek vaksága visszafordíthatatlan.

Braille: magasabb végzettség, jobb munkalehetőség

Az úttörő kezdeményezés segítheti a vak és látássérült gyerekeket a játékos tanulásban. Ez különösen fontos, hiszen a Braille-használók gyakran függetlenebbek, magasabb végzettséggel és jobb munkalehetőségekkel rendelkeznek.

A LEGO Braille Kockák játékos és érdekes módon segítik felkelteni a Braille tanulás iránti érdeklődést. A kockákat ugyanannyi számú bütyökkel látták el, mint amennyit a Braille ábécé betűi és számai tartalmaznak. A kockák kompatibilisek az eredeti LEGO rendszerrel. Annak érdekében, hogy ez az eszköz a látó tanárok, diákok és családtagok számára is használható legyen, minden kockán nyomtatva is szerepel majd az adott betű vagy karakter.

Braille Kockak_gyerekek kezeben_3
A készletben található körülbelül 250 LEGO Braille Kocka lefedi a teljes ábécét, a számokat 0-tól 9-ig, és a matematikai szimbólumokat

A terméket jelenleg több nyelven tesztelik, a végleges készlet várhatóan jövőre jelenik meg. A készletben található körülbelül 250 kocka lefedi a teljes ábécét, a számokat 0-tól 9-ig, és a matematikai szimbólumokat, valamint tartalmaz olyan elemeket is, amelyek az oktatást és az interaktív játékokat inspirálják majd.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •