Bár a McLaren P1 már évek óta nincsen gyártásban, a brit motorsporttal és autóépítéssel foglalkozó Lanzante ettől függetlenül a plug-in hybrid újabb és újabb különleges kiadásával jelentkezik. A sorozat legújabb tagja egy McLaren P1 GTR-18, amiből a brit gyár mindössze hat darabot fog készíteni.
A Lanzante és a McLaren folytatják a közös munkát
A Lanzante mára már összefonódott a McLarennel, hiszen a brit cégnek számos különleges átépített McLarent köszönhettünk az elmúlt években. A Lanzante sokáig McLareneket épített, kimondottan a Le Mans-i 24 órás autóversenyekre, mostanában viszont leginkább arról ismeretes a brit cég, hogy a P1 GTR alapokra készít közúti használatú sportautókat. Az új McLaren P1 GTR-18 elődjei olyan szuperautók, mint a P1 LM és a P1 GT Longtail, mind a P1 GTR modellre épültek.
A Lanzante McLaren P1 GTR-18 a Longtailt idézi
Az új modellt a Gulf Team Davidoff McLaren F1 GTR Longtail versenyautó ihlette. A P1-GTR-18 mind formatervezésben, mind pedig színválasztásban és fényezésben a legendás sportautó előtt tiszteleg. A maradék ötnek szintén egyedi festése lesz, és mindet egy, a Lanzante által átalakított F1-versenyautó alapján mintázzák majd. Habár a további modellek még nem ismertek, abban szinte biztosak vagyunk, hogy készülni fog egy az 1995-ös Le Mans-i 24 órás autóversenyt összesítettben megnyerő McLaren F1 GTR mintájára is.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
A teljesítmény és az ár egyelőre ismeretlen
Arról még nincsen hivatalos információ, hogy a Lanzante által átépített P1 GTR-18 milyen teljesítménnyel érkezik. Kérdés, hogy hozzányúltak-e a P1 GTR alapfelszereltségéhez, ami 3,8-literes hibrid, biturbós V-8-as elektromos motort jelent, nem kevesebb mint 986 lóerővel. Ezzel a konfigurációval az autó 2,5 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, a végsebessége pedig 350 km/óra körül van.
Ami az árat illeti, arról egyelőre nem szól a fáma, de számíthatunk rá, hogy jelentősen többe fog kerülni, mint az előző McLaren P1 GTR-ek, amiket a Lanzante átépített 2016-ban. Akkor az 2 millió angol fontba, vagyis közel 800 millió forintba került. Szaklapok szerint az új modell elérheti akár a 3 millió fontot is, amivel már jóval 1 milliárd forint felett lesz az ára.
Ha érdekelnek a szuperautók, feltétlenül olvasd el azt a cikkünket, amelyben olyan szuperautókat mutatunk be, amelyekről elsőre el sem hittük, hogy megkapták az engedélyt a közúti használatra, pedig így van, sőt előírás volt. A népszerű Supercar Blondie nevű YouTube-csatorna tulajdonosa, Alex jóvoltából pedig elsőkézből megismerhetsz egy ritkaságnak számító Lotus 3-Eleven modellt, ami a szuperautók egyik legékesebb példája.
Forrás: Motor Authority