közlekedésbiztonság női vezető türelmetlen dudál vezetés közben
(Fotó: Freepik/Diana Grytsku)

Maradj ember a volán mögött is! szlogennel indított közlekedésbiztonsági kampányt a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. “A kezdeményezés arra hívja fel a figyelmet, hogy több empátiával és együttműködéssel csökkenthető lenne a közúti balesetek száma Magyarországon” – hangsúlyozta Lázár László, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. kommunikációs igazgatója.

Lázár László HUMDA Zrt. kommunikációs igazgató
Lázár László, a HUMDA Zrt. kommunikációs igazgatója

Mi a célja a kampánynak?

– A közlekedésbiztonság és a közlekedéskultúra javítása kiemelt cél a HUMDA számára, a súlyos vagy végzetes kimenetelű balestek számának radikális csökkentéséhez akaruk hozzájárulni. A széles célcsoportnak készített társadalmi célú reklámfilmünkben is jelenetpárokban mutatjuk be, hogy az empátia, az odafigyelés és a kooperáció utakon tapasztalható hiánya milyen életidegen és furcsa lenne a hétköznapokban. Egy pénztár előtti sorban sem kiabálunk rá arra, aki lassabban megy tovább, hogy „Haladj már!”. Ilyen esetekben nem hőbörgünk, akkor az utakon miért tesszük? A feleslegesen bosszankodók pont a vezetésről terelik el saját figyelmüket. Ők a türelmetlenkedéssel saját magukat és másokat is veszélybe sodorhatnak. Egyszerű apróságokkal mindenki nagyon sokat tehet a közlekedésbiztonság javításáért.

Nézd meg a kisfilmet!:

Kik csatlakoztak a kampányhoz?

– Az autó- és motorsport két legsikeresebb hazai versenyzője. Michelisz Norbert, a WTCR túraautó-világkupa 2019-es világbajnoka és Talmácsi Gábor, a MotoGP 125 köbcentiméteres kategóriájának 2007-es világbajnoka állt a kezdeményezés mellé. Mindketten elkötelezettek a közúti közlekedés biztonságának javítása mellett. Sportolóként hitelesen képviselik azt az álláspontot, hogy az utca nem versenypálya. Mindig azt mondják, hogy aki kíváncsi arra, mire képes nagyobb tempónál, az zárt pályán, biztonságos körülmények között próbálja ki magát. Szujó Zoltán ismert sportriporter is részese a kampánynak, ő a reklámfilmünk narrátora.

A werkfilmet itt tudod megnézni: 

Lesz folytatása a kampánynak?

– Igen, a megfelelő szemléletformálás révén hosszú távon szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy a baleseti statisztikák javuljanak és jobb legyen a közlekedésbiztonság. A jövőben is lesznek hasonló kezdeményezéseink, hamarosan például egy online, kifejezetten fiatalokat célzó közlekedésbiztonsági kampánnyal jelentkezünk. A fiatalok körében világszerte a közlekedési balesetek jelentik a vezető halálokot. Magyarország a balesetszám-csökkentés érdekében (is) csatlakozott az ENSZ közlekedésbiztonsági alapjához, de átvesszük a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jó gyakorlatait és tapasztalatait is. Tisztában vagyunk azzal, hogy már számos szervezet foglalkozik közlekedésbiztonsággal, ezeket az erőforrásokat azonban jobban is ki lehet használni, mi pedig ezeket szeretnénk összpontosítani.

közlekedésbiztonság HUMDA Zrt. kampány
Jelenet a Maradj ember a volán mögött is! c. kampányfilmből

Mit kell tudni a HUMDA-ról?

– A HUMDA Zrt. az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által alapított, a tárca 100%-os tulajdonában lévő társaság, amely újragondolja és megerősíti Magyarország szerepét az átalakuló mobilitás korszakában. Az Ügynökség létrehozásával komplex személetmódváltás elérése a cél az autó-motorsportban. Ennek az az alapja, hogy hazánkban kiemelkedő gazdasági jelentőséggel bír az autóipar, amely a bruttó hazai termék jelentős részét teszi ki. Az ehhez kapcsolódó új beruházások pedig Magyarország számára „kitörési pontot” jelenthetnek a koronavírus-járvány okozta visszaesés után is. Új utat kereső iparágról van szó, amelynek megfelelő tesztkörnyezetre is szüksége van. Ennek javítása érdekében részt veszünk a hazai iparági infrastruktúra-fejlesztésekben, ilyen például a Hungaroring felújítása vagy az újonnan épülő hajdúnánási MotoGP pálya.

Támogatott megjelenés

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •