A koronavírus terjedésével tömeges bezárásra, vagy éppen szigorú korlátozásokra kényszerül a teljes vendéglátóipar. A pénzkiesést megoldását sokan a házhoz szállítás bevezetésében látják, még azok is, akik korábban nem foglalkoztak kiszállítással. Sok étterem és szálloda számára a kialakult helyzethez való mielőbbi alkalmazkodás, most nem csak a bevételek pótlását, de magát az életben maradást is jelenti.
Ha lehet ilyet mondani, a koronavírus-járvány eddigi egyértelmű nyertesei az ételfutár cégek. A NetPincér az MTI megkeresésére elmondta, hogy jelenleg a vállalat több mint kétezer futár partnerrel áll kapcsolatban, de már felkészültek az emelkedő forgalomra, így nagy erővel folyik a további futárok folyamatos felvétele is. A cég szerint a házhoz szállítás bevezetése, kibővítése jó lehetőség azoknak az éttermeknek is, amelyeknél a járvány hatására visszaesett a forgalom, vagy korlátozottan tudnak csak működni. A társaság a most jelentkező éttermek csatlakozását is felgyorsította a rendelések mielőbbi fogadása érdekében.
Érintésmentes kiszállítás
A koronavírus-járvány miatt a NetPincér is számos óvintézkedést vezetett be, amelyeket partnereinek is javasolt. A fokozott higiéniás intézkedések betartása mellett javasolják a közeli fizikai kapcsolat kerülését, az eszközök, valamint a kiszolgálási területek naponta többszöri fertőtlenítését minimum 60 százalékos alkoholtartalmú tisztítószerrel, valamint a futárpartnereknek kézfertőtlenítőket is beszereztek. A rendelések bármikor, nem csak a járvány alatt kiegyenlíthetők interneten bankkártyával és SZÉP-kártyával is, így lehetőség van a rendelt étel teljesen érintésmentes kiszállítására is.
Számos ételfutár, így például a NetPincér mellett a Wolt is igyekszik felhívni a vásárlók figyelmét az érintésmentes kiszállítás lehetőségére. Azok a vásárlók, akik rendeléseiket online fizetéssel egyenlítik ki, a rendelés leadásakor a megjegyzésben feltűntethetik, hogy érintésmentes átadást igényelnek. Ebben az esetben a futár az ajtó előtt fogja hagyni a megrendelt ételt.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Egyre több helyen opció a házhoz szállítás
„Most vagy bezárunk, vagy alternatív üzemelési módok után nézünk, ahogy a legtöbb hazai vendéglátóegység tervezi. Természetesen a bezárás a legeslegutolsó variáció, amit a kollégák egzisztenciája érdekében felelős munkaadóként igyekszünk elkerülni. Egyik lehetőségként a házhoz szállítással próbálkozunk. Ezt körülbelül egy hét múlva tudjuk elindítani, mert teljesen újak vagyunk a kiszállítás területén, és ehhez az új „üzletághoz” be kell még szereznünk a szükséges infrastruktúrát, ami az adminisztrációt és a csomagolást illeti – mondta Gendur András, La Perle Noire étterem üzletvezetője a Turizmus Online megkeresésére.
Természetesen egyelőre az étteremben sem áll le az élet. Ahogy sok más helyen a vendégek komfortját elősegítve a La Perle Noire-ban is ritkították az asztalok elhelyezését, így azok cseppfertőzés-biztos távolságba kerültek egymástól.
Az éttermek mellett a szállodák is nehéz időszaknak néznek elébe, tekintve, hogy az egész világon lényegében megbénult a turizmus. A Sofitel Budapest szálloda PR- és marketingvezetője, Angoujard Klaudia szerint a kialakult helyzettel csak megerősítést nyert az az elhatározásuk, hogy nem csak a szállodában megszállókat, de a környezetükben élőket is ki kell szolgálniuk. Éppen ezért az elkövetkező napokban, már a szállodákban is várható, hogy elindítják a házhoz szállítást.
Forrás: MTI, Turizmus Online