Kezdőlap Autók Kipróbáltuk Kipróbáltuk: Porsche Macan GTS facelift – ragyog és lenyűgöz!

Kipróbáltuk: Porsche Macan GTS facelift – ragyog és lenyűgöz!

A Porsche népszerű luxus crossovere, a Macan izgalmasabb és dinamikusabb lett!

Az immár 8 éve piacon lévő Macan a márka legkeresettebb és legsikeresebb modelljének mondhatja magát. Ez idő alatt közel 600.000 modell talált gazdára. A Cayenne kistesóját is utolérte a ráncfelvarrás szele, melyen továbbra is felfedezhetők a tipikus Porsche stílusjegyek. A Macan olyan vásárlók számára készült, akik nem érik be az átlagossal, valami többre és izgalmasabbra vágynak a mindennapokban. A frissített luxus crossoverben a legintelligensebb megoldásokat és a legújabb technológiákat alkalmazták. Aggodalomra semmi ok, ezalatt nem a downsizingra gondolok. A Porsche ugyanis egyelőre másfajta úton-módon igyekszik eleget tenni a folyamatosan változó környezetvédelmi normáknak – úgy tűnik, ez sikerül is.

Szemrevalóbb lett a Macan az apró változtatásoknak hála

Könnyedén felismerhetővé válik az utakon a ráncfelvarrott verzió. A mindig is vonzó Macan, az apró változtatásokkal, még szemrevalóbb lett! És végül, de nem utolsó sorban praktikus is! Szemből nézve és összehasonlítva a korábbi verzióval, látni a módosításokat a lökhárítón: változtattak a hűtőnyílások méretén, elhelyezkedésén és kialakításán, csakúgy, mint a lámpatesteken.

Frissítettek a LED-es fényszórók technológiáján, így büszkén mondható, hogy az autó minden részletében a legújabb megoldásokat alkalmazták. Továbbhaladva szembetűnik, hogy a felnik sem a régiek. Kérhető 19, 20 vagy 21 coll átmérőjű felnivel az új Macan, véleményem szerint a 21-es mutat alatta a legjobban. Ezzel szemben, ha a napi használhatóságot és a komfortérzetet részesíteném előnyben, minden bizonnyal a 20-as mellett döntenék.

Légy enyém, bombázó!

A Porsche Centrum Budapest jóvoltából lehetőségünk nyílt eltölteni egy teljes napot a vadítóan gyönyörű, megújult Porsche Macan társaságában. Választásom természetesen a karizmatikus GTS kivitelre esett, kíváncsi voltam, hogy tudásával, megjelenésével valóban olyan lenyűgöző-e, mint amilyennek mondják. És akkor előállt a káprázatos, kárminvörös színárnyalatban pompázó kistigris. Nem véletlenül jött a kistigris, a „macan” szócska ugyanis ezt jelenti indonéz nyelven. Egyszerűen imádom, amikor egy autónak, márkának vagy konkrét típusnak ilyen háttértörténete van.

Nem csak az első, a hátsó lámpatestek dizájnja is módosult, azontúl a kipufogók és természetesen maga a lökhárító is. Ha már az imént szó esett a színről, a Porsche dolgozói szabadjára engedték fantáziájukat és úgy gondolták 14 féle árnyalatban dobják piacra az új Macant. Ezek közt a legmerészebb alternatívák is jelen vannak, olyanok is, amiket lehet, hogy öltözékben sem mernék bevállalni. Ilyen például az úgynevezett „Papaya Metallic”.

Ha érdekel a Porsche Macan utastere, kattints a következő oldalra.

Macan GTS – a lehetőségek tárháza végtelen…

Ezek után az utastér is tartogat némi meglepetést, ugyanis ott a legtettenérhetőbb a frissítés. Megújult a teljes középkonzol, a korábban alkalmazott fizikai gomboknak nyoma sincs. Diszkrét és elegáns az összhatás, a konzolt egy 10,9”-os full HD érintőkijelző díszíti.

Az utastér személyre szabhatósága is említésre méltó, ugyanis a lehetőségek tárháza például a színek terén hasonlóan bő, mint a külsőnél. Az alcantara bőrtől kezdve a faberakáson át egészen a variálható megjelenésű Sport Chrono órákig, elveszhetünk a részletekben.

A Macan esetében teljes értékű családi autóról van szó, melyet többek közt a praktikum is jellemez. Csomagtere alaphangon 488 literes, az hátsó ülések előre döntésével azonban 1500 literre növelhető a befogadó képesség. Bizonyos részletekről egyből felismerhetővé válik, ha az ember a csúcsmodellben, vagyis a GTS-ben foglalt helyet: beindítás előtt, a hímzett fejtámlákon, az óracsoporton is fel-feltűnik a logó. Más lett a váltókar is: kisebb lett, váltószoknyának nyoma sincs, ezenfelül még rövidebb úton is jár mint korábban.

A Macan-tesztünk a következő oldalon folytatódik.

A legnagyobb újítás az erőforrást illeti

A belépő modell 2,0 literes, négyhengeres, turbóbenzin motorral funkcionál, mely 265 lóerős és 400 Nm csúcsnyomaték leadására képes. Ez 20 lóerővel jelent többet, mint a facelift előtti Macan esetében. Viszont 100 kg mínuszt is jelent egyben a most következő erőforrásokhoz képest. A Macan S és GTS modellekbe ugyanazt a 2,9 literes, biturbós V6-os motort szerelték. Az előbbiben 380 lóerőt és 520 Nm nyomatékot, utóbbiban, a legizmosabb kivitelben 440 lóerőt és 550 Nm-t teljesít. A Macan S tehát 26, a GTS pedig 60 lóerővel gazdagodott. Mindegyik motor a Porsche 7 fokozatú duplakuplungos (PDK) váltójával van kiváló összhangban és ennek segítségével jut el az erő a hajtott kerekekhez.

Dízel erőforrás már a korábbi verzióban sem volt, az elektromos változat viszont 2023-ban már érkezik. Azt gondolom, méltóságteljes erőforrással búcsúzik a Macan a frissített változattal az elektromosítás előtt. A GTS-nél a légrugó immár a szériafelszereltség részeként van jelen, komfortosabb, sportosabb vezetési élményt tulajdonít a sofőrnek. Az elődhöz képest 10, illetve 15 százalékkal feszesebb az első és a hátsó adaptív csillapítású, légrugós felfüggesztés. Az autó magassága egy gombnyomással állítható, az alaphelyzethez képest 35 mm-rel emelhető és 25 mm-rel csökkenthető a hasmagasság.

Az autó menetdinamikája, úttartása egészen egyedülálló, az úthibákat is jól kezeli, a peres abroncsok ellenére sem ráz nagyon, viszont napi használatra a komfort és a fogyasztás végett a Macan S mellett tenném le a voksom. Ha sportosabb fokozatba kapcsolunk az üzemmódválasztó segítségével, az aszfalthoz közelebb fekszik az autó és annál sportosabb az élmény. Nem véletlen, hogy a Macan GTS versenypályán is megállja a helyét!

Ez is érdekelhet: