508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED
Az 508 Peugeot Sport Engineered a márka vadonatúj termékvonalának első modellje

A napokban lett 210 éves az oroszlános márka, a Peugeot pedig heteken át ünnepel: többek között új logóval jelentkeznek és számos kedvezménnyel kedveskednek a rajongóknak. A születésnap adja az apropóját egy új modell, az 508 Peugeot Sport Engineered bemutatásának is, amelynek berline és SW változata a márka vadonatúj PEUGEOT SPORT ENGINEERED termékvonalának első modellje.

Üdv újra a versenysportok világában

Az új termékvonal megkülönböztető jegyei közül a három kriptonitzöld oroszlánkarom a PEUGEOT SPORT új arculatát idézi, az első fényforrások a szériamodelleket, a hátsó fényszórók pedig a legendás PEUGEOT 504 Coupét. A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED igazi kvintesszenciáját adja a PEUGEOT SPORT fejlesztőmérnöki tudásának, amely már számtalan alkalommal tette le névjegyét az autósport különböző színterein. Például olyan nemzetközi versenysorozatokban, mint a WRC (rali világbajnokság), a DAKAR, a Pikes Peak vagy a WEC (Word Endurance Championship). A Peugeot azt is bejelentette, hogy 2022-től visszatér a WEC szériába, egészen pontosan az LMH (Le Mans Hypercar) kategóriába.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED: a márka valaha volt legerősebb szériamodellje

A motor összteljesítménye 360 LE, össznyomatéka pedig 520 Nm, köszönhetően a belsőégésű és az elektromos meghajtás együttműködésének. Utóbbi jelentősen hozzájárul az autó robbanékonyságához is.

  • Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra: 5,2 mp,
  • 1000 m álló helyzetből: 24,5 mp,
  • Gyorsulás 80-ról 120 km/h-ra: 3 mp,
  • Végsebesség: 250 km/h (elektronikus rásegítéssel).

A mérnökök átalakították a Peugeot 508 alvázát – ez a modell egyébként nálunk is járt tavaly, a benyomásainkat itt olvashatod el. Az új modell optimalizált felfüggesztést kapott, alacsonyabb lett a hasmagasság, a 380 mm átmérőjű első féktárcsákat pedig fix féknyeregben csúszó négy fékdugattyú fogja közre. A 20 collos keréktárcsákra Michelin gumiabroncsok kerültek.

sportos peugeot 508
A négykerék-meghajtás időjárástól és útviszonyoktól függetlenül optimális vezethetőséget biztosít

A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED 360 lóerős összteljesítményét a belsőégésű motor és a két – elöl, illetve hátul elhelyezett – elektromos motor együttes munkája adja.  Összesen öt vezetési mód közül választhatunk a középkonzolon található gomb segítségével.

Ezeket is tudja a hibrid versenyautó

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED utastere és csomagtere (a padlólemez felett) a belsőégésű motorral szerelt változatokéval azonos szolgáltatásokat kínál. A négykerék-meghajtás mellett a márka palettáján szereplő minden olyan egyéb vezetést segítő rendszerrel elérhető, amelyek az utazás biztonságát szolgálják. Ilyen például a night vision, adaptív tempomat Stop & Go funkcióval, sávtartó automatika, automata vészfék. A Cockpit kriptonitzöld díszcsíkkal és a magasra helyezett digitális műszeregységgel lett különleges. A kijelző és a 10 hüvelykes HD központi képernyő grafikájában szintén feltűnik a modellcsalád különleges logója. A „confort-fit” ülések bőr, 3D szövet és Alcantara vegyes kárpitozással készülnek. Az utastér egészében Tramontane fekete és kriptonitzöld díszvarrásokat találunk.

cockpit peugeot új modell 508
Igazán különleges lett a modell belső tere a zöld csíkokkal

Háromféle fényezéssel kapható: Sélénium szürke, Perla Nera fekete és gyöngyházfehér. Minden 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED felirat fekete.

Az új modell Franciaországban, Mulhouse-ban készül, Magyarországra várhatóan 2021 első felében érkezik.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •