villanyauto toltes e-auto toltes
Egymás után szűnnek meg az ingyenes töltési lehetőségek és vezetik be a szolgáltatók a fizetős rendszert; fotó: Freepik/senivpetro

Akinek elektromos autója van, az jelenleg legkényelmesebben otthon, a saját garázsában tudja tölteni, egyébként hamarosan ez lesz a legolcsóbb megoldás is. De mit tehet az a villanyautós, akinek nincs otthoni töltési lehetősége vagy elektromos autóval utazna a hatótávon kívülre? Az elmúlt években a legtöbb töltő ingyenes volt, ámn ahogy nő a villanyautók száma és ezzel együtt a töltések száma is, úgy egyre nehezebb szabad töltőoszlopot találni. Íme, a lista, hogy hol és mennyibe kerül ma az e-autó töltés – mely cégek üzemeltetnek ma Magyarországon töltőt, és ezeknél mennyibe kerül a töltés? A cikkben ezeket soroljuk fel: E.ON, Lidl, Polyfazer – Penny Market, IKEA, önkormányzati töltők, Nissan CHAdeMO töltők, MOL Plugee, ELMŰ-ÉMÁSZ, Optimum Way (Lukoil), Mobiliti (e-Mobi, SPAR, Decathlon), NOVA FUTURA, Shell, Ionity, Tesla Supercharger.

Egyre ritkább az ingyenes e-autó töltés, applikáció segít rájuk bukkanni

Jelenleg a változás közepén járunk. Egymás után szűnnek meg az ingyenes töltési lehetőségek és vezetik be a szolgáltatók a fizetős rendszert. Sokaknak fáj ez a lépés, de nyilván mindenki tudta, hogy nem maradhat örökre ingyenes egy olyan szolgáltatás, ami a cégek számára az elektromos autók számának növekedésével egyre többe kerül. A fizetős töltésnek kellemes hatása, hogy megszűnik a töltőoszlopok közelében élő vagy dolgozó autósok potyázása, így aki távolról érkezik, annak kevésbé kell aggódni azért, hogy talál-e majd szabad töltőt.

Egyre több cég töltőihez használhatunk mobiltelefonos alkalmazást is, így távolról ellenőrizni tudjuk, hogy egy adott töltő szabad-e és működőképes-e, ami hatalmas segítség. Több alkalmazás kínál további kényelmi funkciókat, például értesítést kérhetünk egy foglalt töltő felszabadulásáról vagy üzenetet küldhetünk az éppen töltő felhasználónak. Egyes applikációkban lehetőség van érkezés előtt lefoglalni a töltőt, aminek egyaránt vannak előnyei és hátrányai is. Előnyös, hogy biztosan szabad lesz a töltő, mire megérkezünk. Hátrány azonban, hogy ha mindenki fél óráig foglalja már a fél órás töltése előtt a töltőt, akkor az adott oszlop naponta 24 óra helyett csak 12 órán át használható, azaz jelentősen romlik a töltő áteresztő képessége, így dupla töltőszámra lenne szükség.

A legfontosabb változást persze nem az ötletes és hasznos funkciók jelentik, hanem az, hogy fizetni kell a töltésért. Nézzük át tehát – a teljesség igénye nélkül – , hogy mely cégek üzemeltetnek ma Magyarországon töltőt, és ezeknél mennyibe kerül a töltés.

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3
4