cupra-e-racer
4 motort rejt, amelyek az elektromos versenyautót mindössze 3,2 másodperc alatt gyorsítják fel 100 km / órás sebességre

Vegyíteni a teljesítményt és az elektrifikációt a hatékonysággal és a fenntarthatósággal. Ez jelentette a kihívást a CUPRA csapat számára, amikor megtervezte és kifejlesztette autóját a több márkás, 100% -ban elektromos turistaautók bajnokságára, a Pure ETCR-re. Az eredmény a CUPRA e-Racer, amely készen áll arra, hogy meghódítsa a versenypályákat.

Új e-Racer az új Leon számára

Az elődhöz hasonlóan az e-Racer-t a CUPRA Leon-ból fejlesztették ki. A személygépkocsi legújabb nemzedéke áramvonalasabb kialakítású mint valaha. Ez segített a CUPRA Racing mérnökeinek dinamikusabb és erősebb, a 270 km / óra sebességet is elérni képes versenyautó kifejlesztésében. „A CUPRA e-Racer alváza teljesen új, mivel az új Leon platformján alapul, és ez 50 milliméterrel hosszabb és hatékonyabb kialakítással bír. A padlólap és a karosszéria mozgó részei is szigorúan szabványosak. A lökhárítók, a küszöbök, a sárvédők és a spoiler mind újonnan tervezettek. Ezen túlmenően olyan aerodinamikai elemeket is adtunk az autónak, mint például egy elülső légterelő”- magyarázza Xavi Serra, a CUPRA Racing műszaki fejlesztési vezetője.

Pure-ETCR-cupra
A CUPRA e-Racer nagyobb teljesítménnyel és zéró kibocsátással újul meg

Nagyobb teljesítmény, nagyobb hatékonyság

A 2020-as e-Racer egyik újdonsága az akkumulátor megnövelt kapacitása. A cellák száma 6,270 egységre növekszik, új belső elrendezéssel és jobb hűtéssel, amelyekkel hatékonyabbá vált töltési időt kihasználása. „Újabb lépést tettünk előre a biztonság területén is, mivel azon dolgoztunk, hogy javítsuk az akkumulátor ellenálló képességét ütközés vagy más behatás esetére” – mondja Xavi Serra. Az elektronikus rendszert szintén áttervezték és átprogramozták.

Pure-ETCR-cupra-felkeszules
3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km / órás sebességre, 50 perc szükséges az akkumulátor feltöltéséhez

Számos elemet újra terveztek, hogy kihasználják a CUPRA Leonra épülő CUPRA e-Racer 50 milliméteres kibővítését, és új akkumulátort védő szerkezetet alakítottak ki. „Sok alkatrész súlyát optimalizáltuk. A karosszéria belső részében is jelentős változásokat eszközöltünk az akkumulátor és más elektromos alkatrészek beszerelésére. Nem csupán a biztonsági keretet erősítettük meg a verseny szempontjainak megfelelve, hanem új alkatrészekkel is dolgoztunk a jobb szilárdság és torziós szint elérése érdekében” – magyarázza a CUPRA Racing műszaki fejlesztési vezetője.

cupra-e-racer-felkeszules-
Az első 100%-ban elektromos versenyautót teljesen új alvázra építik

Az e-Racer külseje is megváltozott a jellegzetes réz színű keréktárcsákkal, és a fehér és a kék fényezés erősebb kombinációjával. „Progresszív grafikát terveztünk. A réz elemek a lendületességen túl meghatározzák és lágyítják a karosszéria fehér és kék részeinek kapcsolatát is” – mondja Francesca Sangalli, a Colour & Trim Concept & Strategy (színezési és szabási stratégia) felelőse.

Készen áll a versenyre az CUPRA e-Racer

Az innovatív forma 4 motort rejt. Ezek az elektromos versenyautót mindössze 3,2 másodperc alatt gyorsítják fel 100 km / órás sebességre. Ezzel a teljesítménnyel, amelyet az autó egyetlen sebesség fokozatban ér el, az új CUPRA e-Racer Mattias Ekströmmel és Jordi Genével, mint hivatalos pilótákkal készen áll az új, 100%-osan elektromos verseny túraautók bajnokságra, a Pure ETCR-re.