Kezdőlap Autók Autóvilág Hybrid 48V hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic

Hybrid 48V hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic

- A felfrissített Stonic 2020 harmadik negyedévében érkezik meg az európai piacokra

Bemutatták a Kia Stonic alaposan felfrissített új változatát, ami új, magas hatásfokú, tiszta és takarékos üzemű ‘Smartstream’ hajtásláncokkal gazdagodott. Ezek sorában a Hybrid 48V ‘EcoDynamics+’ rendszer, és a márka friss fejlesztésű intelligens kézi sebességváltója is megjelent.

A Kia Stonic 2017 végén jelent meg Európában, és gyorsan a márka negyedik legsikeresebb modelljévé lépett elő (a Ceed, a Sportage és a Picanto mögött). Eddig összesen több mint 150.000 darab talált belőle gazdára.

Új hajtáslánc intelligens kézi sebességváltóval

A felfrissített Stonicban a Kia új, EcoDynamics+ benzinmotoros Hybrid 48V hajtáslánca is megjelenik. Ebben a márka 1.0 literes, közvetlen befecskendezéses, turbós (T-GDi) háromhengerese dolgozik együtt a 48V-os elektromos segédhajtással. Az eredmény: kiváló hatásfok és dinamikusabb viselkedés a hagyományos hajtásláncokban veszteségbe menő energiák megtakarításával, majd újbóli felhasználásával. A rendszer a motorfék-energiákat saját 48V-os akkujába gyűjti, és a hagyományos fogyasztókat is ellátó szíjhajtású generátort gyorsításkor motorként dolgoztatva segíti a benzinmotor munkáját. Ugyanakkor a benzinmotor a hagyományos startstop rendszerekhez képest többször és hosszabb ideig leállhat (a generátor startstop üzemben a benzinmotor indításának feladatát is átveszi), ami további megtakarítást jelent.

A Kia Stonic villanymotorként is működtethető generátorja automatikusan, a hajtáslánc igényeitől függően kapcsol áramtermelésből motorüzembe. Gyorsításkor szíjhajtásán keresztül közvetlenül a benzinmotor főtengelyére hajt be. Így csökken a belsőégésű gép terhelése, vele együtt a fogyasztás, illetve az emisszió is. Motorfékben generátorként dolgozik a rendszer és emelt gerjesztéssel egyszerre tölti a 12V-os fedélzeti és a 48V-os hajtáslánci akkut.

A frissítés célja a modell piaci pozíciójának megerősítése az európai piacon

Az új Smartstream motor a Kia Stonic korábbi, Kappa sorozatú 1.0 l-es T-GDi benzinesét váltja le. A friss háromhengeres folyamatosan változó vezérlésű (CVVD), így a motorirányítás az égésfolyamatokat mindig a pillanatnyi teljesítményigényekhez igazíthatja. Az új Smartstream motorok teljesítménye azonos a korábbiakéval (100 és 120 LE), de a sebességváltó típusától függően forgatónyomatékuk kissé megnőtt. A 120 LE-s változat hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval a korábbinál 16%-kal több, összesen 200 Nm nyomatékot szolgáltat.

Az új EcoDynamics+ hajtáslánc a 100 és a 120 LE-s motorváltozattal egyaránt elérhető, és Drive Mode Select kapcsoló is jár mindkettővel (Eco, Sport, és Normal beállítás választható).

Ezt tudja a Kia Stonic új sebességváltója

Az EcoDynamics+ modellek a Kia új, intelligens kézi sebességváltójával (IMT) is megrendelhetők. A tisztán elektronikus tengelykapcsoló működtetésű (clutch-by-wire) erőátvitellel a Hybrid 48V hajtás hatásfoka tovább nő, így a CO2 kibocsátás is csökken. Az új váltó további előnye, hogy meghagyja a vezetőnek a kézi kapcsolások szabadságát, és élvezetét. Az IMT váltó kuplungműködtetése teljesen mechanikus kapcsolat nélküli, tisztán elektronikus. Használatával a benzinmotor korábban leállítható, mint a hagyományos startstop rendszerekkel, így csökken az üzemanyag-fogyasztás.

Így néz ki belülről a frissített modell

Mindkét sebességváltó (az IMT és a 7DCT is) képes fogyasztás nélküli “vitorlázó” üzemmódra is. Ez az üzemmód akár 125 km/h-s sebességig is működőképes, a motor azonnal újraindul, amint a vezető hozzáér bármelyik pedálhoz.

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

Felfrissített infotainment rendszer második generációs UVO Connect telematikával

A Stonic átdolgozott érintőképernyős navigációs rendszere mostantól az UVO Connect második generációjával fut, kibővített konnektivitással. A korábbinál nagyobb, 8.0 colos érintőképernyő Display Audio rendszerrel vagy navigációval együtt jár (a felszereltségtől függően). Az új rendszer egyszerre két mobileszköz kezelésére képes, ezek közül az egyik telefonálásra is, a másik kizárólag média üzemmódban használható. Display Audio-val az Apple CarPlay és az Android Auto is a rendszer része, így kábeles kapcsolatra nincs is szükség.

Az UVO Connect telematikai, és fedélzeti funkciók egész sorát kínálja, a közlekedési információktól az időjárás előrejelzésen át a fontos helyekig (POI), ugyanakkor az üzemanyagárak és a közeli parkolási lehetőségek (árakkal együtt) szintén elérhetők. A hangfelismerő rendszerrel a felhasználók szóbeli utasításokat is küldhetnek a rendszernek (POI-k, címek, időjárási frissítések) és szöveges üzenetek is küldhetők ezen a módon. Az új online navigáció felhőalapú, valósidejű forgalmi információkkal dolgozik, így az érkezési időpontokra vonatkozó becslések minden eddiginél pontosabbak.

Új, második generációs UVO Connect telematikai rendszert kapott a modell a korábbinál nagyobb, 8.0 colos érintőképernyővel

Az Android és Apple rendszerű okostelefonokkal is kompatibilis UVO App is kínál különleges új funkciókat, ilyen például a Last Mile Navigation. Ez a szolgáltatás akkor is segít megtalálni az úti célt, ha a vezető már leparkolt, és gyalog, vagy más módon közeledik végcélja felé. Az új profilátviteli szolgáltatás (User Profile Transfer) is a vevők rendelkezésére áll: a felhasználók UVO-beállításai eltárolhatók a felhőben, így onnan bármikor előkereshetők és az autóra tölthetők, vagy akár átküldhetők egy másik Kia fedélzeti rendszerébe.

Új fényezéseket és friss keréktárcsákat kapott a Kia Stonic

A megújult Stonic külső és belső megjelenése alapjaiban változatlan maradt, de számos fontos részlete felfrissült. Ilyenek például a látványos új LED-fényszórók. Ugyanakkor mivel a modell megjelenése ma is friss, a Kia mérnökei ennek átdolgozása helyett, inkább a felszerelési lehetőségek szélesítésére összpontosítottak.

A két új külső szín mellett (Perennial szürke, és Sporty kék) egy friss, 16 colos könnyűfém keréktárcsa-szett is választható. Így a megújult Stonic immár összesen kilencféle külső színben rendelhető. A fényezések választékának kibővülésével a karosszéria- és tetőszín kombinációk száma is megnőtt, immár 20 féle színpár állítható össze.

Új tető- és karosszériaszínek kerültek a kínálatba

Az utastérben a 8.0 colos középkonzoli érintőképernyő mellett fontos újdonság a műszerpanel nagyfelbontású, 4.2 colos központi kijelzője. A kárpitozás színválasztéka a kék és a sárga színcsomaggal bővült, így immár összesen négyféle betéri hangulat választható (piactól és felszereltségtől függően). A színcsomagokkal a műszerfal és a középkonzol betéteinek árnyalata is módosul.

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

Új ADAS technológiák

A felfrissített Stonicban felszereltségtől függően a Kia fejlett vezetéstámogató rendszerének (ADAS) több eleme is megjelenik. Ilyen a gyalogos és kerékpáros felismerésére képes Ráfutásos ütközéselkerülő (FCA), a Sávtartó asszisztens (LKA), a Vezetőéberség- figyelmeztetés (DAW), a Holttérfigyelő (BCW), a Holttérfigyelő rendszer aktív fékezés funkcióval (BCA), a Intelligens sebességkorlátozásra figyelmeztető rendszer (ISLW), az Adaptív sebességtartó (SCC), és a Sávkövető asszisztens (LFA) is.

Sporty kékben tündököl az új Stonic

Minden Stonic hatlégzsákos, és a teljes ISOFIX gyerekülés-rögzítő rendszer is az alapfelszereltség része.

A felfrissített Stonic 2020 harmadik negyedévében érkezik az európai piacokra, a márkától megszokott 7 éves, 150.000 kilométeres garanciával.