A Porsche bemutatja a 911 Turbo S új generációját, amely minden eddiginél nagyobb teljesítménnyel, intenzívebb menetdinamikával és nagyobb kényelemmel rendelkezik. A 911-es sorozat új csúcsmodellje Coupé és Cabriolet változatban is bemutatkozik.
650 lóerő, nyolcfokozatú váltó, 330 km/h végsebesség
A Porsche 911 Turbo S szíve egy vadonatúj fejlesztésű 3,8 literes boxermotor két változó geometriájú turbófeltöltővel, összesen 650 lóerős (478 kW) teljesítménnyel, 70 lóerővel felülmúlva az előd értékét. A maximális nyomaték immár 800 Nm (ez 50 Nm-es növekményt jelent). A Turbo-specifikus nyolcfokozatú Porsche Doppelkupplung (PDK) duplakuplungos automata váltó a 0-100-as sprintet 2,7 másodpercesre rövidíti (az elődnél 0,2 másodperccel gyorsabb adat), miközben a végsebesség változatlanul 330 km/h.
Az új 911 Turbo S méretei jelentősen növekedtek a menetdinamikai képességekkel együtt: a karosszéria immár 45 milliméterrel szélesebb az első tengelynél (1.840 mm), és a teljes szélesség 1.900 mm a hátsó tengely felett, ami 20 mm-es növekményt jelent. A megnövelt nyomtáv, a továbbfejlesztett aerodinamika és az új, vegyes méretű abroncsok jelentősen hozzájárulnak a Porsche 911 Turbo S agilitásának fokozásához és a sportossághoz. A nyomtáv elöl 42, hátul pedig 10 mm-rel szélesebb. Az adaptív aerodinamikai rendszer részeként elöl már elektromosan vezérelt hűtőrácsot találunk, a megnövelt méretű hátsó légterelő pedig még több leszorító erőt termel.
Történelmében először a Porsche 911 Turbo S a teljesítményét vegyes méretű abroncsok segítségével viszi át az aszfaltra: elöl 20 colos kerekeken 255/35-ös méretű abroncsok feszülnek, míg hátul 21 colos keréktárcsákon találunk 315/30-as méretű gumikat. Az új felszereltségi lehetőségek az összkerékhajtású 911 még sportosabb képességeit hangsúlyozzák ki. Ezek között megtalálható a Porsche Active Suspension Management (PASM) aktív futóműrendszer sportverziója 10 mm-es ültetéssel, valamint a sport kipufogórendszer állítható szelepekkel, amely karakteres hangot szavatol.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Porsche 911 Turbo S: gyorsabban reagál a motorja, pörgősebb az erőforrás
A 911 Turbo S teljesen új erőforrásának alapját a 911 Carrera motorgenerációja szolgáltatja. Az egység teljesen átdolgozott töltőlevegő-hűtőrendszerrel rendelkezik; új, nagyobb változó geometriás turbófeltöltői szimmetrikus elrendezésben kaptak helyet a motornál és elektronikusan vezérelt wastegate szeleppel rendelkeznek. A piezo befecskendezők használata jelentősen javított a motorkarakterisztikán: a végeredmény egy gyorsabban reagáló, erősebb, nyomatékosabb, hatékonyabb és pörgősebb erőforrás.
A Porsche 911 Turbo S új hathengeres motorjának levegőzéséről új szívórendszer gondoskodik. Például a korábban használt hűtőlevegő és töltőlevegő csatornák kiosztása megfordult: a hűtőlevegő egy része a karakteres oldalsó Turbo légbeömlőkön keresztül jut hátra. A hátsó légterelőkhöz került légszűrők előtt két kiegészítő külső légbeömlő is található. Így az új 911 Turbo S immár négy légbeömlőn keresztül szív még több levegőt még kisebb ellenállással, fokozva a motor hatékonyságát. A korábbinál nagyobb, két szimmetrikus, változó geometriás turbófeltöltő veszi át az eddigi egységek helyét, melyekben a kompresszor és a turbinakerekek ellenkező irányba forognak. A turbinakerekek átmérője öt milliméterrel 55 mm-re nőtt, miközben a 61 milliméteres kompresszorkerék három milliméterrel nagyobb. A wastegate szelepeket elektronikus léptetőmotor vezérli.
Hétköznapokon és versenypályán is megállja a helyét
A Porsche 911 Turbo S vezetési élmény, dinamika és sportosság tekintetében tökéletesen kiegyensúlyozott, harmonikus kialakítása tökéletesen alkalmassá teszi az új 911 Turbo S-t hétköznapi és versenypályás használatra is. Az új generáció lenyűgöző teljesítményét tökéletesen szemlélteti az álló helyzetből 200 km/h-ig történő gyorsulás, amely csupán 8,9 másodpercet vesz igénybe. Ezzel az új 911 Turbo S kereken egy másodperccel gyorsabb, mint elődje. A továbbfejlesztett Porsche Traction Management (PTM) összkerékhajtásnak köszönhetően jóval több nyomaték, akár 500 Nm is eljuthat az első kerekekhez. Az új generáció széria PASM futóműve is még sportosabb lett. A gyorsabb és precízebb lengéscsillapítás jelentős előnyöket hoz a menetdinamika tekintetében, fokozva a stabilitást, az úttartást, a kormányzási viselkedést és a kanyarsebességet.
A szélesebb légbeömlőkkel rendelkező új első lökhárító karakteres Turbo megjelenéssel rendelkezik. A kettős fényszóró modulok egyedi kialakítást, a széria LED mátrix fényszórók pedig sötét betéteket kapnak. Az áttervezett, pneumatikusan mozgatható első légterelő és a nagyobb hátsó légterelő 15 százalékkal nagyobb leszorító erőt biztosít. A még erőteljesebb hátsó az integrált légbeömlőkkel izgalmas kontrasztot képez a 911 Turbo S karcsú karosszériájával. Az új hátsót a tipikus Turbo stílusban készült, fekete magasfényű hátsó kipufogóvégek koronázzák meg.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Az új 911 Turbo S belső tere kimagasló minőségű és sportos kialakítású
Az alapfelszereltségek között megtaláljuk a teljes bőrkárpitozást és a szénszálas betéteket világos ezüst részletekkel. A 18-irányban elektromosan állítható sportülések varrása az első 911 Turbo (930) előtt tiszteleg.
A műszercsoport csúcsminőségű megjelenése egyedi Turbo S logókat tár elénk. A középkonzol PCM rendszere immár 10,9 colos, az új elrendezésnek köszönhetően pedig gyorsan és egyszerűen működtethető. Emellett a GT sport kormánykerék, a Sport Chrono csomag, új, integrált Porsche Track Precision alkalmazással és a BOSE® Surround audiorendszer is megtalálható a fedélzeten.
A 911 Turbo S Coupé alapára Németországban 216.396 euró lesz, míg a 911 Turbo S Cabriolet 229.962 eurótól lesz elérhető. Hogy lesz-e lehetőség megtervezni saját szánk íze szerint az interneten, ahogy azt meg lehet tenni a Carrera S és Carrera 4S esetében, az még kérdés.