A divat vonzásában
A divatos, sikkes öltözködés sokak számára kiemelten fontos, a ruhatár naprakészen tartása azonban nem egyszerű feladat. A legújabb darabok beszerzése anyagilag is megterhelő és egy idő után a tárolóhely is elfogy. Így tehát érdemes más, alternatív megoldásokat keresni a frissítésre.
Bár az öltözködés egy szűkebb réteg számára már évszázadok óta kardinális kérdés volt, a divat követésének széleskörű elterjedése viszonylag újkori dolog. Anno a nagy divatházak felbukkanásával a divatos ruházkodás komoly presztízst harcolt ki magának, mely a mai napig átalakulva bár, de tart. A divatmárkák üzleti modelljeinek változásával és az új szereplők felbukkanásával együtt azonban a vásárlási szokások is sokat változtak.
A divat mára gyakorlatilag mindenki számára hozzáférhető. A mindenütt jelenlévő fast fashion márkák elérhető áron kínálják ugyanis a legújabb trendek darabjait. Ezek a kollekciók gyorsan cserélődnek, így a hullámok lekövetése embert próbáló feladat. Ilyen mennyiségben ugyanis még az olcsóbb ruhadarabok is megterhelik a pénztárcákat, a gardróbokban pedig egy idő után sok felesleg halmozódik fel. Ezeket a ruhákat sokszor néhányszor, vagy egyáltalán nem viselték, de mivel elmúlt az azt övező őrület, ez marad a sorsuk.
Ez a modell sok szempontból kedvezőnek tűnik, ám a fenntarthatóság felől vizsgálva meglehetősen negatív tendencia. Nem is véletlen, hogy az utóbbi években minden eddiginél határozottabban tört utat magának a használt ruha eladás lehetősége. Ez a megoldás még alacsonyabb árakat garantál, ezzel együtt pedig segíti a ruhák körforgásának fenntarthatóságát. Az újrahasznosítás vagy a még hibátlan, hordható darabok kínálatban tartása ugyanis képes normalizálni a keresletet és kínálatot.
Ruházkodás offline és online
A vásárlási szokások már említett változásának másik fő katalizátora az online megoldások elterjedése volt. Az internetes áruházakban, webshopokban beszerezhető ruhadarabok kényelmes és egyszerű megoldást kínáltak az öltözködésre. Ez azonban csak még tovább pörgette a túltermelést és túlfogyasztást, melyek egyébként ma is jelenlévő tendenciák. Emellett a fizikai, „offline” üzletek is teljes fordulatszámon működtek, ahogy a divat a mindennapok szerves részévé vált.
A túltermelésből és túlfogyasztásból fakadó tendenciákat más kereskedők jól ismerték fel, így számos üzlet létesült a használt ruha eladás profiljával. Ezek az üzletek elsősorban a napjainkban is tomboló vintage hullámot használják ki és az elmúlt évtizedek jó állapotú ruhadarabjait értékesítik. Emellett pedig továbbra is virágzanak a különböző second-hand boltok, vagy közismertebb nevükön turkálók.
A használt ruha eladás lehetőségére specializált üzletek olcsóbb árakon kínálnak abszolút kifogástalan minőségű és állapotú ruhákat. Sok esetben neves márkák egyébként drága darabjai is töredék áron szerezhetők be. Ennek megfelelően ez a lehetőség kifejezetten széles körben népszerű és értelemszerűen többen is engedhetik meg maguknak. A használt ruha eladás körforgásába pedig akár magánszemélyként is bárki beszállhat.
Online piacterek és hirdetések
A használt ruha eladás a magánszemélyek körében is egyre népszerűbb, így nem csupán az üzletek és webshopok részesülnek ebből a szegmensből. Az interneten fellelhető piacterek és hirdetőoldalak bárki számára hozzáférhetők, kínálatukban pedig jellemzően számos ruhadarab is megtalálható. A hirdetés feladás jellemzően ingyenes és kifejezetten egyszerű, így egyre többen élnek előszeretettel ezzel a lehetőséggel.
A használt ruha eladás egyrészt olyan ruhadarabok eladásából generál bevételt, melyek az eladók számára már feleslegesek. Ezáltal az adott öltözékek benne maradnak a kereskedelmi körforgásban, ezzel is segítve a fenntarthatóságot. Eladói szempontból a plusz bevétel és a gardróbban szerezhető plusz hely, míg vásárlói szempontból az alacsony áron beszerezhető divatos termékek jelentik a fő vonzerőt az online használt ruha eladás lehetőségében.
Az internet kereskedelmi szempontból is óriási lehetőségeket és előnyöket tartogat. Mivel az online lét egyre inkább mindennapjaink része, érdemes jól kihasználni azt. A használt ruha eladás egy bárki számára reális opció lehet, hiszen szinte mindenki szekrényében lapul pár használaton kívüli ruhadarab. A megfelelő platformokat megtalálva ezek pár mozdulattal értékesíthetők, az így realizált hasznot pedig akár újabb kollekciók beszerzésére is fordíthatják az eladók.
Szponzorált tartalom.