Kevés autómárka neve forrt össze olyan szervesen a kombi karosszériaformával, mint a Peugeot-é. A történet mintegy hetven évvel ezelőtt indult, vége pedig a jelek szerint soha nem lesz. Olvass tovább a Peugeot-történelem felfedezéséhez! Ezt se hagyd ki: Visszafogott vadállat zöld rendszámmal – Jön a Peugeot 508 PSE
A Peugeot 203 megteremti a kombik világát
Amikor a Peugeot a második világháborút követően ismét beindította gyártóüzemeit, nem pusztán onnan folytatta, ahol évekkel korábban kényszerűen abbahagyta. Helyette előállt egy vadonatúj konstrukcióval: ez volt az önhordó karosszériás Peugeot 203, amely a bevezetése utáni öt évben egyedül képviselte a patinás autómárkát a piacon.
A vásárlók üdvözölték a modern vázszerkezetű családi autót, ám a technológiai finomságoknál nagyobbra értékelték az 1950-ben bemutatott kombi változatokat. A Commercial egy egyszerűbb kivitelű modell volt, gigantikus csomagtartóval, míg a Familiale második üléssora mögött egy harmadiknak is találtak helyet a tervezők. A takarékos, megbízható, jól manőverezhető, stabil értéktartású modell nem csak a hazai piacon vált a vásárlók egyik kedvencévé, Európa-szerte is jelentős sikereket aratott.
A Peugeot 203 Break modellpáros (a francia autós kultúrában máig ez a kombi általános elnevezése) hallatlan sikere ösztönözte arra a Peugeot-t, hogy a következő évtizedekben szinte az összes típusából készítsen kombi változatot. A modell közvetlen utódja, a Peugeot 204 pár évvel később, 1965 őszén kapta meg az ötajtós, nagy csomagterű változatot. A 204-es övvonalnál kitüremkedő hátfala maximális kapacitást tett lehetővé, nem mellékesen nagyon sikkes volt. Ezt követte a a megjelenésében és hangulatában egyaránt felsőbb kategóriásnak ható Peugeot 304-es, ami két modellgeneráción átívelve, több mint másfél évtizeden át biztosított praktikus megoldást a vásárolók számára. Eközben persze az eggyel, sőt, kettővel magasabb méretosztályokban is töretlenül hódítottak a Peugeot kombik. TIPP: Peugeot 2008 GT: a csúcsmodellt teszteltük, alig akartuk visszaadni
Az 1980-as évek elhozták a kombik fénykorát
A Peugeot 403 a márka első modern nagyautója volt, ami annak ellenére sem futott be komoly karriert, hogy ez volt az első típus, amelyből egymilliónál többet adtak el. 1960-tól gyártásba került ugyanis a nagyobb, modernebb, elegánsabb Peugeot 404, és ettől fogva a 403 csak olcsó belépőmodellként élt tovább a márka palettáján.
A Peugeot kombik sokak szerint az ezt követő időszakban érték el fénykorukat. A 404 után következő 504-es, majd 505-ös hatalmas, 2900 mm-es tengelytávon nyugvó, emelt tetőlemezű Break kivitelei, illetve a három üléssoros, igényesebb Familiale verziók a kor hétköznapi luxusautójának számítottak. Éppúgy alkalmasak voltak hét vagy nyolc személy, mint (a két hátsó üléssort teljesen síkba döntve) terebélyes méretű rakomány szállítására. Tipp: 10 legendás film, amelyekben a Peugeot-k is főszerepet kaptak
Szervizkocsi, halottasautó, mentőautó is lett a Peugeot kombikból
A Peugeot kombik modern kivitelezése és sokoldalúsága azt eredményezte, hogy Európa-szerte a legváltozatosabb feladatkörökben alkalmazták azokat. A halottaskocsitól kezdve a mentőautóig, a katonai járműtől a szervizkocsiig mindent készítettek belőle. A Peugeot ügyfelei bíztak abban, hogy a márka a legfelsőbb kategóriákra is kiterjeszti a kombik sikeres receptjét. A gyár valóban tervbe vette egy Peugeot 604 Break építését, ám ez végül nem valósult meg, ahogy a modell utódaiból, a 605-ösből és a 607-esből is kizárólag szedán készült. TIPP: Mutatósabb és kívánatosabb lett a ráncfelvarrott Peugeot 3008, egy plug-in hibridet teszteltünk
Fordult azonban a kocka a 2000-es évek elején, amikor két innovációval frissítette modellkínálatát a márka. A 307-es visszahozta a kínálatba a három üléssoros kombi fogalmát. A 307 Break egy hagyományos, kiforrott kombi volt, míg a 307 SW (a márkánál máig alkalmazott típusjelzés az angol Station Wagon kifejezés rövidítése) hétszemélyes, csupaüveg utazóautóként csábította a márkához azokat, akik igényelték a bőséges helykínálatot és a sok ülést. Ez is érdekelhet: Az Év Autója hatszor: íme, a korszakalkotó, legendás Peugeot-modellek!
Folytatódik az innováció: Az új Peugeot kombik plug-in hibridként is elérhetők lesznek
A másik újdonság a 206 SW volt: egy fiatalos városi kombi, amely a 206 telitalálat formavilágát ötvözte a kombik praktikusságával. A nagy helykínálatú kisautó receptje népszerűnek bizonyult, így az utódmodell 207-esből is készült kombi verzió. A 208-asnál azonban vége szakadt a sorozatnak.
Miközben a szabadidőjárművek divatja a legkisebb kategóriában okafogyottá tette a kombit a Peugeot kínálatában, a C- és D-szegmensben fel sem merült ez a lehetőség. A rendkívül népszerű 3008-as és a három üléssoros, kiemelten praktikus 5008-as mellett is maradt élettere a közelmúltban bevezetett, új 508 SW és a jövőre érkező 308 SW modelleknek. Ezek neves elődeik legjobb hagyományait folytatják, a megnövelt tengelytávtól kezdve a könnyen variálható, hatalmas belső térig. Ami pedig az innovációt illeti, a tömegpiacon ma még szokatlan módon plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhetők, így a Peugeot kombik ismét jövőbemutató alternatívát jelentenek az autókínálatában. TIPP: Mutatósabb és kívánatosabb lett a ráncfelvarrott Peugeot 3008, egy plug-in hibridet teszteltünk
Ezeket a Peugeot-cikkeket se hagyd ki:
- 10 legendás film, amelyekben a Peugeot-k is főszerepet kaptak
- Háborúban született az első elektromos Peugeot
- Mutatósabb és kívánatosabb lett a ráncfelvarrott Peugeot 3008, egy plug-in hibridet teszteltünk
- Budakeszi műhelyben készülnek a Peugeot versenyautói
- Peugeot 2008 GT: a csúcsmodellt teszteltük, alig akartuk visszaadni
- Városban és terepen is bizonyítanak: Ismerd meg a Peugeot új kétkerekűit!