Kezdőlap Autók Autóvilág Ezek az elmúlt 60 év legdögösebb Ford Mustang modelljei

Ezek az elmúlt 60 év legdögösebb Ford Mustang modelljei

Cikkünkben bemutatjuk a Ford Mustang modellek legjobbjait az autó hat generációjából (Fotó: Topspeed)

Ha valaki azt mondja nekünk, hogy mondjunk egy amerikai autómárkát és modellt, akkor valószínűleg sokan a Ford Mustangot említenék. Az 1964-ben debütáló amerikai autó már a hatodik generációján van túl, de sikere ugyanolyan töretlen, mint közel 60 évvel ezelőtt. Ehhez persze nagyban hozzájárult a Carroll Shelby-vel közösen megalkotott Shelby Mustang is. A legendás tervező életét a tavaly bemutatott Az aszfalt királyai című film is feldolgozta.

Ma már szinte elképzelhetetlen, pedig megjelenésekor a Ford Mustang egy megfizethető sportautónak lett tervezve. Ám az idő múlásával, kisebb nagyobb visszaesésekkel, végül a 90-es évekre már igazi izomautóként tartották számon. Manapság pedig már egy méregdrága, ugyanakkor vérbeli sportkupévá nőtte ki magát. Színes múltjával méltán tekinthető az amerikai autóipar egyik legnagyobb legendájának. Következzen most a legérdekesebb 13 Ford Mustang modell!

1. 1964 ½-es Ford Mustang

(Fotó: Topspeed)

Annak ellenére, hogy az autó tervezése még meglehetősen átlagos, mindennapi amerikai autó formáját hozza, mégis ez az a modell, ami útjára indította a legendát. Rögtön megjelenését követően pozitív visszhangot kapott, és 1964 legnagyobb dobása lett. Bár a Ford tervei szerint az első évben 100 ezer darabot akartak eladni a modellből, a várakozásokat jóval felülmúlták, hiszen több mint 300 ezer darabot értékesítettek. A sikert mi sem bizonyítja jobban, mint hogy 1966-ra a Ford legyártotta az egymilliomodik Mustangot.

(Fotó: Topspeed)
  • 2,8 literes inline-six
  • 101 lóerő
  • 211 Nm
  • 154 km/h
  • 13,5 mp alatt gyorsul 100-ra

A következő oldalon mutatjuk a Ford és Carroll Shelby közös munkájának gyümölcsét.

2. 1965-ös Ford Shelby Mustang GT350

(Fotó: Topspeed)

Alig egy évvel a Ford Mustang megjelenése után az amerikai autógyártó hamar rájött, hogy a vásárlók sebesség iránt igényét kell kielégíteniük. Ezért a Carroll Shelby-vel közösen megalkották a Mustang könnyebb, sallangoktól mentes, ugyanakkor sokkal erősebb változatát.

  • 4,7 literes V8-as motor
  • 306 lóerő
  • 446 Nm
  • 193 km/h
  • 6,8 mp alatt gyorsul 100-ra

3. 1967-es Ford Shelby Mustang GT500

(Fotó: Topspeed)

Az előző változathoz képest ez a Shelby Mustang nem csak nagyobb motort kapott, de a gyártók végre az utastér kényelmét is előtérbe helyezték. Ezáltal sokkal nagyobb élvezet volt vezetni, mint kissé primitívebb elődjeit.

(Fotó: Topspeed)
  • 7,0 literes V8-as motor
  • 355 lóerő
  • 569 Nm
  • 193 km/h
  • 6,5 mp alatt gyorsul 100-ra

4. 1968 Ford Mustang California Special

(Fotó: Topspeed)

Ebben a Mustang-modellben az a különleges, hogy kimondottan a napfényes Kaliforniába készült. Ma ez az egyik legkeresettebb vintage Mustang-modell, egy-egy darab akár 200 ezer dollárért cserél gazdát az aukciósházakban.

  • 4,7 literes V8-as motor
  • 195 lóerő
  • 390 Nm
  • 185 km/h
  • 8,5 mp alatt gyorsul 100-ra

5. 1969 Ford Mustang Boss 429

(Fotó: Topspeed)

Ez volt az az év, amikor a Mustang minden eddiginél jobban ráállt a teljesítmény növelésére. Az izomautóhoz természetesen agresszívabb, tekintélyt parancsoló dizájn is társult. Jó állapotban lévő Boss-modellek ma akár 500 ezer dollárt is érnek.

(Fotó: Topspeed)
  • 7,0 literes V8-as motor
  • 370 lóerő
  • 610 Nm
  • 225 km/h
  • 6,5 mp alatt gyorsul 100-ra

A következő oldalon az egyik legegyedibb Ford Mustangot találod.

6. 1971 Ford Mustang Mach 1

(Fotó: Topspeed)

A Mach 1 egy erőteljes arculatváltást jelentett a Ford Mustang történetében. Megjelent a fastback vázforma és élesebb szögek jellemezték az autó elejét, még agresszívebbé és dögösebbé varázsolva az összképet.

  • 7,0 literes V8-as motor
  • 370 lóerő
  • 610 Nm
  • 244 km/h
  • 5,9 mp alatt gyorsul 100-ra

7. 1978 Ford Mustang II King Cobra

(Fotó: Topspeed)

1974-től már a Mustang második generációjáról beszélhetünk, aminek egyik jellegzetes darabja a, széria utolsó modellje a King Cobra. A második generációra elég sok minden megváltozott az autón, kisebb lett és lényegesen alulmúlta elődjeinek teljesítményént, mindez köszönhető az olajválságnak. King Cobra szerencséje, hogy dögös külsejével eladta azt a bizonyos Mustang-érzést. Szüksége is volt rá, hiszen, mint említettük, teljesítményben maga az autó nem muzsikált olyan fényesen.

(Fotó: Topspeed)
  • 4,9 literes V8-as motor
  • 133 lóerő
  • 329 Nm
  • 167 km/h
  • 10 mp alatt gyorsul 100-ra

8. 1984-es Ford Mustang SVO

(Fotó: Topspeed)

A harmadik generációs Mustangok megsínylették a kor erős korlátozásait, ami a teljesítményt és a károsanyag kibocsátását érintette leginkább. A helyzet a 80-as évekre javulni kezdett, habár az éra legerősebb modellje az SVO lett, ám teljesítményben meg sem közelítette a Mustang izomautó-korszakát.

(Fotó: Topspeed)
  • Turbo, 2,3 literes négyhengeres motor
  • 205 lóerő
  • 336 Nm
  • 321 km/h
  • 6,8 mp alatt gyorsul 100-ra

9. 1993 Ford Mustang SVT Cobra R

(Fotó: Topspeed)

A Ford Mustangok harmadik generációjának utolsó modellje igazán nagyot szólt, hiszen végre újra egy valódi teljesítménnyel rendelkező autót tudtak összehozni. A Cobra R megalkotásának fő szempontja a sebesség volt, ezért amit lehetett, azt beáldozták az autóban. A minél könnyebb súly elérése érdekében nem volt benne rádió, hangfal, felesleges kábelek, antenna, légkondi, ködlámpa, sem pedig hátsóülések.

  • 5,0 literes V8-as motor
  • 235 lóerő
  • 379 Nm
  • 225 km/h
  • 5,7 mp alatt gyorsul 100-ra

A következő oldalon megtalálod a Steve McQueen ihlette Ford Mustangot.

10. 2000-es Ford Mustang SVT Cobra R

(Fotó: Topspeed)

A Ford Mustang negyedik generációjának egyik kiemelkedő alakja az immár második alkalommal újratervezett Cobra R. Nem kevesebb, mint 7 év kellett ahhoz, hogy a Fordnál újra egy dögös Mustangot tudjanak gyártani. A tervezésnél már megjelennek az aerodinamikai szempontból fontos lekerekített élek, valamint a hátsó légterelők, amelyekkel ismét újra igazi sportautónak nézett ki. Szerencsére a teljesítmény is elkezdett újra felfelé ívelni.

  • 5,4 literes V8-as motor
  • 385 lóerő
  • 521 nm
  • 284 km/h
  • 4,4 mp alatt gyorsul 100-ra

11. 2008-as Ford Mustang Bullitt

(Fotó: Topspeed)

Az autó, amit a hollywoodi legendának, Steve McQueennek köszönhetünk. Bár a színész még a hatvanas években vezette a méregzöld Ford Mustangot a San Fanciscó-i zsaru című filmben, ez a tény az amerikai autógyártót csak a 2000-es években ihlette.

Így született meg a Mustang Bullitt modell, amit a filmben látható autó inspirált. Az autó jellegzetessége, hogy nincs rajta a jól megszokott lóembléma. A Bullitt Mustang 2019-ben a márka hatodik generációjában is feltűnik, azonban a 2008-as verzió az, amelyik a legnagyobb hype-ot kapta.

 

  • 4,6 literes V8-as motor
  • 315 lóerő
  • 440 Nm
  • 225 km/h
  • 5 mp alatt gyorsul 100-ra

12. 2012 Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca

(Fotó: Topspeed)

Az ötödik generációs Mustangok egyik legegyedibb darabja a Boss 302, ahol ismét a lekerekített élek, és a hátsó légterelők kaptak főszerepet.

  • 5,0 literes V8-as motor
  • 440 lóerő
  • 515 Nm
  • 235 km/h
  • 4,6 mp alatt gyorsul 100-ra

13. 2020 Ford Shelby Mustang GT500

(Fotó: Topspeed)

Természetesen a hatodik generációs Mustangot is meg kell említenünk, hiszen ez az aktuális modell, és egyben ez szállítja a legjelentősebb változást a márka történetében. A hatalmas hűtőrácsoknak köszönhetően félelmetesen néz ki, az oldalsó a spoilerektől és a hátsó légterelőtől pedig olyan, akár egy versenyautó.

(Fotó: Topspeed)
  • Supercharged 5,2 literes V8-as motor
  • 760 lóerő
  • 847 Nm
  • 290 km/h
  • 3,5 mp alatt gyorsul 100-ra

Forrás: Topspeed