6. 1971 Ford Mustang Mach 1
A Mach 1 egy erőteljes arculatváltást jelentett a Ford Mustang történetében. Megjelent a fastback vázforma és élesebb szögek jellemezték az autó elejét, még agresszívebbé és dögösebbé varázsolva az összképet.
- 7,0 literes V8-as motor
- 370 lóerő
- 610 Nm
- 244 km/h
- 5,9 mp alatt gyorsul 100-ra
7. 1978 Ford Mustang II King Cobra
1974-től már a Mustang második generációjáról beszélhetünk, aminek egyik jellegzetes darabja a, széria utolsó modellje a King Cobra. A második generációra elég sok minden megváltozott az autón, kisebb lett és lényegesen alulmúlta elődjeinek teljesítményént, mindez köszönhető az olajválságnak. King Cobra szerencséje, hogy dögös külsejével eladta azt a bizonyos Mustang-érzést. Szüksége is volt rá, hiszen, mint említettük, teljesítményben maga az autó nem muzsikált olyan fényesen.
- 4,9 literes V8-as motor
- 133 lóerő
- 329 Nm
- 167 km/h
- 10 mp alatt gyorsul 100-ra
8. 1984-es Ford Mustang SVO
A harmadik generációs Mustangok megsínylették a kor erős korlátozásait, ami a teljesítményt és a károsanyag kibocsátását érintette leginkább. A helyzet a 80-as évekre javulni kezdett, habár az éra legerősebb modellje az SVO lett, ám teljesítményben meg sem közelítette a Mustang izomautó-korszakát.
- Turbo, 2,3 literes négyhengeres motor
- 205 lóerő
- 336 Nm
- 321 km/h
- 6,8 mp alatt gyorsul 100-ra
9. 1993 Ford Mustang SVT Cobra R
A Ford Mustangok harmadik generációjának utolsó modellje igazán nagyot szólt, hiszen végre újra egy valódi teljesítménnyel rendelkező autót tudtak összehozni. A Cobra R megalkotásának fő szempontja a sebesség volt, ezért amit lehetett, azt beáldozták az autóban. A minél könnyebb súly elérése érdekében nem volt benne rádió, hangfal, felesleges kábelek, antenna, légkondi, ködlámpa, sem pedig hátsóülések.
- 5,0 literes V8-as motor
- 235 lóerő
- 379 Nm
- 225 km/h
- 5,7 mp alatt gyorsul 100-ra
A következő oldalon megtalálod a Steve McQueen ihlette Ford Mustangot.