Elsősorban spontán utakhoz használják a közösségi autókat az immár egy éve a magyar piacon működő, tavaly megújuló SHARE NOW felhasználói. Nagyjából minden hatodik ügyfél munkába vagy iskolába járásra veszi igénybe a szolgáltatást – derült ki a cég felmérésből. Mindjárt azt is eláruljuk, milyen új modellekkel bővül idén a flotta.
Saját kocsit válthat ki a közösségi autó
Habár a legtöbben tehát spontán ülnek be a közösségi autók volánja mögé, az arányok megfordulnak a szolgáltatás gyakoribb használata esetén. Minden második felhasználó, aki száznál több alkalommal közösségi autózott a SHARE NOW-modellekkel, a munkába vagy iskolába járást jelölte meg legfontosabb motivációjának. Ez azt mutatja, hogy a közösségi autózás szerves részévé vált a városi közösségi közlekedésnek az elmúlt években.
3 millió SHARE NOW perc
Az autómegosztó népszerűségét a felhasználási adatok egyértelműen igazolják: több mint 3 millió percet vezettek a közösségi autó használói, az átlagos használati idő bérlésenként pedig a MINI Cabriók esetében volt a legnagyobb, ezeket 40 percnél hosszabb időre bérelték. A megtett utak átlagos hossza 8,5 kilométer. A leghosszabb út pedig ennek majdnem százszorosa, összesen 828 kilométer volt. A rekorder felhasználó az egynapos bérlési csomagot igénybe véve autózta be teljes Kelet-Magyarországot egy X1-es BMW-vel a Budapest–Szeged–Kecskemét–Debrecen-Budapest útvonalon.
A járványhelyzetben sem mérséklődött az érdeklődés, sőt, sokan a tömegközlekedés biztonságos alternatívájaként használták az autókat.
A felhasználók közel háromnegyede rendelkezik saját autóval, minden ötödik válaszadó háztartásában két autó is van, a közösségi autó tehát a következő autó vásárlását válthatja ki. Ezt támasztja alá az is, hogy a felhasználók fele nyilatkozott úgy, hogy egy ideális autóflottában minden élethelyzethez és célhoz illeszkedően kell, hogy legyen többféle modell. 20 százalékuk pedig úgy, hogy a márka és a modell is teljesen mindegy, csak az úti céljukhoz vigye el őket a kocsi. Érdekesség, hogy sem extrákkal felszerelt autók (11 százalék), sem az elektromos (17 százalék) autók iránt nincs meghatározó érdeklődés, pedig a szakértők szerint egyértelműen az e-autózás határozza meg a jövőt.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Cél a rendszeres használat elősegítése
Idén bővül a SHARE NOW szolgáltatási zóna, főként a város északi részén, a budai és a pesti oldalon egyaránt. A flotta is növekszik majd, mind az elérhető autók, mind a modellek számában. Hamarosan már Daimler-modelleket is igénybe vehetnek a közösségi autósok. Jön a vállalkozások és vállalatok számára fejlesztett SHARE NOW for Business is, amely a cégautó modern, közösségi alternatívája lehet. „Szeretnénk, ha minél több autóhasználó életébe épülne be a mindennapi rutin részeként a közösségi autó, legyen szó munkába vagy iskolába járásról, rendszeres bevásárlásról, hétvégi kirándulásról” – mondta el Buday Bence, a hazai SHARE NOW társügyvezetője.
Az örök szerelem: BMW i3
A SHARE NOW a felmérésben rákérdezett a flottában elérhető modellekkel kapcsolatos preferenciákra is. Kiderült, hogy a felhasználók a BMW i3 modelljét kedvelik leginkább, a válaszadók majdnem negyedének ez a kedvence. Második helyen a három- vagy ötajtós MINI Cooper (20 százalék) áll, és a nyár közeledtével kevésbé meglepő módon a harmadik helyre kúszott fel a MINI Cabrio, amelyet a felhasználók 19 százaléka jelölt meg kedvenceként.