Különös módszerrel tenné biztonságosabbá az autók vezetőtámogató funkcióit a Toyota. A japán gyártó legújabb találmánya a kormánykerék segítségével tájékoztatná a vezetőt, csak éppen nem az eddig megszokott módon. Mutatjuk! Ezt se hagyd ki: Ha neked se megy a csukott szemmel vezetés, akkor ezt feltétlenül olvasd el
A Toyota szabadalma forradalmasítja a kormánykereket
A hagyományos sávtartó asszisztens esetében a kormány rezeg, ha a vezető letér a sávjáról, és automatikusan visszahúzza az autót a sávjába, általában egy figyelmeztető hangjelzés kíséretében. A Toyota szerint azonban ezek zavaró megoldások arra, hogy felhívják a sofőrök figyelmét arra, hogy rossz sávban vannak. A cég szakemberei szerint a figyelmeztető hangjelzés ráadásul arra készteti az embert, hogy levegye tekintetét az útról, és megnézze, mi a lehet a probléma, írja a Carbuzz.
A Toyota megoldása minderre egy felfújható kormánykerék lenne, amely képes növelni vagy csökkenteni a kormány peremének átmérőjét. A japán autógyártó szerint a megnövelt kormányátmérő segít növelni a súrlódást, ami ezáltal növeli a vezető fogását a kormányon, és ezáltal az autó feletti uralmát. Eszerint a felfújt kormánykerék azt jelezné, hogy jó úton haladunk, míg egy leeresztett azt hivatott jelezni, hogy rossz sávba tartunk. A találmány egy másik megvalósítási módja azt javasolja, hogy csak a kormány egyik része legyen felfújható vagy leereszthető. Ebben az esetben egy leeresztett bal oldali markolat azt jelezné, hogy balra kell korrigálni, és fordítva.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek: