Kezdőlap Autók Kipróbáltuk Európa legjobban gyorsuló sportautója? Teszteltem a ráncfelvarrott Kia Stinger GT-t!

Európa legjobban gyorsuló sportautója? Teszteltem a ráncfelvarrott Kia Stinger GT-t!

Egyik szemem sír, a másik nevet. Kipróbáltam egy majdnem sportautót, a ráncfelvarrott Kia Stinger GT-t. Bizony, nem véletlenül ékeltem oda azt a majdnem szócskát, ugyanis rengeteg érvet fel lehet sorakoztatni amellett és az ellen, hogy melyek azok a tulajdonságai a járműnek, amelyek magával ragadják az embert, illetve melyek azok, amelyek miatt semmiképp sem mondanám rá azt, hogy ez egy sportautó.

 

Még egy ilyen nem jön veled szembe az úton – Kia Stinger GT 

Ha felkérnének, hogy osztályozzam a Kia Stinger GT megjelenését, minden bizonnyal csillagos ötöst adnék neki. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy külsőre nagyon rendben van. A gyártó 9 különféle színárnyalatban kínálja a Stingert a vásárlóknak, nekem a különleges mélykék, vagy éjkék, de fényben kicsit padlizsánszínű, úgynevezett Deep Chroma Blue árnyalathoz volt szerencsém. A fényezések felára egyébként 160 000 forint. Aztán ott vannak még az egymást kiegészítő krómelemek, mint a hűtőrács kerete, vagy éppen az oldalsó visszapillantó tükrök háza.

A szériafelszereltség részét képezik a 19 colos könnyűfém felnik, amelynek küllői érdekes és egyben sportos kialakítást kaptak. A tesztautót másfajta felnivel nem is lehet megrendelni, de én nem is tenném, hiszen rendkívül jól mutatnak a kocsi alatt. Ez persze a piros féknyergeknek is köszönhető, amelyek jelentős mértékben felhívják magukra a figyelmet!

Finom változtatásokat leheltek idén a Stingerre

Az idei évben bizonyos tekintetben újragondolták a Stingert. A frissítés megmutatkozik például az autó formavilágán, a gyártó ugyanis szerette volna még jobban hangsúlyozni a szedán „gran turismós” mivoltát. A gyengéd, külső változtatások közt ott van az is, hogy a LED-es fényszórókat úgy alakítottták át, hogy éjszaka sötétebbek és elegánsabbak legyenek. A hátsó lámpákat annyira megnyújtották, hogy immár átöleli a jármű teljes hátsó részét.

Az utasteret új anyagok teszik komfortosabbá, amelyek prémiumérzetet keltenek az autóban utazókban. Az infotainment-rendszert is fejlesztették, egy új, 10.25 colos képernyő került középre, amely lehetővé teszi a kijelző megosztását és a hangvezérlést. Az Android Auto és az Apple CarPlay az alapfelszereltség részévé váltak. A krómozott felületek a beltérben is ugyanúgy megjelennek – a kormányon, valamint a digitális műszerek körül -, mint ahogyan az autó külsején.

A jármű érdekes, Gran Turismo jellegű kialakítása pozitív és negatív értelemben is tudott meglepetést okozni. Nem sejtettem, hogy a csapott hátsó valójában 406 liternek megfelelő csomagteret képes magába fogadni, ami 1114 literre bővíthető. Ahogyan azt sem gondoltam volna, hogy a hosszúkás motorháztető nagy mértékben megnehezíti a városban parkolást. Természetesen ehhez a járvány-okozta káosz és ingyen parkolás is hozzájárult, viszont akkor esett le igazán az állam, amikor egy kombi Passat helyére nem fértem be vele. A fordulókört lehet, hogy inkább nem is kellene megemlítenem, de azért megteszem: 11,7 méter. És ha már a méreteknél tartunk, a Stinger több mint 4,8 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,4 méter lapos, akarom mondani magas.

A következő oldalon megtudhatod, hogy mekkora motorral gyártják a Stingert.

A Kia Stinger GT jelleméhez méltó erőforrást kapott

A változtatások a modell motorpalettájára is kiterjedtek, ami azt is jelenti, hogy a Kia kétféle változatot hanyagol: a 2,0 literes turbós benzines és a 2,2 literes dízelmotort. Ha valaki GT-t vásárolna, fontos tudni, hogy az csak a turbós 3,3 literes V6-os motorral kapható. Ennek teljesítménye is változott, a 366 lóerős szélvész álló helyzetből 4,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.

Az ok pedig, amiért átgondolták a motorkínálatot, nem volt más, minthogy az eladási statisztikákon az látszott, hogy az ügyfeleket sokkal inkább a teljesítmény, azaz a V6-os motorral szerelt változat érdekli, mintsem mondjuk az, hogy mennyit fogyaszt a Stinger dízelmotorja. A 3,3 literes turbós benzinmotorról azt rebesgetik, hogy a Stingert a valaha volt legjobban gyorsuló Kiának tartják számon Európában! Végső, de nem utolsó sorban a dupla kipufogóvégek hangja is azt sugallja, hogy erőteljes járműről van szó.

Az olyan országokban, ahol jobb oldalt van a kormány, mint Angliában vagy Ausztráliában, a Stingereket meghagyják hátsókerekesnek, máshol viszont négykerék-hajtással lehet hozzájuk jutni. Futóműve meglepően kényelmesnek bizonyult, a 19”-os kerekek és a gumik alapján azt gondoltam volna, hogy atom feszes és pattogós lesz, ám szerencsére nem keményítették a végletekig a rugózást. Jól fekszi az utakat 13 centiméteres hasmagasságának köszönhetően, így talán ez az a tulajdonsága, ami miatt sportautónak jellemezném.

Comfort, Sport, és Sport+ üzemmód közt lehet váltogatni, ez viszont nem jelenti azt, mint az igazi spotautóknál, hogy változna a futómű karakterisztikája. Gyomra feneketlen tó, vagyis érdemes tudni, hogy aki ilyen autót vesz, annak viszonylag sűrűn kell etetnie ezt a jószágot. A fogyasztás 12 és 18 liter között mozog attól függően, hogy milyen szakaszon és milyen üzemmódban közlekedünk vele, valamint, hogy mennyire nehéz a lábunk. Minimum egy 10 literes átlagfogyasztást vártam volna tőle, ha már ekkora sportautóról beszélünk.

Lapozz, és máris megtudod, mennyibe lerül a Kia Stinger GT!

Kia Stinger GT: Na, de mi lesz a sorsa?

A Kia Stinger létezése óta nem tudott borsot törni a német konkurensek orra alá. Nem kapkodják, mint a cukrot, ami valójában relatív, de ebben az esetben azt jelenti, hogy a Kiánál nem ilyen eladási statisztikával számoltak. Nagyon nem. Már arról is esett szó, hogy felfüggesztik a gyártását, aztán pedig arról, hogy valamiféle hibrid hajtásláncot kaphat a jövőben. Utóbbit azért nem tartom jó ötletnek, mert a vállalatnak új padlólemezt kellene fejlesztenie, hiszen nincs a kínálatban hasonló kategóriájú jármű, hacsak nem kooperálnak egy másik gyártóval. Viszont attól még nehezebbé válna az eleve 1809 kilós Stinger.

 

A 3,3 literes turbós V6-os motorral szerelt tesztautó alapára 17 690 000 forint, ám erre jön még a 160 ezres fényezés, így lesz végül a „Mennyi az annyi?” összességében 17 850 000 forint. Az extra felszereltségek listája csakúgy, mint sok más jármű esetében, itt is végtelen. Kérhetsz ülésfűtést előre, külön hátulra, Harman Kardon hifit, bőr bevonatú kormányt, napfénytetőt, indukciós telefontöltőt, és még sok minden mást. Az ülésfűtésről jut eszembe, hogy hűtés ugyan nincs, viszont szellőztető funkció van, ami rendkívül előnyös és hatékony tud lenni abban a tekintetben, hogy az adrenalinszintet alaposan megemelő gyorsítás közben ne izzadjunk bele a ruhánkba.