Kezdőlap Autók Autóvilág Elképesztő felvételek: a Lexus Szibériában tette próbára hibrid modelljeit

Elképesztő felvételek: a Lexus Szibériában tette próbára hibrid modelljeit

A japán luxusautógyártó húzott egy merészet: a Lexus Szibériában, a világ egyik legérintetlenebb, és egyben legzordabb körülményeket kínáló vidékén, a befagyott Bajkál-tó jegén és az azt övező hótengerben tette próbára öntöltő hibrid elektromos luxus SUV-ja, az RX képességeit. Mellette az LC szupersportkupé is lehetőséget kapott a fagy fogságába zárt vidéken történő bemutatkozására. Az eredmény? Lenyűgöző, elképesztő felvételek! Az orosz drift-bajnok, Nyikita Sikov egészen teljesítményük határáig pörgette a gépeket a jégen. És ami még fontosabb: a legkeményebb mínuszok és a tükörjég vagy épp a mély hó sem állja útját a Lexus autóinak.

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

Lexus Szibériában: drift-bajnok ült a volán mögé

Szibéria kőkeményre fagyott vizei általában nem számítanak a Lexusok természetes környezetének. Ám most mégis lenyűgöző vezetési élményhez biztosítottak helyszínt két hibrid Lexus irányíthatósági tesztje számára. Két nagyon különböző modellről van szó: az RX hibrid hajtású luxus-SUV-ról és a V8-as LC kupéról. Az izgalmas akció a világ legmélyebb édesvizű taván, a Bajkál-tavon zajlott, ami 1,5 méter vastagon befagyott a mínusz 60 Celsius fokot is elérő hidegben. Amikor a jég ilyen vastagra és keményre hízik, Oroszország közúti közlekedési hatósága szabályos útvonalakat jelöl ki rajta.

Egy ilyen remek próbához remek sofőr is kell. Ezért a Lexus leszerződtette Nyikita Sikovot, Oroszország egyik híres drift-bajnokát. Sikov eddig kétszer szerzett második helyezést az Orosz Drift versenysorozatban, egyszer a Formula Drift Oroszország versenysorozatban, és megnyerte az Auto Exotics Kupát. De bármilyen tapasztalt pilóta is, ő is most vezetett életében először egy Lexust a jégen. Ez másféle élmény, mint amihez a versenypályán már hozzászokott. Sikov utólag bevallotta: mielőtt a volánhoz ült, voltak kétségei, hogyan teljesít majd a jégen az elektronikus vezérlésű E-Four összkerékhajtási rendszer. „Kezdetben szkeptikus voltam. Mivel alapbeállításban az RX elsőkerékhajtású, és a hátsó tengelyhez csak akkor jut vonóerő, amikor a szenzorok azt érzékelik, hogy a hátsó kerekek elkezdenek kipörögni vagy megcsúszni. De amikor a jégre értem, azt tapasztaltam, hogy a hátsó tengely nagyon gyorsan bekapcsolódik a hajtásba, úgyhogy a géppel magabiztos erőcsúsztatásokat is meg lehetett csinálni” – meséli.

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

Luxuskupé jégen és porhavon

Igazából Sikov már az első kerekek tapadását kihasználva is hihetetlenül látványos manővereket hajtott végre az autóval. Miközben 100 km/órás tempóban, egyenes vonalban autózott, a kerekek több mint 180 km/órás sebességgel pörögtek. 464 lóerős, V8-as motorjával az LC egészen más világ, és Sikovot már azelőtt lenyűgözte az autó, hogy a jégre hajtott volna vele. „Először volt alkalmam kipróbálni ezt a grand tourert, és elképesztő volt. A táborunkba vezető aszfaltúton ráéreztem, mennyire kényelmes a hosszú utakon, ugyanakkor milyen villámgyors, remekül uralható, és hogy milyen tökéletesen beállítható benne a vezető üléshelyzete. Amikor az ember a jégen autózik, azonnal érzi, hogy hátsókerékhajtású gépben ül. Tekintve az autó tömegét és azt, hogy normál gumikat használtunk, nem a gyorsulás volt a legfontosabb, hanem hogy jó vezetési technikával ráérezzünk az LC határaira” – magyarázza Sikov.

Sikovot lelkesítette a lehetőség, hogy a luxuskupéval a Bajkál jegén csapathatja, amelynek felszínét ráadásul itt-ott porhó borította. „A tapadás remek volt. Majdnem olyan, mintha aszfalton autóztam volna. Volt alkalmam kitapasztalni az autó igazi karakterét, amikor a gumik már 280 km/órával pörögtek. A hátsó kerekek gyönyörű hózuhatagokat vertek fel, ami pont úgy nézett ki, mint driftelés közben a füstfelhők a versenypályán” – fogalmaz lelkesen a driftbajnok.

Örömautózás szigorú biztonsági intézkedések közt

Kifogástalan állapotú biztonsági övek, kikapcsolt audiorendszer, reteszelt ajtózárak – és a szakemberek mindvégig gondosan ellenőrizték a jég állapotát, repedések és egyéb jelek után kutatva. Miközben Sikov vezetett, az autók összes elektronikus irányító és stabilitásvezérlő rendszerét kikapcsolták, hogy a teljesítmény tisztán a jármű képességeit és a pilóta tudását tükrözze. Szibéria egyébként már önmagában is egyfajta minőségi tesztet jelentett az RX és az LC számára. Az RX 450h bebizonyította, hogy a hibrid elektromos hajtáslánc kifogástalan működésében a kétszámjegyű mínuszok sem jelentenek akadályt. Az E-Four elektromos összkerékhajtás is remekül vizsgázott a rossz minőségű, jeges utakon.

Az LC olyan autó, amit inkább egy széljárta tengerparti országúton képzelne el az ember. Kipróbálásához mégis tökéletes helyszín volt egy befagyott tó tükre. Itt a vezető tényleg szabadjára engedheti a gép hihetetlen teljesítményét – anélkül, hogy veszélybe sodorná az autót vagy másokat. Az eseményen készült fotók kellemes ízelítőt adnak a különleges helyszínről, és arról, hogyan bizonyította kimagasló megbízhatóságát a két Lexus Szibériában.