Der neue Mercedes-Benz GLC 400 4MATIC mit EQ Technologie. Energieverbrauch kombiniert: 18,9-14,9 kWh/100 km | CO₂-Emissionen kombiniert: 0 g/km | CO₂-Klasse: A [1] Exterieur: AMG Line Plus, MANUFAKTUR patagonienrot metallic [1] Die angegebenen Werte wurden nach dem vorgeschriebenen Messverfahren WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure) ermittelt. Die angegebenen Spannweiten beziehen sich auf den europäischen Markt. Der Energieverbrauch und der CO₂-Ausstoß eines Pkw sind nicht nur von der effizienten Ausnutzung des Kraftstoffs bzw. des Energieträgers durch den Pkw, sondern auch vom Fahrstil und anderen nichttechnischen Faktoren abhängig.;Energieverbrauch kombiniert: 18,9-14,9 kWh/100 km | CO₂-Emissionen kombiniert: 0 g/km | CO₂-Klasse: A [1]* The all-new electric Mercedes-Benz GLC 400 4MATIC with EQ Technology Energy consumption combined: 18.9-14.9 kWh/100 km | CO₂ emissions combined: 0 g/km | CO₂ class: A [1] Exterior: AMG Line Plus; MANUFAKTUR patagonia red metallic [1] The specified values were determined in accordance with the WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure) measurement method. The ranges given refer to ECE markets. The energy consumption and CO₂ emissions of a car depend not only on the efficient utilisation of the fuel or energy source by the car, but also on the driving style and other non-technical factors.;Energy consumption combined: 18.9-14.9 kWh/100 km | CO₂ emissions combined: 0 g/km | CO₂ class: A [1]*
A Mercedes-Benz hosszú ideje a prémium SUV-szegmens egyik legfontosabb szereplője, és most újra megmutatja, hogyan képzeli el a jövőt. Megérkezett a teljesen elektromos GLC, amely nem egyszerűen a márka egyik legsikeresebb modelljének villanyosított változata, hanem egy vadonatúj korszak nyitánya. A GLC most mindenben nagyobbat, okosabbat és kifinomultabbat ad – vezetési élményben, digitalizációban és fenntarthatóságban egyaránt.
Az újgenerációs elektromos GLC az MB.EA platformra épül, amely kimondottan a prémium EV-modellekhez készült. A GLC 400 4MATIC verzió akár 490 lóerőt és több mint 715 kilométer hatótávot ígér, ami nemcsak erős, hanem kifejezetten hosszú távú utazásokra is alkalmassá teszi. A 94 kWh-s akkumulátor 10 perc alatt akár 305 kilométernyi energiát képes felvenni, így egy gyors kávézás is elegendő lehet a továbbutazáshoz.
A kétfokozatú elektromos hajtáslánc akár 93%-os hatásfokot biztosít, ami kivételes teljesítménynek számít. A futómű négy lengőkarral elöl, multilink rendszerrel hátul dolgozik – stabil, gyors és selymes mozgású SUV született, amely mégis határozottan reagál minden kormánymozdulatra.
A modell ráadásul a kétirányú töltést is támogatja, így napelemes rendszerekhez kapcsolva otthoni áramforrásként használható, vagy akár hálózati energiakiegyenlítő szerepet is betölthet.
A Mercedes nem csak technológiát frissített: a belsőt is újragondolta. A tengelytáv 84 milliméterrel nőtt, ami látványosan tágasabb utasteret eredményez. Elöl hosszabb lett a lábtér és a fejtér, hátul pedig még nagyobb a hely a lábaknak és a fejnek – a GLC így könnyedén elviseli egy négyfős utazócsapat minden igényét.
A csomagtér 570 liter, amely a hátsó ülésekkel akár 1740 literig bővíthető. A frunk további 128 litert kínál, ami tökéletes hely az autó töltőkábeleinek vagy a mindennapi apróságoknak. A GLC 2,4 tonnát képes vontatni – ez kiemelkedő teljesítmény egy teljesen elektromos SUV-tól.
A GLC-ben mutatkozik be a valaha volt legnagyobb Mercedes-kijelző: a 99,3 centiméter széles MBUX Hyperscreen. A műszeregység, a központi kijelző és az utasoldali panel egyetlen üvegfelület alatt egyesül, több mint 1000 zónás mátrixvilágítással, amely valós időben reagál a környezetre és a használatra.
A rendszer lelke az új MB.OS, amely chip-to-cloud alapon működik, másodpercenként elképesztő számítási teljesítménnyel. A mesterséges intelligencia a Mercedes új generációs virtuális asszisztensét is működteti, amely természetes hangutasításokra, kontextusokra és összefüggő párbeszédekre is képes.
Az utastér élményének egyik fénypontja a SKY CONTROL panorámatető, amely pillanatok alatt átlátszóból opálossá válhat, és a beépített világító csillagoknak köszönhetően teljesen új hangulatot teremt a kabinban.
Az elektromos GLC dizájnja előre mutat: a 942 LED-pontból álló, animálható világító hűtőrács egyedülálló jelenség az utakon. A hátsó lámpák szintén új fénygrafikát kaptak, az arányok pedig dinamikusabbak, elegánsabbak és aerodinamikailag is kedvezőbbek – a légellenállás mindössze 0,26-os.
A modell 21 colos kerekekig konfigurálható, amelyek még határozottabb kiállást adnak neki.
Az S-osztályból ismert AIRMATIC légrugózás teszi igazán puhává az utazást, a hátsókerék-kormányzás pedig városban és szűk helyeken is könnyed fordulékonyságot biztosít. A GLC többféle vezetési módot kínál, köztük a TERRAIN üzemmódot, amely kavicsos és földutakra optimalizált beállításokat ad.
Fejlett kamerarendszer segíti a vezetőt: az „átlátszó motorháztető” funkció virtuálisan mutatja, hogy mi van a jármű előtt a talajon, ami terepezésnél és parkolásnál is hasznos. A biztonsági csomag tíz kamerát, öt radart és tizenkét ultrahangos szenzort használ a környezet folyamatos értelmezéséhez.
A Burmester 4D Surround Sound nemcsak hallható, hanem érezhető hangélményt nyújt az ülések rezgőmotorjai révén, miközben az elektromos GLC saját hangzásvilággal rendelkezik – kívül és belül egyaránt.
Az elektromos GLC az első olyan Mercedes lehet a világon, amely teljes egészében tanúsított vegán belsővel érkezik. Az ülések és kárpitok újrahasznosított anyagokból készülnek, a gyártás karbonsemleges, a brémai üzem pedig kizárólag zöld energiát használ. A hőszivattyú alapfelszereltség, amely még hideg időben is hatékonyan működteti a fűtést.
A Mercedes ezzel nemcsak technológiailag, hanem filozófiájában is előre lép. Az elektromos korszak nem a kompromisszumokról szól, hanem egy új minőség születéséről.
Forrás: Mercedes-Benz
A Škoda az elmúlt években ügyesen belőtte magát az elektromos SUV-piac közepére. A Škoda Enyaq…
A modern autók intelligens fényszóróinak működése, előnyei és korlátai. Az autóipar egyik leglátványosabban fejlődő területe…
A Tesla újra megmozgatja az elektromos piacot: Európában – és vele együtt Magyarországon. Bemutatkozott a…
A Lexus egy olyan pillanatot teremtett meg, amelyet az autóipar jó eséllyel még hosszú évekig…
Maserati Grecale eddig is a márka legkiegyensúlyozottabb modelljei közé tartozott: sportos, elegáns, modern, mégis könnyedén…
Az Alfa Romeo mindig is azoknak a márkája volt, akik nem egyszerűen autót választanak, hanem…