Az E-sport elképesztő ütemű fejlődésen ment keresztül az utóbbi években. A világ minden országából egyre több játékos mérkőzik meg egymással az online térben. A BMW elkötelezett partnerként támogatja a számítógépes játékok, online platformok és verseny-szimulátorok osztatlan térnyerését, amely a technológia fejlődésével párhuzamosan, kiváltképp a most felnövő generáció körében ugrásszerű növekedésnek indult.
Így indult a BMW és az E-sport kapcsolata
A bajor prémiumgyártó első ízben 2017-ben, a League of Legends Párizsban megrendezett európai döntőjének hivatalos partnereként vonta magára a virtuális sport iránt rajongó emberek figyelmét. A verseny-szimulátorok köré szervezett SIM Racing 2019-es szezonjának BMW Weltben megrendezett BMW SIM LIVE premierjével pedig meg is szilárdította a helyét az e-sport világában. A BMW most az öt legbefolyásosabb és legsikeresebb virtuális csapat szakmai támogatásával fokozza tovább jelenlétét a műfajban. „Az e-sport mára meghatározó iparággá fejlődött fel. Belépésünkkel olyan hosszú távon fenntartható, globális partnerré kívánunk válni, amely szakmai támogatásáról biztosítja a csapatokat és a műfaj egészét, a napjainkra jellemző bizonytalanság alatt és után egyaránt” – fogalmazott Jens Thiemer, a BMW márkamenedzsmenti részlegének vezetője.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
A BMW és az öt legsikeresebb e-sport csapat
Hogy még tovább szilárdítsa jelenlétét az iparágban, a BMW a világ öt legnagyobb e-sport szervezetével kötött hosszú távú együttműködést. Ezek pedig: az egyesült államokbeli Cloud 9, a nagy-britanniai Fnatic, a kínai Funplus Phoenix, a németországi G2 Esports és a dél-koreai T1 csapat Mindegyikük több mint 200 játékossal nevez be az évente megrendezett League of Legends versenyre. A 2009-ben elindított virtuális megmérettetés a világ legnépszerűbb és legjelentősebb online játékterévé nőtte ki magát. Naponta egyidejűleg több mint nyolcmillió játékos kapcsolódik be a világ minden pontjáról.
A League of Legends (LoL) tavalyi párizsi döntőjét hozzávetőlegesen 44 millió rajongó követte figyelemmel élő online streamben otthonról. Az online térben ezen felül számos egyéb platform is látogatható. Így például a Dota 2, a FIFA, a Fortnite vagy a Rocket League, amelyeket a jövőben ugyancsak szakmai támogatásáról biztosíthat a BMW.
„United in Rivalry”
Az E-sport világát mindig is meghatározta a csapatok versenyszelleme és az örökös rivalizálás, miközben minden csapat egyformán osztozik a játék iránti határtalan szenvedélyben. A résztvevőket a „United in Rivalry” (szabad fordításban „Együtt a versengésben”) mottó fogja össze. Napjaink bizonytalanságában és globális kihívásai közepette minden eddiginél jobban. A csapatok a #unitedinrivalry hashtag alatt osztják meg az Instagramon, a Twitteren, a Facebookon, a WeChat-en és a többi közösségimédia-felületen versenyeiket. Ezzel nem csupán szórakoztatják rajongóikat, de népszerűsítik is az E-sport iparágát. A csapatok maximálisan betartják a virtuális világ etikettjét. Tisztelik egymást és otthonról versenyeznek. A #unitedinrivalry hashtaget így a #unitedathome (szabad fordításban „Együtt otthonról“) hashtag egészíti ki.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
A csapatok látványos BMW modelleket használnak majd
A BMW E-sport csapatokkal kiépített együttműködése rendkívül széleskörű és messze túlmutat a szponzoráción. Mint ilyen, a BMW többek között mérnökei szaktudását és járműtervezői tapasztalatát is megosztja az e-sport öt legnagyobb csapatával, hogy együtt olyan hardverek és olyan szoftverek legyártására legyenek képesek, amelyek leginkább kiszolgálják a játékosok igényeit.
Együttműködése részeként a BMW hivatalos autókat is biztosít a csapatok számára, akik feltűnő fényezéssel, egyedülálló motívumokkal és saját logójukkal látják el a járműveket. A látványos BMW modelleket a csapatok és a BMW tervezői közösen dolgozzák ki. A négykerekűek a csapatok egyediségét hirdetik. A látványos fényezéseknek köszönhetően pedig mindegyiket könnyen felismerhetik a játékosok, illetve a szervezetek.